Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

ЗАПИТАННЯ КРИВОРІЖЦІВ ДО КЕРІВНИКІВ ВИКОНКОМУ МІСЬКОЇ РАДИ У ПРЯМОМУ ЕФІРІ 1520

Створено: 2021-03-19 14:37:02Оновлено: 2021-03-19 14:45:43

Відбулися анонсовані цього тижня  прямі ефіри у Контакт-центрі 1520. Наші фахівці вкотре відповіли на хвилюючі питання криворіжців.  Пропонуємо ознайоитись з відповідями на ці питання, будемо раді якщо наша інформація буде корисною.

 Перший прямий ефір на цьому тижні  провела в.о. начальника відділу з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому  ВАЛЕНТИНА ЮРЧЕНКО. Питали про таке.

  • У разі порушення прав споживачів, який  порядок звернення до органів захисту прав споживачів?

Згідно з вимогами ст. 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставою  для здійснення позапланових заходів є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності).

         Звернення-заяву необхідно оформити до вимог Закону України «Про звернення громадян».

         До заяви необхідно додати копії доказових документів, а саме: договір купівлі-продажу товару або з отримання-надання послуг, розрахунковий документ, гарантійні зобов’язання, претензію до суб’єкта господарювання та його відповідь (за наявністю), висновок авторизованого сервісного центру або організації та інші документи по справі.

         Враховуючи зазначене, повідомляємо про порядок звернення до суб’єкта господарювання (продавця послуг) у відповідності до норм чинного законодавства. Для вирішення звернення по суті споживачу необхідно першочергово звернутися письмово з обґрунтованими вимогами до суб’єкта господарювання (продавця товару). Заява-претензія подається у двох примірниках, один з яких повертається споживачеві з відповідною відміткою про її прийняття (дати прийняття заяви, прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву та його підпису). 

         Звертаємо увагу, що відповідно до ч. 11 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, що підтверджує факт придбання продукції, із зазначенням найменування й адреси суб’єкта господарювання (продавця продовольчої продукції), найменування товарів, їх кількості й вартості та дати продажу.

         При отриманні відповідного погодження, перевірку щодо якості й безпеки продукції у суб’єктів господарювання здійснює структурний підрозділ Криворізьке міське управління Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області (м. Кривий Ріг, вул. Ю.Камінського, 3), а перевірку щодо захисту прав споживачів (правил торгівлі й надання послуг) – фахівці Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області.

 

  • Якщо ціна товару у чекові відрізняється від ціни, зазначеної на ціннику, які права споживача? це є порушенням правил торгівлі?

 

         Шановні споживачі, коли ви купуєте будь-який товар, відбувається укладення договору купівлі-продажу з магазином.

Згідно зі статтею 655 Цивільного кодексу України, за договором купівлі-продажу продавець зобов’язується передати товар у власність покупцеві, а покупець приймає або зобов’язується прийняти цей товар і сплатити певну грошову суму.

         У статті 691 ЦК зазначено, що покупець зобов’язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу. Отже, грошова сума – ціна ─ є умовою договору, яка вам відома і на яку ви погоджуєтесь.

         Поки ціна товару існує лише в базі даних, але не на ціннику, продавець продукції не має права вимагати від вас оплати товару за новою ціною.  На цю умову договору (вона просто не була вам відома) ви не давали згоди. А без спільної згоди обох сторін договір укласти неможливо.

         Товар вам повинні продати за ціною, яка зазначена на ціннику.

Увага! При придбанні продукції звертайте увагу на зазначену у розрахунковому документі ціну товару.

         У разі виникнення непорозумінь щодо вартості товару радимо вам першочергово звернутися до керівництва магазину.

         В.о. начальника відділу взаємодії з правоохоронними органами та оборонної роботи апарату міської ради і виконкому ЮРІЙ ДІХТЯР відповідав на таке:

 

  • Яка відповідальність за порушення правил дотримання тиші в громадських місцях та як діяти в такій ситуації?

         Дане питання регулюється такою нормативною базою:

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту населення від впливу шуму»;

Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»;

Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22 лютого 2019 року №463 «Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови»;

Постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011 року №839 «Про затвердження Технічного регламенту піротехнічних виробів»;

Кодексом України про адміністративні правопорушення (стст. 182, 1956).

В свою чергу, з метою недопущення перевищення рівнів шуму у сфері життєдіяльності громадян, недотримання яких створює загрозу здоров’ю й життю людини та майбутніх поколінь, Криворізькою міською радою прийнято рішення від 28.03.2018 №2564 «Про затвердження Правил дотримання тиші в громадських місцях на території міста Кривого Рогу» яке є обов’язковим для виконання всіма суб’єктами господарювання та громадянами міста.

На території м. Кривого Рогу забороняється:

гучний спів, викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів і феєрверків у нічний час на захищених об'єктах (без погодження);

проведення на захищених об'єктах ремонтних робіт, що супроводжуються шумом, у робочі дні з 21.00 до 8.00 години, а у святкові та неробочі дні – цілодобово;

 використання з потужністю, що перевищує санітарні норми, допустимі для відповідного часу доби, та призводить до порушення тиші, засобів теле-, радіомовлення, звуковідтворювальної апаратури, пристроїв для підсилення звуку, у тому числі встановлених на транспортних засобах, об’єктах дрібнороздрібної торгівлі (кіосках, павільйонах, лотках), майданчиках для сезонного розміщення додаткових столиків на   відкритому   повітрі,   у   окремо   розміщених   літніх   кафе,  на танцю-вальних майданчиках;

користування установленою радіоапаратурою на балконах, лоджіях, відкритих вікнах і сходах будинків, будівель і споруд та інших місцях з потужністю, що перевищує санітарні норми, установлені для відповідного часу доби;

подача автомобільних сигналів упродовж доби, крім випадків, коли без цього неможливо запобігти дорожньо-транспортній пригоді;                                                 

 перевищення допустимих рівнів шуму від роботи автомобілів та їх обладнання під час проведення вантажно-розвантажувальних робіт і паркування транспорту на захищених об’єктах.

Додатково повідомляємо, що допустимі рівні шуму передбачені  Наказом Міністерства охорони здоров’я України від 22 лютого 2019 року №463 «Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови».

При необхідності проведення ремонтних робіт власник або орендар приміщень зобов’язаний повідомити мешканців прилеглих квартир про їх початок та закінчення. За згоди мешканців усіх прилеглих квартир ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні.

Проведення салютів і феєрверків у нічний час можливе лише за погодженням з виконкомом районної в місті ради, на території якого проводиться захід. Виконавець не пізніше десяти робочих днів до проведення заходу повинен надати письмову заяву, у якій зазначає дату, місце та час проведення салюту, феєрверку і підставу його проведення. Виконком районної в місті ради розглядає заяву та протягом п’яти робочих днів погоджує або відмовляє в погодженні салюту, феєрверку, про що повідомляє заявника.

Відповідальність за порушення:

 порядку виробництва, зберігання, перевезення, торгівлі та використання піротехнічних засобів передбачена ст. 1956 КУпАП. Порушення порядку виробництва, зберігання, перевезення, торгівлі та використання піротехнічних засобів тягне за собою накладення штрафу від тридцяти п'яти до шістдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією піротехнічних засобів. Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті - тягнуть за собою накладення штрафу від шістдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією піротехнічних засобів;

вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях передбачена ст. 182 КУпАП. Відповідальність тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п’яти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян — суб’єктів господарської діяльності — від п’ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Затребуваним був прямий ефір й головного спеціаліста управління транспорту та телекомунікацій виконкому Криворізької міської ради  ПАВЛА КАТРІЧЕВА.

  • Щодо водіїв – порушників

У разі якщо Ви стали свідком порушення водієм правил перевезення пасажирів, необхідно записати, або запам’ятати номер маршруту, реєстраційний номер транспортного засобу, дату порушення та надати ці відомості безпосередньо до роботодавця цього водія, тобто перевізника маршруту (контактні дані знаходяться в салоні кожного транспортного засобу), або в письмовому вигляді до управління транспорту та

телекомунікацій (м. Кривий Ріг, площа Молодіжна, 1).

  • Щодо відновлення відображення роботи комунального транспорту

в режимі реального часу через систему EasyWay

З метою покращення ефективності роботи системи GPS-моніторингу в  м. Кривий Ріг, на комунальному транспорті провадиться оновлення програмного забезпечення, а також заміна обладнання та оператора мобільного  зв’язку, що забезпечує належне функціонування мобільного модулю системи. Вищезазначені заходи планується завершити у лютому поточного року, після чого весь комунальний транспорт (автобуси, тролейбуси, трамваї) буде коректно відображатись в додатку EasyWay та на електронних табло на зупинках громадського транспорту.

До  начальника архівного відділу виконкому Криворізької міської ради ВІТИ ГОНТАР  також надійшло  декілька  запитань.

  • Як працює архівний відділ  виконкому Криворізької міської ради в період карантину і чи здійснює прийом громадян?

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2020 року №500 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» архівний відділ працює з 8.00 до 16.30.

Графік прийому громадян:

понеділок, середа, четвер, п’ятниця з 8.30 до 12.30;

вівторок - з 8.30 до 16.30, перерва з 12.30 до 13.00.

Вхід до приміщення архівного відділу здійснюється за наявності респіратора чи захисної маски з дотриманням дистанції не менше 1,5 м.

  •  Де можна ознайомитися з переліком послуг, які надає архівний відділ?

На офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету громадяни можуть ознайомитися з інформацією про роботу архівного відділу, дізнатися адресу відділу, на яку можливо надсилати пошту, та офіційну електронну адресу. Інформацію з питання наявності документів, які зберігаються в архівному відділі, також можливо отримати на офіційному вебсайті за посиланням        https://cutt.ly/az61JOW.

         На офіційному вебпорталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр» ( https://clck.ru/TnFBw ) зазначено весь перелік послуг, які надаються архівним відділом виконкому Криворізької міської ради, із покроковою послідовністю дій.

  •  Які довідки можна отримати за документами, що зберігаються в архівному відділі?

         За документами Національного архівного фонду архівний відділ надає архівні довідки, копії та витяги з документів з наступних питань: виділення земельних ділянок під будівництво об'єктів господарства, установ, закладів, житлових будинків, допоміжних  приміщень; надання дозволу на реконструкцію та перебудову існуючих споруд; введення в експлуатацію будівель та господарчих споруд; виділення житла, перейменування вулиць, перенумерація будинків тощо - виконуються на платній основі, приблизна вартість виконання запиту та надання архівної копії, витягу становить 111, 50 грн. Встановлення опіки, підтвердження депутатського стажу, участі у виборчих комісіях виконуються безоплатно.

За документами ліквідованих підприємств відділ надає архівні довідки, копії та витяги за документами з наступних питань: для призначення пенсії за віком, пенсії на пільгових умовах та за вислугою років для окремих категорій працівників, пенсії у зв’язку з втратою годувальника, перерахунку пенсії, поновлення трудової книжки. Ці довідки надаються безоплатно.

  •  Як можна замовити довідку у разі втрати документів?

У разі втрати документів (трудової книжки) можна звернутися до Центру адміністративних послуг «Віза» замовити послугу  «одним пакетом» за життєвими ситуаціями, до якої входить «надання довідки соціально-правового характеру (про підтвердження факту роботи, заробітної плати та стажу роботи, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах» https://clck.ru/TnG9v. Довідки соціально-правового характеру крім особистого прийому можна направляти укрпоштою, на електрону адресу [email protected]

  • Який термін виконання довідки в архівному відділі?

Відповідно до Регламенту роботи центру «Архів-Інформ», затвердженого рішенням виконкому міської ради від 187.09.2019 №462, терміни виконання заяв громадян та запитів суб'єктів господарювання:

1. Земельні та майнові питання:

 

Тематичні (стосуються надання інформації з певного питання за визначений хронологічний період)

-

20

 

Щодо підтвердження майнових прав на землю та нерухоме майно

-

15

 

Про встановлення опіки над дітьми, про усиновлення

-

5

 

Про перейменування назв провулків, вулиць, площ тощо

-

5

 

Про підтвердження обрання особи депутатом місцевої ради (міської, районної в місті, селищної рад)

-

5

 

Про участь у виборних кампаніях

-

10

2. «Пенсійні справи:

 

Про підтвердження трудового стажу на підприєм-ствах, документи яких зберігаються в архівному відділі виконкому Криворізької міської ради

-

20

 

Про підтвердження пільгового стажу на підприєм-ствах, документи яких зберігаються в архівному відділі виконкому Криворізької міської ради

-

30

 

Про розмір заробітної плати на підприємствах, доку-менти яких зберігаються в архівному відділі викон-кому Криворізької міської ради

-

30

 

Про видачу незатребуваних особистих документів (трудових книжок)

-

1

 

3. Робота із суб'єктами господарювання:

 

Про відсутність провадження підприємницької  діяльності суб'єктом господарювання, що ліквідується 

-

1

 

Про прийом на зберігання до архівного відділу виконкому Криворізької міської ради документів від суб'єкта господарювання, що ліквідується 

-

5

 

19 березня 2021

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради