Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

ЦЕНТР «ВІЗА» («ЦЕНТР ДІЇ») НАДАЄ РОЗ’ЯСНЕННЯ, ЯК ВІДНОВИТИ ВТРАЧЕНІ АБО ПОШКОДЖЕНІ ДОКУМЕНТИ НА ПРАВО ВЛАСНОСТІ

Створено: 2024-12-20 10:16:14Оновлено: 2024-12-20 10:18:35

Втрата документів, які підтверджують право власності на нерухомість - не рідкість, особливо під час воєнного стану. Вони можуть бути знищені, загублені або вкрадені. Незалежно від причини втрати документів за власником у будь-якому разі зберігається право власності на нерухоме майно.

Відновити всі важливі папери можна, причому дублікати матимуть таку саму юридичну силу, що й оригінали.

Які документи підтверджують право власності на нерухомість в Україні та мають бути у власника квартири чи будинку:

  • договори, на підставі, яких набувається право власності (купівлі-продажу, дарування, міни);
  • свідоцтво про право власності, видане органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді;
  • свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією;
  • свідоцтво про право на спадщину, видане нотаріусом чи консульською установою України;
  • свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, видане нотаріусом або консульською установою України;
  • судове рішення, що набрало законної сили, щодо набуття права власності на нерухоме майно;
  • інші документи, що відповідно до законодавства підтверджують набуття права власності на нерухоме майно.

 Як відновити документи на нерухомість?

Варіант 1. Якщо право власності на нерухоме майно оформлене до 2003 року, то для отримання дубліката правовстановлюючого документа потрібно звернутися до нотаріуса, який видавав цей документ, БТІ, посадової особи органу місцевого самоврядування або до ЦНАП.

Варіант 2. Якщо право власності на нерухоме майно оформлене після  2003 року, то інформацію про право власності можна отримати з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр речових прав) самостійно за допомогою веб-порталу «Дія», через нотаріуса або ЦНАП.

Звертаємо УВАГУ, що у разі втрати або зіпсування документа, видати його дублікат може лише суб’єкт, що видав такий документ чи його правонаступник/архівна установа (якщо передбачалась передача документів до архіву). 

У разі якщо підставою для держреєстрації прав є свідоцтво про право власності на нерухоме майно, видане протягом 2013-2015 років, необхідність в отриманні його дубліката відсутня, оскільки відомості про нього зберігаються у Державному реєстрі речових прав.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 01.01.2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов: 

  • реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення; 
  • на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов’язкової реєстрації.

         У разі втрати, пошкодження чи зіпсування документа, що посвідчує набуття права, реєстрацію яких було проведено до 01.01.2013 року, за бажанням заявника державна реєстрація такого права може бути проведена (з обов’язковим зазначенням у Державому реєстрі речових прав відомостей про втрату, пошкодження чи зіпсування відповідного документа) на підставі

  • відомостей Реєстру прав власності на нерухоме майно, який є архівною складовою частиною Державного реєстру речових прав; 
  • відомостей про відповідну реєстрацію з паперових носіїв інформації (реєстрові книги, реєстраційні справи), ведення яких здійснювали БТІ. 

У разі втрати документа, який засвідчує право власності, власник майна має право пред’явити позов до суду про визнання його права власності відповідно до ст. 392 Цивільного кодексу України

Зауважуємо, що під час воєнного стану в Україні, прийом у Центрі «Віза» здійснюється виключно за попереднім записом. Зареєструватися на прийом можливо, скориставшись вебпорталом Центру «Віза» https://viza.kr.gov.ua,  мобільним застосунком «Попередня реєстрація в електронній черзі Центру адміністративних послуг «Віза» або за допомогою чат-боту у месенджерах Viber та Telegram.

Позачергово в Центрі «Віза» («Центр Дії») обслуговуються заявники пільгових категорій, визначених законодавством, Захисники, Захисниці України та члени їх родин.

Крок за кроком будуємо безпечне, сучасне європейське сервісне місто орієнтоване на потреби громадян!

 

Контакти Центру адміністративних послуг «Віза» «Центр Дії»:
e-mail: 
[email protected],
https://viza.kr.gov.ua/

 

20 грудня 2024

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради