З ініціативи губернатора Олександра Вілкула та генерального директора «Укрпошта» Оксани Плотнікової на Дніпропетровщині стартував перший в Україні проект зі спрощеного надання адміністративних послуг громадянам через пошту
На Дніпропетровщині з ініціативи губернатора Олександра Вілкула стартував перший в Україні проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту». Губернатор Олександр Вілкул та генеральний директор Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» Оксана Плотнікова підписали Меморандум про взаємне співробітництво у сфері спрощення процедури надання адміністративних послуг.
Наразі на Дніпропетровщині діє 35 дозвільних центрів у всіх містах та районах області, через які за принципом «єдиного вікна» підприємцям видається 100 % дозвільної документації. Це забезпечує своєчасне надання дозвільних документів. Сьогодні на Дніпропетровщині спектр надання адміністративних послуг розширюється.
У рамках меморандуму про співробітництво облдержадміністрації та «Укрпошти» на базі поштових відділень будуть створені центри, які за принципом «єдиного вікна» надаватимуть населенню адміністративні та соціальні послуги.
Спеціалісти центрів послуг при відділеннях поштового зв’язку надаватимуть консультації громадянам щодо оформлення технологічних карток та заяв, формуватиме пакет документів та надсилатиме його до муніципальних центрів послуг. Після того у відділенні, з якого був надісланий запит, клієнт отримує необхідні документи – довідки, посвячення тощо.
Послугу можна буде отримати навіть вдома. Для цього листоноша прийде до громадянина додому, заповнить всі необхідні анкети. Вони будуть відправлені до міського або районного інформаційно-ресурсного центру, які створені на базі дозвільних центрів міст і районів області. В інформаційно-ресурсному центрі звернення громадянина буде розглянуте відповідними органами влади та прийнято рішення. Після цього документ листоноша принесе громадянину додому.
Першими розпочали роботу за принципом «єдиного вікна» відділення поштового зв’язку у місті Кривий Ріг (№ 6, 69 та 84), у селі Могилів Царичанського району та місті Марганці (№ 6). Таким чином, будуть відпрацьовані типові стандарти надання адмінпослуг через пошту у великих містах, містах обласного підпорядкування та в сільських районах для того, щоб в майбутньому цю практику поширити по всіх містах і районах нашої області.
«Одне з першочергових завдань, яке ставить перед органами влади наш Президент Віктор Федорович Янукович – це дебюрократизація та підвищення якості адмінпослуг. Для цього в області створена система дозвільних та інформаційно-ресурсних центрів, які надають послуги якісно, своєчасно і в комфортному для людей режимі. Сьогодні на Дніпропетровщині стартував проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту. Він передбачає впровадження «єдиного вікна» в наданні адміністративних і соціальних послуг жителям Дніпропетровщини через поштові відділення», - сказав Олександр Вілкул.
Пілотний проект «Адміністративні послуги: спрощений доступ через пошту» стане складовою частиною комплексної системи з надання адміністративних та соціальних послуг в регіоні. На базі облдержадміністрації функціонує інформаційно-ресурсний центр «Відкрита влада», який координує діяльність дозвільних центрів у містах та районах області. Наразі в регіоні триває процес перетворення дозвільних центрів у інформаційно-ресурсні центри. З відкриттям центрів з надання адміністративних та соціальних послуг на базі поштових відділень населення зможе отримувати ці послуги максимально близько до місця свого проживання.
Дніпропетровська дирекція «Укрпошти» має розгалужену систему відділень в регіоні. Тому з відкриттям таких центрів в містах та районах області населення зможе обирати, до якого центру послуг (муніципального центру чи поштового відділення) найближче та найзручніше дістатися. «На Дніпропетровщині є розвинена мережа центрів надання адміністративних послуг, тому вона стала пілотним регіоном. Протягом двох місяців даний проект буде реалізовано у Кривому Розі, Марганці та у селі Могилів Царичанського району, а до кінця року на території всієї Дніпропетровщини», - сказала Оксана Плотнікова. Наразі у відділеннях «Укрпошти» можна буде отримати такі види послуг:
- присвоєння поштової адреси об’єктам нерухомого майна (приміщенню у разі реконструкції нежилих приміщень, об’єднання жилих приміщень в одне; будівлям у разі, якщо будівництво не завершено, визнання права власності на об’єкт нерухомості за рішенням суду тощо);
- установлення статусу та видача посвідчень (батьків та дитини з багатодітної сім’ї, учасника війни, інваліда війни, ветерана праці, дитини війни тощо);
- отримання субсидії на відшкодування витрат на оплату комунальних послуг, придбання твердого та скрапленого газу (видаються органами управління праці та соціального захисту населення);
- видача довідки про отримання доходів (пенсії) (видаються органами Пенсійного фонду).В ході реалізації проекту цей перелік буде розширюватися.
«Я вдячна губернатору Дніпропетровщини Олександру Вілкулу за величезну домопогу у реалізації цього складного та масштабного проекту, який дасть можливість максимально наблизити адміністративні послуги до кожного. Відтепер кожен житель Дніпропетровщини зможе, не виходячи з дому, або у найближчому відділенні пошти отримати максимальний спектр адміністративних послуг», - сказала Оксана Плотнікова.
Довідково:
На Дніпропетровщині обласна влада надає системну підтримку розвитку поштового зв’язку. Нагадаємо, у серпні 2012 року між облдержадміністрацією, обласною радою та УДППЗ «Укрпошта» підписано Меморандум, згідно з яким обласна влада надає пільгові ціни на оренду комунального майна для розміщення підприємств «Укрпошти», допомагає в реконструкції відділень та встановленні нових поштових скриньок жителям регіону.
В Дніпропетровській області реалізується масштабний проект «Електронний регіон». Його мета - підвищити ефективність управління областю, сприяти розвитку бізнесу та притоку інвестицій, забезпечити доступність і прозорість послуг для громадян і бізнесу.