Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

ЗВІТ з періодичного відстеження результативності регуляторного акта

Створено: 2023-03-21 10:46:05Оновлено: 2023-03-21 10:49:30

ЗВІТ
з періодичного відстеження результативності
регуляторного акта - рішення Криворізької міської ради від 28.03.2018 №2564 «Про затвердження Правил дотримання тиші в громадських місцях на території міста Кривого Рогу»

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: рішення Криворізької міської ради від 28.03.2018 №2564 «Про затвердження Правил дотримання тиші в громадських місцях на території міста Кривого Рогу»

2. Виконавець заходів з відстеження: відділ взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи апарату міської ради і виконкому.

3. Цілі прийняття акта:  посилення контролю за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму шляхом адаптації та викладення змісту Правил відповідно до принципів державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, а саме: забезпечення ефективності, збалансованості й прозорості застосування норм для суб’єктів господарювання та громадян.

4. Строк виконання заходів з відстеження: з 29.04.2022 до 30.05.2022.

5. Тип відстеження: періодичне

6. Метод одержання результатів  відстеження результативності дії регуляторного акта:

Відстеження результативності дії регуляторного акта здійснювалося з метою оцінки ступеня досягнення цілей, визначених при ухваленні регуляторного акта, на підставі статистичних даних, отриманих від виконкомів районних у місті рад, Криворізького районного управління  поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області та Полку патрульної поліції в місті Кривий Ріг Управління патрульної поліції в Дніпропетровській області Департаменту патрульної поліції Національної поліції України, шляхом  підрахунку кількості звернень громадян щодо порушення тиші в нічний час побутовим та промисловим шумами, розглянутих адміністративних протоколів за ст. 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення (надалі – КУпАП) та розміру надходження коштів від їх складання за інформацією, наявною у відділі взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи апарату міської ради і виконкому.     

Значення показників результативності регуляторного акта:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта;

кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;

розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта;

рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

Оціночні дані отримані внаслідок проведення консультацій з громадськістю, у тому числі суб’єктами господарювання, діяльність яких пов’язана з проведенням феєрверків, салютів та використанням інших піротехнічних виробів.

7. Дані, на основі яких відстежувалася результативність дії регуляторного акта, а також способи одержання даних:

Результати одержані  шляхом аналізу статистичних даних кількісних   значень показників результативності дії регуляторного акта. Аналіз результативності відстеження здійснюється в порівнянні з показниками, отриманими за періоди повторного  відстеження – з 29.09.2018 до 29.03.2019 та періодичного – з 29.09.2021 до 29.03.2022 (за даними середньомісячного показника 2021 року), з урахуванням Указу Президента України від                   24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні».

8. Кількісні значення показників результативності дії регуляторного акта:

При розробці аналізу регуляторного впливу до рішення Криворізької міської ради від 28.03.2018 №2564 «Про затвердження Правил дотримання тиші в громадських місцях на території міста Кривого Рогу» були враховані значення всіх обов’язкових показників результативності дії регуляторного акта відповідно до пункту 10  Постанови  Кабінету  Міністрів  України  від  11  березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта». А саме:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта. Надходження до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією регуляторного акта, відсутні, оскільки його положення не передбачають платних процедур чи послуг.

Розмір надходжень до державних та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, залежить від кількості складених адміністративних протоколів за ст. 182 КУпАП.

Відповідно до частини 1 статті 182 КУпАП за порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях настає відповідальність у вигляді попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів і накладення штрафу на посадових осіб та громадян-суб'єктів господарської діяльності — від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідальність застосовується до винних осіб за рішенням виконавчих комітетів сільських, селищних та міських рад,  уповноважених законодавцем на розгляд  адміністративних справ за вказані правопорушення.

За частиною другою статті 182 КУпАП передбачено накладання штрафу на громадян від п’ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів з конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян-суб’єктів господарської діяльності — від п’ятдесяти до ста п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.

Так, за статтею 182 КУпАП у період з 29.09.2021 до 29.03.2022 складено 29 адміністративних протоколів  на суму 1 880 грн, у порівнянні з повторним відстеженням (складено 90 адміністративних протоколів) кількість складених адміністративних протоколів зменшилася на 61 одиницю, що свідчить про дієвість вимог регуляторного акта;

кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта. Дія регуляторного акта поширюється на всіх суб’єктів господарювання, що не тільки зареєстровані в м. Кривому Розі, але й мають на території міста об’єкти бізнесу з подовженим або цілодобовим режимом роботи. За статистичними даними Криворізьких управлінь Головного управління ДФС у Дніпропетровській області станом на 01.01.2021 кількість суб’єктів господарювання, зареєстрованих у місті, складає 34 788. У зв’язку з тим, що не всі суб’єкти мікропідприємництва, зареєстровані в місті Кривому Розі, мають об’єкти бізнесу у житлових будинках, вони здійснюють діяльність на окремо розташованих об’єктах. На них не будуть розповсюджуватися вимоги щодо витрат на повідомлення прилеглих квартир про початок та закінчення ремонтних робіт. Також ця вимога не розповсюджується на великі підприємства у зв’язку з тим, що вони розташовані окремо від житлових будинків.

Дія регуляторного акта також поширюється на всіх мешканців Кривого Рогу. За статистичними даними кількість населення міста станом на 01.01.2022 складає 603 904 осіб;

час та кошти, що витрачаються суб’єктом господарювання або фізичною особою для ознайомлення з вимогами регуляторного акта. Час, що витрачається суб’єктом  господарювання  або фізичною особою для ознайомлення з вимогами акта складає на 1 особу 12 хвилин, що в грошовому еквіваленті становить 8,12 грн. (0,2 год. (12 хв.) х 6 500,00 грн. (мінімальна зарплата): 160 год. на місяць = 8,12 грн.). Витрати часу залежать від процедур, що впроваджують громадяни та суб’єкти господарювання відповідно до вимог регулювання;

час та кошти, що витрачаються суб’єктом малого   підприємництва для подання заяви до виконкому районної в місті ради на проведення салютів, феєрверків, інших заходів з використанням вибухових речовин і піротехнічних виробів у заборонений час, складають   1 годину, що в грошовому еквіваленті становить 40,62 грн (1 год. х 6500 грн (мінімальна зарплата) : 160 год. на місяць  =  40,62 грн). Це підтверджено консультаціями з громадськістю, у тому числі суб’єктами господарювання діяльність яких пов’язана з проведенням феєрверків, салютів та використанням інших піротехнічних виробів. Час для ознайомлення з вимогами регуляторного акта не змінено, витрати залежать від розміру мінімальної заробітної плати в Україні;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням, є достатньо високим. Регуляторний акт – рішення Криворізької міської ради  від 28.03.2018 №2564 «Про затвердження Правил дотримання тиші в громадських місцях на території міста Кривого Рогу» оприлюднено в Криворізькій міській комунальній газеті «Червоний гірник» від 29.03.2018 (аудиторія друкованого     видання – понад 16 тис. осіб), офіційних вебсайтах Криворізької міської ради та її виконавчого комітету й районних у місті рад (середньорічна чисельність користувачів сайтів становить понад 200 тис. осіб).Також з відповідними положеннями регуляторного акта ознайомлено мешканців міста під час базового й повторного відстеження.

Звіти з базового відстеження результативності регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради від 28.03.2018 №2564 «Про затвердження Правил дотримання тиші в громадських місцях на території міста Кривого Рогу» оприлюднено 29.11.2018, повторного – 28.05.2019;  

кількість звернень мешканців міста щодо порушення тиші в нічний час побутовим/промисловим шумами. Результати відстеження результативності дії регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради від 28.03.2018 №2564 «Про затвердження Правил дотримання тиші в громадських місцях на території міста Кривого Рогу», одержані шляхом аналізу статистичних даних щодо кількості звернень громадян мешканців міста з питань порушення тиші в нічний час побутовим та промисловим шумами за 6 місяців (з 29.09.2021 до 29.03.2022), показали, що кількість звернень громадян, що надійшли до органів місцевого самоврядування та поліції міста Кривого Рогу, становить через загострення побутового шуму 1 202.

         Важливо зазначити, що кількість звернень про порушення тиші в порівнянні з повторним відстеженням (з 29.09.2018 до 29.03.2019 складало 2264) зменшилася  на 1 062.

Також, до ухвалення регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради від 28.03.2018 №2564 «Про затвердження Правил дотримання тиші в громадських місцях на території міста Кривого Рогу» органи поліції кількість звернень щодо порушення тиші окремо не обліковували, а реєстрували їх під загальним терміном «Порушення громадського порядку», до якого, у числі інших, входять і факти порушення тиші.         

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:

Як свідчить аналіз показників результативності дії регуляторного   акта – рішення Криворізької міської ради від 28.03.2018 №2564 «Про затвердження  Правил  дотримання  тиші  в  громадських  місцях  на  території міста Кривого Рогу» він є актуальним і в певній мірі досягнено запланованих при його ухваленні цілей, серед яких: посилення контролю за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму шляхом адаптації та викладення змісту Правил відповідно до принципів державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності; забезпечення ефективності, збалансованості й прозорості застосування норм, пов’язаних з дотриманням тиші, для суб’єктів господарювання та громадян.

Регуляторний акт спрямований на соціальний захист осіб, які опинилися в складних життєвих обставинах, у тому числі й у нашому місті, через військові дії в Україні. Майже 60 000 громадян-внутрішньо переміщених осіб прибули до міста з метою захисту від агресії та необхідної життєдіяльності. Регуляторний акт направлений на ефективне забезпечення запровадження всіх соціальних гарантій для мешканців.

Статистичні дані свідчать, що реалізація основних положень регуляторного акта має позитивну динаміку. Прогнозований показник,  запланований при розробці аналізу регуляторного впливу до регуляторного акта (зменшення кількості звернень на 15%), було перевершено. Оптимістичні дані на фоні складної воєнної ситуації в Україні надають упевненість Криворізькій міській територіальній громаді в необхідності дії  регуляторного акта.

Але, ураховуючи зміни в чинному законодавстві України, а саме:

втрата чинності:

- Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 23 грудня 2003 року №1649 «Про затвердження Тимчасових правил обігу в Україні побутових піротехнічних виробів» з 19 січня 2018 року;

- Постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року №839 «Про затвердження Технічного регламенту піротехнічних виробів» з 14 січня    2022 року,

набуття чинності:

- Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22 лютого 2019 року  №463 «Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови» 16.04.2019;

- Постановою Кабінету Міністрів України від 05 січня 2021 року №8 «Про затвердження Технічного регламенту піротехнічних виробів» 14.01.2022;

виникла потреба в ухваленні регуляторного акта, ціллю якого є посилення контролю за дотриманням вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту мешканців  міста Кривого Рогу від шкідливого впливу шуму.

Відповідно до плану діяльності міської ради з підготовки регуляторних актів на 2022 рік підготовлено новий проєкт регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради «Про затвердження Правил додержання тиші в громадських місцях на території м. Кривого Рогу», що буде винесений на розгляд постійних комісій міської ради.


Голови постійних комісій з питань:

 

законності,                       охорони здоров’я                підприємництва

правопорядку,                 та соціального                     

депутатської                 захисту населення                 Андрій ЮРІС

діяльності,                    

регламенту,                 Олександр ПИСКУН

етики та

свободи слова                                                  


Євгенія ПАЛІЙ

 

 

Заступник голови постійної комісії з

питань планування бюджету,

економіки та регуляторної політики                          Тетяна МАЛИХІНА

 

30 червня 2022

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради