Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

ВІДПОВІДАЄМО НА АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ КРИВОРІЖЦІВ ДО КОНТАКТ-ЦЕНТРУ 1520

Створено: 2021-06-16 12:28:45Оновлено: 2021-06-16 12:30:48

ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ 

ВИКОНКОМУ  КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ІНЕССА БЛАГУН

 

  • Запровадження обліку трудової діяльності працівника в електронній формі

 

З 10 червня 2021 року набрав чинності Закон України, який запроваджує облік трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загально-обов’язкового державного соціального страхування.

Це зручно!

Новий сервіс значно спростить доступ до інформації про набутий стаж працівників для призначення пенсійних та страхових виплат, а також запобігає можливим ризикам і негативним наслідкам втрати трудової книжки, її фізичного пошкодження, фальсифікації та внесення недостовірних відомостей до цього документа.

Для того, щоб скористатися послугою, необхідно зареєструватися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/ за допомогою кваліфікованого електронного підпису.

Відтепер працівникам не потрібно збирати купу довідок для підтвердження трудового стажу, якщо втратили книжку, а пенсії і соціальні виплати поступово стануть призначатися автоматично без зайвої бюрократії.

Це дозволить кожному у кілька кліків за допомогою електронного підпису отримати виписку в електронному кабінеті Пенсійного фонду і не боятися втратити трудову книжку. Працівники будуть впевнені, що відомості завжди надійно захищені, а недобросовісний роботодавець їх не викривить.

Відомості про трудову діяльність працівника подаються через вебпортал або роботодавцем, або особисто працівником у вигляді сканованих копій сторінок паперової трудової книжки з обов’язковим накладанням кваліфікованого електронного підпису.

Здійснити подання скан-копій можна у розділі “Комунікації з ПФУ” за допомогою сервісу “Надання скан-копій трудової книжки”.

Коли настане час оформити пенсійні виплати - це буде легко і без клопоту щодо збору підтверджуючих документів - всі дані вже знатиме Пенсійний фонд.

Перехідна «п’ятирічка»

Нормами Закону передбачений п’ятирічний перехідний період для включення до Реєстру застрахованих осіб відомостей з паперових трудових книжок. Протягом цього періоду застосовуватиметься як паперова трудова книжка, так й електронна форма уже наявних або внесених відомостей про трудову діяльність працівника.

 

Координати відділів обслуговування громадян (сервісних центрів) управлінь обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області у м.Кривому Розі, куди можна звернутися з питань пенсійного забезпечення:

 

№ п/п

Район

Адреса розташування відділу

Контактні телефони

1

Довгинцівський

вул. Ярослава Мудрого, 85а

0564-94-71-51

2

Інгулецький

пр. Південний,1

0564-94-71-47  098-569-47-16

3

Металургійний

вул. Степана Тільги, 20

068-891-88-80

4

Покровський

вул. Ватутіна, 37в

067-626-24-52

5

Тернівський

вул. С. Колачевського,133

067-626-24-53

6

Саксаганський

вул. Покровська, 17а

056-440-28-03

7

Центрально-  Міський

вул. П.Калнишевського,1а

067-501-82-93

Ми працюємо для мешканців міста і завжди готові допомагати.

Ваші зауваження та пропозиції просимо надавати  за електронною адресою:                    e-mail:upszn@kr.gov.ua

Телефон «гарячої лінії» 097 027 26 24

 

НАЧАЛЬНИК  УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНПИЦТВА

 ВИКОНКОМУ  КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ІРИНА РИЖКОВА

 

  • Пом’якшено карантинні обмеження у місті Кривому Розі

 

         Від 07 червня 2021 року відповідно до Постанови Кабінету Міністрів № 583 від 02.06.2021 «Про внесення змін до постанови КМУ № 1236 від 09.12.2021» (далі – Постанова № 583) передбачено пом’якшення карантинних обмежень та встановлення в Україні «зеленого» рівня епіднебезпеки.

         Зазначеним нормативно-правовим актом дозволено проведення масових заходів (культурних, спортивних, розважальних, соціальних, релігійних, рекламних, наукових, освітніх, професійних тематичних та інших) заходів (у т. ч. в розважальних закладах (нічних клубах) і закладах громадського харчування) за участю більше однієї особи на 4 кв. метри площі будівлі або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі) або наповненістю залів понад 2/3 місць.

         Обмеження не застосовуються за умови наявності у всіх учасників та організа-торів заходу негативного результату тестування на COVID-19 методом ПЛР або експрес-тесту на визначення антигену, проведеного не більше ніж за 72 години до проведення заходу, або документа, що підтверджує повний курс вакцинації.

            Також Постановою № 583 дозволено роботу бізнесу з надання послуг громадського харчування (ресторанів, кафе, барів, закусочних, їдалень, кафетеріїв, буфетів) без обмеження часу. У закладах громадського харчування скоротили відстань між столиками до 1,5 (раніше було 2).

         Дозволяється також приймання відвідувачів у кінотеатрах, інших закла-дах культури з наповненістю кінозалів або залів понад 2/3 місць (розміщення здійснюється з дотриманням заповнення двох рядів відвідувачами і одним порожнім рядом) або понад 50% місць (розміщення здійснюється з дотриманням шахового порядку, зокрема для груп із двох осіб) у кожному окремому залі.

 

  • Деякі питання проведення перевірок бізнесу в умовах карантину державною податковою службою

 

         COVID-2019 вніс істотні корективи у контрольно-перевірочну роботу. Через мораторій на перевірки у 2020 році документальних перевірок проведено на 35 % менше ніж за 2019 рік. Карантин зупинив всі планові перевірки у 2020 році.

        У період мораторію податкові аудитори зосередилися на дозволених заходах контролю, а також на визначенні ризикових операцій, зборі доказової бази порушень, підготовці змін до нормативно-правових актів, удосконаленні електронних сервісів для платників податків.

         Постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2021 №89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок» знято заборону на проведення контролюючими органами під час карантину певних видів документальних перевірок.

Цією постановою дозволено проведення планових перевірок. Ними будуть охоплено  у поточному році 4,3 тис. платників податків з розрахунковими ризиками на 25,4 млрд гривень. Вже завершено 730 планових перевірок, якими зафіксовано порушень на 43,5 млрд гривень.

        Вищезазначена постанова Уряду зняла заборону, також, і з позапланових перевірок суб’єктів господарювання. На сьогодні позаплановими перевірками вже охоплено близько 300 платників, за результатами яких донараховано грошових зобов’язань, зменшено від’ємне значення та бюджетне відшкодування з ПДВ на 750 млн грн. Ще 250 млн грн – це результат планових перевірок цієї категорії платників.

        Органи ДПС налаштовані і надалі посилювати контроль за найбільш ризиковими платниками та зосереджувати ресурси на зростання не кількості перевірок, а їх якості. Відповідні заходи будуть спрямовані на упередження порушень, так і на їх подальше виявлення.

 

  • Сезонні працівники: як оформляти та які права мають?

 

         Сезонними слід вважати працівників, які приймаються на сезонні роботи, та ввійшли до переліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.1997  № 278.

         Список сезонних робіт та галузей є вичерпним, тому з працівником може бути укладений трудовий договір на виконання сезонної роботи, якщо така робота відповідає наступним вимогам: не може виконуватися протягом усього року в результаті природних та кліматичних умов і тому виконується лише протягом певного періоду, що не перевищує 6 місяців.

          У зв’язку з цим перелік таких професій, посад та конкретних видів сезонних робіт, а також тривалість, дату початку та закінчення таких робіт рекомендується зазначати в колективному договорі або іншому локальному документі.

         Трудові договори із сезонними працівниками є строковими трудовими договорами, оскільки такі договори укладаються відповідно до ст. 23 КзпП України на період виконання певної роботи та на визначений термін, що встановлюється за згодою сторін.    

         Трудовий договір під час прийняття на сезонні роботи:

     - може бути укладено на строк, який не перевищує тривалості сезону  і є не більшим шести місяців;

     - для виконання тимчасових робіт – не більше двох місяців, а для заміщення тимчасово відсутнього працівника – не більше чотирьох місяців.

         При оформленні трудових відносин із сезонним працівником роботодавець повинен попередити про сезонний характер роботи, про що має бути зазначено в заяві працівника про прийняття на роботу та в наказі (розпорядженні) про прийняття на роботу. Порушення цієї вимоги означає, що із працівником укладено трудовий договір на невизначений строк.

         Встановлення випробування при прийнятті сезонного працівника є порушенням трудового законодавства.

 

16 червня 2021

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради