Про затвердження звіту про повторне відстеження результативності дії регуляторного акта – рішення виконкому міської ради 14.02.2018 №66 «Про конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання об’єктів благоустрою в м. Кривому Розі»
На виконання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»; ураховуючи аналіз повторного відстеження результативності дії регуляторного акта – рішення виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 «Про конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання об’єктів благоустрою в м. Кривому Розі», зі змінами; керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконком міської ради вирішив:
1. Затвердити звіт про повторне відстеження результативності дії регуля-торного акта – рішення виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 «Про конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання об’єктів благоустрою в м. Кривому Розі», зі змінами (додається).
2. Управлінню розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради забезпечити інформування населення міста про зміст рішення у визначений чинним законодавством України термін.
3. Контроль за виконання рішення покласти на заступника міського голови відповідно до розподілу обов’язків.
Міський голова Ю.Вілкул
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення виконкому міської ради
10.04.2019 №194
ЗВІТ
про повторне відстеження результативності регуляторного
акта – рішення виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 «Про
конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання
об’єктів благоустрою в м. Кривому Розі»
1. Назва регуляторного акта, результативність якого відстежується:
рішення виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 «Про конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання об’єктів благоустрою в м. Кри-вому Розі» (надалі – рішення №66).
2. Назва виконавця заходів з відстеження: управління розвитку підприємництва, департаменти розвитку інфраструктури міста, регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради.
3. Цілі прийняття регуляторного акта: установлення для суб’єктів господарювання при розміщенні пересувних тимчасових споруд (надалі – ПТС) конкурсних засад, у тому числі щодо утримання об’єктів благоустрою.
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 22.02.2019 до 22.03.2019 включно.
5. Тип відстеження: повторне
6. Методи одержання результатів:
Відстеження результативності рішення №66 здійснювалося за даними оперативного обліку укладених договорів, розроблених паспортів прив’язки, надходження коштів від розміщення ПТС, за повідомленнями Криворізьких управлінь Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про прийняття суб’єктами господарювання найманих працівників на роботу, моніторингу звернень про порушення благоустрою від діяльності ПТС, статистичними даними, отриманими від виконкомів районних у місті рад, інспекції з благоустрою виконкому Криворізької міської ради про дотримання благоустрою при розміщенні та функціонуванні ПТС.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результа-тивність дії регуляторного акта, а також спосіб одержання даних:
З метою оцінки ступеня досягнення цілей, задекларованих при розробці рішення №66, здійснено аналіз показників та проведено оцінку стану суспільних відносин, на регулювання яких спрямована дія акта.
Показниками відстеження результативності дії регуляторного акта –
рішення виконкому міської ради є чисельність суб’єктів господарювання, які виявили бажання розміщувати ПТС, розмір надходжень до бюджету міста від сплати суб’єктами господарювання за користування об’єктом комунальної власності, коштів та часу, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаних з проходженням етапів регулювання, кількість договорів про користування об’єктами комунальної власності, на яких розміщено ПТС під час проведення сезонних ярмарків, складених протоколів за порушення у сфері благоустрою за ст.152 Кодексу України про адміністративні правопорушення, рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаної з регулюванням, задоволення населення станом благоустрою при розміщенні ПТС.
Конкурсні засади розміщення пересувних тимчасових споруд набули чинності з моменту оприлюднення ухваленого рішення №66 22.02.2018.
Аналіз результативності повторного відстеження здійснюється в порівнянні за показниками, отриманими за періоди базового відстеження з 22.02.2018 до 22.08.2018 та повторного – з 22.08.2018 до 22.02.2019.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного акта:
Показники |
Періоди відстеження |
|
базове 22.02.2018 – 22.08.2018 |
повторне 22.08.2018 – 22.02.2019 |
|
Чисельність суб’єктів господарювання, які виявили бажання розміщувати ПТС, осіб |
61 |
46* |
Розмір надходжень до бюджету міста від сплати суб’єктами господарювання за користування об’єктом комунальної власності, тис. грн. |
126,40 |
138,30 |
Розмір коштів, що витрачаються суб’єктами господа-рювання, пов’язаних з проходженням етапів регулювання, у тому числі його зниження в разі подовження дії паспорта прив’язки розміщення ПТС, грн. |
226 135,00,
не застосову-валося |
171 990,00,
108 000,00 |
Розмір часу, що витрачається 1 суб’єктом господарю-вання, пов’язаного з проходженням етапів регулювання, у тому числі його зменшення в разі подовження дії паспорта прив’язки розміщення ПТС, год. |
3,2,
не застосову-валося |
2,
1,2** |
Кількість договорів про користування об’єктами комуналь-ної власності, на яких розміщено ПТС під час проведення сезонних ярмарків, од. |
71 |
54 |
Кількість протоколів за порушення у сфері благоустрою за ст.152 Кодексу України про адміністративні правопору-шення під час функціонування ПТС, од. |
3 |
4 |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’я-заних з регулюванням |
Високий |
Високий |
*Особливості відстеження полягають у тому, що найбільша кількість договорів укладається у весняний період для проведення ярмарків з продажу овочів, плодів, ягід, улітку – безалкогольних напоїв, квасу, морозива. Чисельність суб’єктів господарювання залежить від сезонності.
У період базового відстеження відзначається основна кількість укладених договорів для розміщення ПТС у порівнянні з повторним.
**Подовження дії паспорта прив’язки дозволяє скоротити часові витрати підприємців. Час, витрачений суб’єктом господарювання на виконання регулювання в сезоні 2019 року, зменшився на 1,2 год. (1 год. на оформлення паспорта прив’язки, 0,2 год. на його погодження).
Чисельність суб’єктів господарювання, які виявили бажання розміщувати ПТС
Суб’єкти господарювання, які мають наміри розміщувати ПТС на об’єктах комунальної власності міста під час проведення сезонних ярмарків, визначаються переможцями під час проведення засідань конкурсної комісії, склад якої затверджено рішенням виконкому міської ради від 14.02.2018 №65. До складу зазначеної комісії ввійшли представники об’єднань суб’єктів господарювання, громадських організацій, працівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів міської ради. Ураховуючи кадрові зміни, що відбулися в структурі виконкому міської ради, рішенням виконкому міської ради від 13.03.2019 №132 склад комісії оновлено.
За період дії конкурсних засад організовано та проведено 14 засідань конкурсної комісії, у яких взяли участь 96 підприємців. Конкурсною комісією опрацьовано пакети документів, що надійшли на конкурс, у базовому періоді – 85, у повторному – 70. Переможцями в базовому періоді визнано 61 конкурсанта, у повторному періоді – 46 підприємців.
За результатами 3 конкурсів, проведених у січні – березні 2019 року, вже 47 суб’єктів господарювання взяли участь у конкурсах на розміщення ПТС. За попереднім інформуванням виконкомів районних у місті рад у квітні – травні 2019 року планується провести конкурси щонайменше на 20 місць.
Розмір надходжень до бюджету міста від сплати суб’єктами господарювання за користування об’єктом комунальної власності
Розрахунок розміру коштів за користування об’єктом комунальної власності, на якому розміщено ПТС під час проведення сезонного ярмарку, визначається за формулою, установленою Постановою Кабінету Міністрів України від 04 жовтня 1995 року №786 «Про Методику розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розділу», та базується на вартості об’єкта комунальної власності, визначеної шляхом проведення незалежної оцінки з урахуванням пропозиції користувача – переможця конкурсу, коригується з урахуванням рівня інфляції.
Усього за період запровадженого регулювання за користування об’єкта-ми комунальної власності, на яких розміщено ПТС під час проведення сезонних ярмарків, користувачами ПТС сплачено до бюджету міста коштів на загальну суму 264,7 тис. грн. Із них у базовому періоді надійшло 126,4 тис. грн., протягом повторного періоду – 138,3 тис. грн.
Згідно з конкурсними засадами, однією із пропозицій суб’єктів господа-рювання, які виявили бажання взяти участь у конкурсі, є створення нових робочих місць. Для організації якісної роботи сезонних ярмарків користувача-ми ПТС, з якими укладено договори, додатково створено 74 нові робочі місця. Із найманими працівниками відповідно до чинного законодавства офіційно оформлено трудові відносини, внаслідок чого сплачено єдиний соціальний внесок на суму майже 400 тис. грн.
Розмір коштів та часу, що витрачаються суб’єктами господарю-вання, пов’язаних з проходженням етапів регулювання
Заплановані витрати на регулювання складаються з витрат суб’єктів господарювання, пов’язаних з проходженням етапів, визначених конкурсними засадами (подача документів та участь у конкурсі, оформлення паспорта прив’язки, укладання договору про користування об’єктом комунальної власності, оплата незалежної оцінки вартості об’єкта комунальної власності міста, витрати на демонтаж ПТС після закінчення строку дії договору), та безпосередньо коштів, сплачених відповідно до розрахунку за користування об’єктом комунальної власності.
Під час повторного відстеження результативності дії рішення №66 за інформацією, отриманою від користувачів ПТС, які стали переможцями конкурсу, оцінено розмір коштів і час витрат суб’єктів господарювання на виконання вимог діючого регуляторного акта.
У сезоні 2019 року застосовано як компенсаторний захід можливість подовження дії розробленого паспорта прив’язки. У разі, якщо суб’єкт господарювання визнається переможцем за місцем, на яке ним у попередньому періоді вже було розроблено паспорт прив’язки та укладено договірні відносини, підприємець має можливість подовжити паспорт прив’язки в департаменті регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради за умови відсутності будь-яких змін, зокрема місця розташування споруди, її площі, спеціалізації тощо. За результатами базового відстеження результативності дії рішення №66 такі заходи не застосовувалися, оскільки це був стартовий період, під час якого всі підприємці розробляли паспорти прив’язки.
У разі перемоги в конкурсі в сезоні 2019 року, витрати підприємців скорочуються на вартість оформлення паспорта прив’язки – до 3 тис. грн. Протягом січня – березня 2019 року переможцями конкурсів вже стали 44 суб’єкта господарювання, з яких – 36 особам не потрібно розроблювати новий паспорт прив’язки, термін його дії подовжується на строк проведення ярмарку. Таким чином, від запровадженого регулювання для підприємців у цілому заощаджено 108 тис. грн.
Крім того, виключення етапу розроблення нового паспорта прив’язки дозволяє скоротити й часові витрат підприємців. Так, час, витрачений суб’єктом господарювання на виконання регулювання в сезоні 2019 року, зменшився на 1,2 год.
Кількість укладених договорів про користування об’єктами комуналь-ної власності, на яких розміщено ПТС під час проведення сезонних ярмарків
Після погодження оформлених паспортів прив’язки з переможцями конкурсів укладається відповідний договір про користування об’єктом комунальної власності для розміщення ПТС для організації роботи сезонного ярмарку.
Протягом базового періоду відстеження з квітня 2018 року до серпня 2018 року було укладено 71 договір – цей період є найактивнішим для підприємців щодо розміщення ПТС.
З листопада 2018 року, ураховуючи погодні умови, 25 користувачів ПТС достроково припинили дію укладених договорів і демонтували споруди. За період повторного відстеження результативності рішення №66 з вересня 2018 року до березня 2019 року вкладено 54 договори. У квітні за результатами конкурсів, проведених у січні та лютому, планується укласти ще 13 договорів, що підтверджує тенденцію до збільшення кількості укладання договорів з настанням весняно-літнього сезону.
Кількість протоколів, складених за порушення у сфері благоустрою за ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення
Відповідно до рішення №66 за неналежне використання об’єкта кому-нальної власності, на якому розміщено ПТС, та прилеглої до нього території, підприємці несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України.
У період дії конкурсних засад адміністративними комісіями виконкомів районних у місті рад розглянуто протоколи та винесено постанови про притягнення до відповідальності за правопорушення лише відносно семи осіб, які розмістили ПТС за процедурою, передбаченою рішенням №66.
Заходи адміністративного впливу було застосовано до підприємців за розміщення продукції за межами споруди, зміни її спеціалізації, недотримання санітарних норм і норм благоустрою (несвоєчасне прибирання листя, проведення заходів з ліквідації ожеледиці, снігозаметів тощо). У зазначених випадках протягом базового та повторного відстеження застосовано штрафних санкцій до трьох і чотирьох осіб відповідно, що вплинуло на оперативність реагування підприємців на неналежне утримання ПТС та прилеглих територій.
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням
Усього за період дії рішення опубліковано 14 оголошень в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник», на офіційному веб-сайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету, офіційному порталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр» про проведення конкурсів із зазначенням адрес розміщення, площі, функціонального призначення ярмарку, базової вартості об’єктів комунальної власності, визначеної експертним шляхом під час проведення незалежної оцінки, умови, дату та час проведення конкурсу, контактні дані організаторів. Із них протягом базового періоду – 8 оголошень про 77 місць, повторного – 6 оголошень про 58 місць розташування ПТС. Крім того, у день, що передує конкурсу, на офіційному веб-сайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету розміщується інформація про почасовий графік проведення конкурсу за визначеними місцями.
Результати всіх 14 конкурсів оприлюднено в міських офіційних інтер-активних засобах масової інформації. Інформацію про можливі місця розташу-вання ПТС під час проведення сезонних ярмарків розміщено на офіційному порталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр» у розділі «Малий бізнес», де створено спеціальний підрозділ «Тимчасові споруди» з відображенням наочної інформації на мультимедійній мапі ресурсів міста. На цьому ресурсі у вільному доступі зображено інформацію про розміщення вже діючих ПТС, суб’єктів господарювання, які організували їх роботу, спеціалізацію об’єктів торгівлі та площі, вільні місця, на яких можливо організувати роботу таких об’єктів торгівлі. Алгоритм розміщення ПТС на об’єктах комунальної власності під час проведення сезонних ярмарків розміщено в розділі «Навігатор підприємця» ресурсу «Віртуальний бізнес інкубатор» офіційного порталу міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр».
Підготовлено три репортажі про стан функціонування ПТС у минулому та нинішньому сезонах, що продемонстровано комунальним підприємством «Телерадіокомпанія «Рудана» Криворізької міської ради й товариством з обмеженою відповідальністю «Перший міський телеканал. Кривий Ріг».
У розділі «Новини» на офіційному веб-сайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету, офіційному порталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр» розміщено 8 меседжів про результати роботи з упорядку-вання розміщення ПТС під час сезонних ярмарків.
Рівень поінформованості підприємців про вимоги регулювання досить високий, оскільки зазначеною інформацією підприємці скористалися 1 680 разів.
Задоволення населення станом благоустрою при розміщенні ПТС
При оцінці показника задоволеності населення станом благоустрою проведено моніторинг звернень від мешканців міста, що надходили під час повторного відстеження результативності рішення №66, про роботу об’єктів торгівлі, установлених, відповідно до затвердженої процедури.
Таких звернень протягом дії рішення №66 до виконкому міської ради та районних у місті рад не надходило, що свідчить про досягнення цілей упровадженого регулювання стосовно впорядкованого розміщення ПТС відповідно до вимог благоустрою. Відсутність скарг на роботу ПТС свідчить також про зменшення соціальної напруги у сфері господарської діяльності при розміщенні споруд.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення вищезазначених цілей:
Під час громадських слухань, консультацій з міською галузевою радою підприємців з питань торгівлі та ресторанного господарства підтверджено, що результати реалізації основних положень регуляторного акта мають позитивну динаміку, наближені до показників, передбачених при розробці аналізу регуляторного впливу. Ухвалення регуляторного акта забезпечило збалансо-ваність інтересів суб’єктів господарювання, органу місцевого самоврядування, населення міста.
Установлений порядок має позитивний ефект і динаміку від упровадження та свідчить про досягнення цілей, задекларованих при його ухваленні – упорядковано розміщення та організовано роботу ПТС згідно з вимогами регулювання, дотримано правила благоустрою. Від такої діяльності бюджет міста отримав додаткові надходження, забезпечено соціальний захист найманих працівників.
Підприємці отримали доступні для виконання, прозорі умови розміщення ПТС за результатами конкурсів. Конкурсні засади унеможливили прояви корупційних діянь у сфері торгівлі, забезпечили рівні умови для конкуренції суб’єктам господарювання.
Дія рішення спрямована на зменшення навантаження на підприємців, що дозволяє мінімізувати витрати на розвиток бізнесу. Непоодинокі факти, коли суб’єкти господарювання беруть участь у декількох конкурсах з метою отримання можливості організувати роботу двох та більше ПТС. Зазначене вище підтверджує зацікавленість підприємців у регулюванні, його доступність, прозорість та ефективність.
Керуюча справами виконкому Т.Мала
16 квітня 2019