Звіт щодо періодичного відстеження результативності регуляторного акта
Створено: 2024-03-20 16:22:11Оновлено: 2024-03-20 16:26:08
Звіт
щодо періодичного відстеження результативності регуляторного акта – рішення виконкому міської ради від 08.05.2013 №157 «Про затвердження Порядку компенсаційних виплат власникам автостоянок (суб’єктам господарювання) вартості послуг, що надані безкоштовно, зі зберігання транспортних засобів водіїв з інвалідністю, водіїв, які перевозять осіб з інвалідністю, та громадських організацій, підприємств, установ, організацій, які провадять діяльність у сфері соціального захисту населення, що є власниками транспортних засобів і перевозять осіб з інвалідністю»
1. Назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: рішення виконкому міської ради від 08.05.2013 №157 «Про затвердження Порядку компенсаційних виплат власникам автостоянок (суб’єктам господарювання) вартості послуг, що надані безкоштовно, зі зберігання транспортних засобів водіїв з інвалідністю, водіїв, які перевозять осіб з інвалідністю, та громадських організацій, підприємств, установ, організацій, які провадять діяльність у сфері соціального захисту населення, що є власниками транспортних засобів і перевозять осіб з інвалідністю», зі змінами (надалі – регуляторний акт).
2. Назва виконавця заходів з відстеження: департамент соціальної політики виконкому Криворізької міської ради.
3. Цілі прийняття регуляторного акта: упровадження в місті механізму надання пільг власникам транспортних засобів, зазначеним у статті 30 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», та здійснення коштом бюджету Криворізької міської територіальної громади компенсаційних виплат власникам автостоянок (суб’єктам господарювання) вартості наданих безкоштовно послуг зі зберігання автотранспорту користувачам цих послуг.
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 01.02.2024 до 29.02.2024 (включно).
5. Тип відстеження: періодичне.
6. Методами одержання результатів відстеження є: моніторинг результативності регуляторного акта за період повторного відстеження (01.07.2014 – 01.01.2015) та періоди періодичного відстеження (01.07.2021 – 01.01.2022, 01.07.2022 – 01.01.2023, 01.07.2023 – 01.01.2024), що здійснювався департаментом соціальної політики виконкому Криворізької міської ради за участю управлінь праці та соціального захисту населення виконкомів районних у місті рад (надалі – районні управління) за статистичними показниками й консультативно-дорадчого органу – міської консультативної ради з питань транспорту та телекомунікацій за оціночними показниками, у ході їх порівняльного аналізу:
статистичні показники – районних управлінь (головних розпорядників коштів): чисельність користувачів, які зберігають транспорт на виділених за рішенням органу місцевого самоврядування й обладнаних знаками та спеціальною дорожньою розміткою місцях; чисельність власників автостоянок (суб’єктів господарювання), які надають послуги з безоплатного зберігання транспортних засобів на спеціально обладнаних для цього місцях; забезпеченість громадян пільгових категорій необхідною кількістю місць на автостоянках для безоплатного зберігання транспортних засобів відповідно до їх потреби; тарифи з оплати за послуги зі зберігання транспортних засобів;
оціночні – розмір коштів і часу, що витрачаються власниками автостоянок (суб’єктами господарювання), які надають послуги з безоплатного зберігання транспортних засобів на спеціально обладнаних для цього місцях, пов’язаних з виконанням вимог регуляторного акта, й рівень поінформованості їх та користувачів послуг з основних положень акта, визначені суб’єктами господарювання, консультативно-дорадчим органом.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежується результативність регуляторного акта, а також способи їх одержання:
Очікувана результативність рішення виконкому міської ради від 08.05.2013 №157 «Про затвердження Порядку компенсаційних виплат власникам автостоянок (суб’єктам господарювання) вартості послуг, що надані безкоштовно, зі зберігання транспортних засобів водіїв з інвалідністю, водіїв, які перевозять осіб з інвалідністю, та громадських організацій, підприємств, установ, організацій, які провадять діяльність у сфері соціального захисту населення, що є власниками транспортних засобів і перевозять осіб з інвалідністю», зі змінами, відстежувалася з метою оцінки стану ступеня досягнення регуляторним актом визначених цілей, відповідно до норм чинного законодавства України.
Відстеження проводилося шляхом аналізу статистичних даних (показників районних управлінь) та витратних показників власників автостоянок (суб’єктів господарювання), пов’язаних з виконанням регуляторного акта, з урахуванням звернень користувачів послуг (людей з інвалідністю та установ соціальної сфери, які провадять діяльність у сфері соціального захисту населення, що є власниками транспортних засобів і перевозять осіб з інвалідністю), а саме:
з фактичного забезпечення користувачів згідно з потребою місцями на автостоянках для отримання безоплатних послуг зі зберігання транспортних засобів відповідно до встановленого порядку та рішень виконкомів районних у
місті рад;
зі створення власниками автостоянок (суб’єктами господарювання) належних умов для зберігання транспортних засобів користувачів на спеціально визначених і розмічених місцях;
з отримання компенсаційних виплат власниками автостоянок (суб’єктами господарювання), незалежно від форм власності, на яких, за певних умов, виділено й обладнано спеціальні місця для надання користувачам послуг з безоплатного зберігання транспортних засобів;
з витрати коштів та часу власниками автостоянок (суб’єктами господарювання) для виконання акта.
Очікуваними вигодами внаслідок дії зазначеного регуляторного акта є:
у сфері інтересів територіальної громади – забезпечення верховенства закону щодо реалізації державної політики з питань соціального захисту населення, покращення побутового забезпечення осіб з інвалідністю та зниження на них фінансового навантаження шляхом сталої економії їх коштів у разі отримання послуг з безоплатного зберігання автотранспорту на спеціально виділених місцях на автостоянках;
у сфері інтересів суб’єктів господарювання-власників автостоянок – збільшення їх прибутків через упровадження на місцевому рівні нормативно-правової бази для отримання суб’єктами господарювання коштів у вигляді компенсаційних виплат за надані користувачам безкоштовно послуги зі зберігання транспортних засобів на спеціально виділених і обладнаних місцях на автостоянках унаслідок застосування нових фінансових інструментів їх стимулювання до підприємницької активності у сфері надання послуг громадянам пільгових категорій з безоплатного зберігання транспортних засобів на автостоянках, розвитку послуг зі збереження транспортних засобів;
у сфері інтересів органів місцевого самоврядування – нагляд та контроль за реалізацією державної політики щодо соціального захисту населення в частині забезпечення надання користувачам пільги з отримання послуг з безоплатного зберігання транспортних засобів на спеціально виділених на автостоянках місцях відповідно до чинного законодавства України та проведення щоквартального моніторингу з цього питання.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта:
Станом на 01.01.2024 у місті перебувало на обліку в органах соціального захисту населення близько 34,5 тис. осіб з інвалідністю всіх категорій. Серед цих громадян – близько 7,7 тис. осіб з порушенням опорно-рухового апарату, у тому числі понад 1,3 тис. яких пересуваються на кріслах колісних.
Згідно з нормами чинного законодавства України особи з інвалідністю з порушенням опорно-рухового апарату та інших нозологій мають право на забезпечення спецавтотранспортом безкоштовно або на пільгових умовах коштом державного бюджету (у разі виділення асигнувань) і перебувають на відповідному обліку (у черзі серед осіб з інвалідністю) у департаменті соціального захисту населення Дніпропетровської обласної державної адміністрації (надалі – департамент Дніпропетровської облдержадміністрації).
202 особи з інвалідністю, обліковані в районних управліннях, перебувають у вказаній черзі в департаменті Дніпропетровської облдержадміністрації на забезпечення спецавтотранспортом (упродовж 2021–2023 років особи з інвалідністю не забезпечувалися автомобілями безкоштовно або на пільгових умовах), з яких 178 осіб з інвалідністю одержують коштом державного бюджету компенсацію на транспортне обслуговування.
Особи з інвалідністю, які були раніше забезпечені автотранспортом і перебувають на обліку в районних управліннях, у переважній більшості забезпечені власними гаражами або іншими зручними для них місцями зберігання автотранспорту.
Завдяки заходам органів місцевого самоврядування, спрямованим на покращення умов життєдіяльності членів Криворізької міської територіальної громади, на базі Комунальних установ «Будинок милосердя «Затишок», «Центр соціальної реабілітації дітей з інвалідністю», «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) №1 в Інгулецькому районі», «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Центрально-Міському районі» Криворізької міської ради чотирма транспортними засобами надаються послуги «соціального таксі». Транспортні засоби обладнані підйомниками для крісел колісних, надають послуги з безкоштовного перевезення деяких пільгових категорій громадян (осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю на кріслах колісних, хворих на дитячий церебральний параліч, онкохворих, хвороба яких перебуває в стадії ремісії, та деяких інших категорій малорухомих громадян з числа мешканців міста, а також евакуйованих (переселених) осіб з інвалідністю (дітей з інвалідністю) та маломобільних громадян, прибулих з інших територіальних громад).
Завдяки придбанню Комунальними установами «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) №1 в Інгулецькому районі», «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Центрально-Міському районі» Криворізької міської ради коштом бюджетів Інгулецького та Центрально-Міського районів у місті Кривий Ріг двох з чотирьох указаних транспортних засобів, що надають послуги «соціального таксі» більш сучасної модифікації оновлено парк спеціалізованого автотранспорту, що надало можливість у більшій мірі забезпечити в місті вказаними послугами громадян, які потребують такої допомоги.
З початку впровадження в місті послуги «соціального таксі» (з 01.10.2014) 1062 особи вищевказаних категорій отримали безкоштовно 10,2 тис. послуг з перевезення спеціалізованими транспортними засобами, у тому числі у 2023 році – 309 осіб (1,4 тис. послуг).
Комунальними установами «Центр соціальної реабілітації дітей з інвалідністю» та «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Центрально-Міському районі» Криворізької міської ради за період часу, що аналізується, забезпечувалося зберігання двох транспортних засобів «соціальне таксі» на автостоянках коштом бюджетів Саксаганського та Центрально-Міського районів у місті Кривому Розі.
Транспортні засоби, що надають послуги «соціального таксі», Комунальних установ «Будинок милосердя «Затишок» та «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) №1 в Інгулецькому районі» Криворізької міської ради зберігалися в інших пристосованих для цього місцях.
У зв’язку зі зростанням чисельності осіб з інвалідністю, у тому числі внаслідок поранень і захворювань, та в разі забезпечення в подальшому користувачів указаних категорій автотранспортом відповідно до норм чинного законодавства України або додаткового придбання установами соціальної сфери міста спеціалізованих транспортних засобів для перевезення осіб з інвалідністю та відсутності в них власних гаражів чи інших пристосованих місць для зберігання автотранспорту, і надалі виникатиме потреба в безоплатному зберіганні автотранспортних засобів на автостоянках міста, що надають такі послуги на спеціально виділених місцях.
Упродовж періодів відстеження результативності регуляторного акта:
резервувалися виконкомами Металургійної, Довгинцівської, Сакса- ганської та Центрально-Міської районних у місті рад місця на автостоянках (крім автостоянок гаражних кооперативів), що надають послуги з безоплатного зберігання транспортних засобів, які належать користувачам, для безоплатного зберігання транспортних засобів. Збільшено планову кількість таких місць з 12 до 14,15, з урахуванням можливого подальшого збільшення потреби користувачів у цих послугах;
затверджувалися за пропозиціями районних управлінь на кожний бюджетний рік відповідні обсяги видатків у бюджетах Металургійного, Довгинцівського, Саксаганського, Центрально-Міського районів у місті Кривий Ріг та надавалися заявки для фінансування компенсаційних виплат власникам автостоянок (суб’єктам господарювання), на яких облаштовано й фактично виділялися згідно з нормами чинного законодавства України місця для безоплатного зберігання транспортних засобів користувачів (фактично використовувалося 4–7 місць у залежності від потреб, видатки обчислені з урахуванням їх кількості, фактичного часу зберігання транспортних засобів на автостоянках та діючих тарифів);
укладалися районними управліннями (Металургійний, Довгинцівський, Саксаганський, Центрально-Міський райони) договори з власниками автостоянок (суб’єктами господарювання), якими оформлено правовстановлюючі документи на земельні ділянки, про надання користувачам (фізичним та юридичним особам) місць для безоплатного зберігання транспортних засобів, що надають послуги «соціального таксі», у тому числі два спеціалізовані транспортні засоби Комунальних установ «Центр соціальної реабілітації дітей з інвалідністю» та «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Центрально-Міському районі» Криворізької міської ради;
видавалися районними управліннями користувачам направлення, адресо- вані власникам автостоянок (суб’єктам господарювання), на виділення місць для безоплатного зберігання транспортних засобів;
здійснювалися компенсаційні виплати власникам автостоянок (суб’єктам господарювання) за надані послуги з безоплатного зберігання транспортних засобів користувачів у 2021–2023 роках у повному обсязі відповідно до укладених договорів (виплачено кошти на загальну суму 137,9 тис. грн).
Результативність регуляторного акта в порівнянні показників
№ п/п |
Показники |
Результативність регуляторного акта в терміни, визначені для відстеження |
||||
повторне з 01.07.2014 до 01.01.2015 |
періодичне |
|||||
з 01.07.2021 до 01.01.2022 |
з 01.07.2022 до 01.01.2023 |
з 01.07.2023 до 01.01.2024 |
||||
1
|
Чисельність користувачів, які зберігають транспорт на виділених за рішенням ор- гану місцевого самовряду- вання й обладнаних знака- ми та спеціальною дорож- ньою розміткою місцях |
7 осіб* |
7 осіб* |
5 осіб* |
4 особи*
|
|
* користувачі, які мають у користуванні 1 транспортний засіб та не мають власних гаражів або інших зручних місць зберігання автотранспорту
|
||||||
2 |
Чисельність власників авто- стоянок (суб’єктів господа- рювання), які надають пос- луги з безоплатного збері- гання транспортних засобів на спеціально обладнаних для цього місцях |
4 особи** |
5 осіб** |
4 особи** |
3 особи** |
|
**власники автостоянок (суб’єкти господарювання), з якими укладено договори на надання послуг з безоплатного зберігання транспортних засобів користувачів і отримання компенсаційних виплат за надані послуги. З двома суб’єктами господарювання не заключено договори через відсутність користувача на безоплатне зберігання транспортного засобу на автостоянці (Металургійний район) та зберігання користувачем транспортного засобу, що надає послуги «соціального таксі», в іншому зручному для цього місці (Центрально-Міський район) |
||||||
3 |
Забезпеченість громадян пільгових категорій необ-хідною кількістю місць на автостоянках для без- оплатного зберігання транс- портних засобів відпо- відно до їх потреби |
12 місць/ 7 місць*** |
15 місць/ 7 місць*** |
15місць/ 5 місць*** |
14 місць/ 4 місця*** |
|
***планова кількість зарезервованих на автостоянках місць/ фактично використовувалося місць на автостоянках для зберігання автотранс- порту за потребою 1 користувач послуг Довгицівського району помер, 1 користувач Металургійного району виїхав за кордон. Комунальною установою «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Центрально-Міському районі» Криворізької міської ради забезпечено у 2022 році зберігання транспортного засобу, що надає послуги «соціального таксі», в іншому зручному для цього місці |
||||||
4
|
Тарифи з оплати за послуги зі зберігання транспортних засобів |
9/10/13 грн на добу**** |
25/27/45 грн на добу**** |
27/30/45 грн на добу**** |
30/35 грн на добу**** |
|
**** тарифи застосовані суб’єктами господарювання, з якими укладено договори з безкоштовного зберігання транспортних засобів користувачів на спеціально виділених і обладнаних місцях, з урахуванням факторів зростання рівня мінімальної заробітної плати працівників, оплати за енергоносії, плати за оренду землі та інших чинників. Тариф 45 грн на добу застосовано у 2021–2022 роках для зберігання на автостоянці транспортного засобу, що надає послуги «соціального таксі», придбаного Комунальною установою «Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) у Центрально-Міському районі» Криворізької міської ради (ураховано умови комфортності зберігання транспортного засобу, наближеність автостоянки до Комунальної установи та інші чинники, наведені вище) |
На основі аналізу показників районних управлінь та консультацій з громадськістю (суб’єктами господарювання, міською консультативною радою з питань транспорту та телекомунікацій) у повторному та періодичному відстеженні обраховано витрати часу й коштів, що витрачалися суб’єктами господарювання (власниками автостоянок), пов’язані з виконанням регуляторного акта, а саме: витрати коштів і часу (залишаються незмінними) на ознайомлення з регуляторним актом та процедуру адміністрування заходів (безоплатне зберігання транспортних засобів) з реалізації акта, а саме: 0,5 год/20,90 грн (протягом 2022, 2023 років).
Розмір коштів, що витрачалися суб’єктами господарювання (власниками автостоянок) унаслідок дії регуляторного акта, зріс у зв’язку зі змінами на законодавчому рівні розміру мінімальної заробітної плати* та складав у періоди:
повторного відстеження – 3,8 грн (1 218* грн (2014 рік): 160 х 0,5 год);
періодичного відстеження: 20,3 грн (6 500* грн (2021 рік) : 160 х 0,5 год); 20,9 грн (6 700 грн* (2022 рік): 160 х 0,5 год); 20,9 грн (6 700* грн (2023 рік): 160 х 0,5 год).
*Застосовано розміри мінімальної заробітної плати згідно зі ст. 8 Закону України «Про Державний бюджет України» (зі змінами) на 2021–2023 роки відповідно.
Крім того, якісні показники, досягнуті на 100% і оцінені в 5 балів кожний за 6-бальною системою оцінки, залишаються незмінними, а саме:
якість послуг з безоплатного зберігання транспортних засобів на спеціально виділених для цього місцях;
упровадження власниками автостоянок (суб’єктами господарювання) методів організації надання послуг користувачам зі зберігання їх транспортних засобів на спеціально виділених і обладнаних на автостоянках місцях, спрямованих на забезпечення життєдіяльності осіб з інвалідністю з порушенням опорно-рухового апарату;
cвоєчасність інформування користувачів через засоби масової інформації (та в інший спосіб) про можливість отримання послуг з безоплатного зберігання їх транспортних засобів на спеціально виділених і обладнаних на автостоянках місцях.
Власниками автостоянок (суб’єктами господарювання), які зберігають на автостоянках транспортні засоби користувачів на спеціально виділених і об- ладнаних дорожньою розміткою та спеціальним знаком «Особа з інвалідністю на кріслі колісному» місцях і з якими укладено договори, упроваджено сучасні форми обслуговування громадян, у тому числі послуги сервісного центру з обслуговування автомобілів.
Рівень поінформованості користувачів послуг та суб’єктів господарювання (власників автостоянок) з основних положень акта є високим.
Осіб з інвалідністю, які перебувають на обліку в районних управліннях (власників транспортних засобів), керівників установ соціальної сфери, які провадять діяльність у сфері соціального захисту населення, на балансі яких є транспортні засоби і перевозять осіб з інвалідністю, суб’єктів господарювання (власників автостоянок) поінформовано особисто, через медіа, інформаційні стенди, розміщені в районних управліннях, про можливість і умови надання та користування (у разі необхідності) послугами з безоплатного зберігання транспортних засобів на автостоянках на спеціально виділених місцях.
Інформування суб’єктів господарювання, фізичних та юридичних осіб про регуляторний акт відбулося на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету в підрозділі «Регуляторна політика», у Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» від 14.05.2013 №36, 14.08.2014 №61, 19.02.2015 №14, 20.03.2018 №19, 23.03.2021 №20 (шляхом його оприлюднення).
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:
На підставі показників результативності та оцінки результатів реалізації регуляторного акта – рішення виконкому міської ради від 08.05.2013 №157 «Про затвердження Порядку компенсаційних виплат власникам автостоянок (суб’єктам господарювання) вартості послуг, що надані безкоштовно, зі зберігання транспортних засобів водіїв з інвалідністю, водіїв, які перевозять осіб з інвалідністю, та громадських організацій, підприємств, установ, організацій, які провадять діяльність у сфері соціального захисту населення, що є власниками транспортних засобів і перевозять осіб з інвалідністю», зі змінами, можна зробити висновок, що цілі ухваленого рішення досягнуто.
Зазначене рішення соціального спрямування є актуальним, доцільним та має перспективу застосування й надалі для Криворізької міської територіальної громади, зокрема для осіб з інвалідністю та установ соціальної сфери, які провадять діяльність у сфері соціального захисту населення, що мають транспортні засоби і перевозять осіб з інвалідністю, суб’єктів господарювання (власників автостоянок), відповідає вимогам Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» та не потребує перегляду.
Керуюча справами виконкому Олена ШОВГЕЛЯ
20 березня 2024