Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

Що потрібно знати споживачу у разі ненадання або неналежного надання виконавцем житлово-комунальних послуг.

Створено: 2019-02-20 14:40:01Оновлено: 2019-02-20 14:40:54

Сьогодні гостро постає питання у житті споживача – отримати якісні та у повному обсязі житлово-комунальні послуги, оскільки до чинного законодавства внесено значні зміни.

Так, на виконання Закону України «Про житлово-комунальні послуги» Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України розроблено Порядок проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, який ухвалено Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. № 1145, що   набрав чинності 05.01.2019. (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1145-2018-%D0%BF)

Що саме повинен знати споживач у разі сумніву в якості наданих житлово-комунальних послуг, куди звертатись?

Наведемо основні положення вищевказаного Порядку.

  У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості житлово-комунальних послуг споживач має право викликати виконавців цих послуг (їх представників) для перевірки якості та/або кількості цих послуг, а також затверджено відповідну форму акта-претензії.

 В акті-претензії зазначаються виявлені факти невідповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг.

Акт-претензія складається у двох примірниках і підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги (його представником) або управителем багатоквартирного будинку. Один примірник акта-претензії передається споживачеві, другий — зберігається у виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирним будинком.

У разі неприбуття виконавця комунальної послуги (його представника) або управителя багатоквартирного будинку в установлений договором про надання відповідних послуг строк для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим зазначеним договором, чи необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо він підписаний споживачем та не менш як двома іншими споживачами відповідної послуги). У такому випадку акт-претензія надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю багатоквартирного будинку рекомендованим листом.

Слід зазначити, що вищевказаний Порядок повністю виключає участь органів місцевого самоврядування у процесі надання житлово-комунальних послуг, а також контролю за їх якістю, у тому числі і шляхом задоволення звернень громадян.

Разом з цим,  відповідно до п.3 Порядку, споживач також має право звернутися до відповідних уповноважених державних органів за захистом порушених прав щодо якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком».

20 лютого 2019

© 2009—2025, Виконком Криворізької міської ради