Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

Як створити об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ)

Створено: 2019-12-20 15:55:09Оновлено: 2019-12-20 15:58:06

Як створити ОСББ? З чого почати та що для цього зробити? Такі питання виникають у тих, хто вирішив створити об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.

Отже, наводимо стислий алгоритм дій.

 

Крок перший – підготовка

 

Для початку необхідно утворити ініціативну групу зі створення ОСББ, яка повинна складатися не менш як з трьох власників квартир чи нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку.

Ініціативній групі варто здійснити низку заходів, а саме:

  • провести роз'яснювальну та ініціативну роботу з мешканцями (мета та завдання створення ОСББ, функції з управління, обґрунтування фінансових засад діяльності, довести доцільність створення ОСББ, ознайомити з позитивним досвідом наявних ОСББ);
  • зібрати відомості про приналежність квартир та нежитлових приміщень на підставі даних правовстановлюючих документів, скласти на їх підставі списки співвласників багатоквартирного будинку (бажано запропонувати співвласникам надати копію правовстановлюючих документів).



Це важливо!

Відомості про приналежність квартир та нежитлових приміщень на підставі даних правовстановлюючих документів можна безоплатно отримати, звернувшись до управління з питань реєстрації апарату міської ради і виконкому.

  • підготувати проект статуту ОСББ;
  • підготувати проведення установчих зборів (повідомлення кожному співвласнику та на дошках оголошень, проект протоколу установчих зборів);
    • підшукати кандидатів у правління ОСББ.

Крок другий – установчі збори

Скликає ініціативна група.

Повідомлення.  Про проведення установчих зборів необхідно письмово повідомити усіх власників житлових та нежитлових приміщень будинку не менш як за 14 днів до дати проведення (надається кожному власнику під розписку або рекомендованим листом).

Це важливо!

Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник на установчих зборах має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.

Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників.

Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано необхідної кількості голосів "за" або "проти", проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах.

Письмове опитування співвласників проводиться протягом 15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів "за" не набрано, рішення вважається неприйнятим.

Письмове опитування під час установчих зборів проводиться ініціативною групою та іншими співвласниками за бажанням.

Письмове опитування може проводитися щодо одного або декількох питань одночасно.

Питання - це текст, у якому викладається пропозиція у вигляді резолюції, щодо якої учаснику опитування пропонується відповісти "за", "проти".

 Письмове опитування співвласників проводиться шляхом власноручного заповнення ними листків опитування, в яких зазначаються день опитування, прізвище, ім’я, по батькові співвласника, документ, що підтверджує право власності на квартиру або нежитлове приміщення, номер квартири або нежитлового приміщення, загальна площа квартири або нежитлового приміщення, документ, що надає повноваження на голосування від імені співвласника (для представників), відповідь співвласника на питання "так", "ні", особистий підпис співвласника та особи, яка проводила опитування. Голосування від імені співвласника представником здійснюється в порядку представництва згідно з вимогами цивільного законодавства. Кожен співвласник, який має право голосу, може реалізувати це право під час проведення такого опитування лише один раз з одного питання. Забороняється в процесі проведення письмового опитування співвласників примушувати їх до голосування за або проти прийняття відповідного рішення чи винагороджувати їх за це в будь-якій формі.

За результатами підрахунку результатів письмового опитування співвласників особи, які проводили письмове опитування, вносять його результати до протоколу зборів та підводять загальні підсумки голосування щодо всіх питань. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані на зборах співвласників, і голоси співвласників, отримані під час проведення письмового опитування.

Збори приймають рішення про створення ОСББ і затверджують його статут на підставі Типового Статуту.

 

Крок третій - державна реєстрація ОСББ

Для здійснення державної реєстрації ОСББ необхідно звернутися до державних реєстраторів управління з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради.

Крім того, ці повноваження мають всі державні та приватні нотаріуси міста (а сьогодні їх більше 60).

Уповноважена установчими зборами особа (заявник) подає безпосередньо або надсилає рекомендованим листом до органу держреєстрації такі документи:

  1. Заява про державну реєстрацію створення юридичної особи (зразок).
  2. Статут ОСББ (один примірник).
  3. Примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення засновників про створення юридичної особи. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування.
  4. Документи подає засновник (засновники) або уповноважена ними особа.  У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження (зокрема, протокол установчих зборів співвласників).

 Відповідальність за достовірність відомостей, наведених у поданих документах, несуть власники приміщень та заявник.

Документи, що подаються до органів держреєстрації, складаються державною мовою, прошиваються та нумеруються.

Заява про державну реєстрацію ОСББ заповнюється заявником та зберігається в органі держреєстрації.

Після прийняття документів орган державної реєстрації надає представнику ОСББ, який подав документи для державної реєстрації один примірник опису, сформованого за допомогою програмного забезпечення ведення Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Крок четвертий - відкриття рахунку в банку

Після реєстрації ОСББ відкриває рахунок у банку.

Внески мешканців (квартплата) надходять на цей рахунок та витрачаються виключно на будинок.

Крок п’ятий – укладання угод.

Ви маєте укласти всі необхідні угоди з утримання будинку та прибудинкової території та надання житлово-комунальних послуг.

Крок шостий – управління будинком

Управління багатоквартирним будинком здійснює об’єднання через свої органи управління.
За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації.

Об’єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об’єднання.

 

Більш докладно з порядком створення ОСББ можна ознайомитись на офіційному вебпорталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр» у рубриці «Все про ОСББ» за посиланням:  https://krmisto.gov.ua/ua/articles/osbb/step_by_step.html, де викладено також і зразки заповнення  необхідних документів, які можна  скопіювати та скористатись ними.

 

20 грудня 2019

© 2009—2025, Виконком Криворізької міської ради