Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

На публічне ознайомлення виноситься звіт про базове відстеження результативності дії регуляторного акта –

Створено: 2019-01-15 10:26:05Оновлено: 2019-01-15 10:27:53

ЗВІТ
про базове відстеження результативності дії регуляторного
акта – рішення  виконкому  міської  ради  від 22.05.2018 №251 «Про
внесення змін до рішення виконкому міської ради від 23.05.2017 №253
«Про  Порядок  використання коштів міського бюджету для надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаються
на реалізацію проектів суб’єктів малого й середнього підприємництва»

 1. Назва регуляторного акта, результативність якого відстежується:

рішення виконкому міської ради від 22.05.2018 №251 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 23.05.2017 №253 «Про Порядок використання коштів міського бюджету для надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого й середнього підприємництва».

2. Назва виконавців заходів з відстеження: управління розвитку підприємництва, економіки виконкому Криворізької міської ради.

3. Цілі прийняття регуляторного акта: удосконалення Порядку використання коштів міського бюджету для надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого й середнього підприємництва (надалі – Порядок) з метою забезпечення фінансового стимулювання суб’єктів до створення нових робочих місць для працівників, у тому числі спеціалістів, які не більше трьох років тому здобули освіту у вищих навчальних  закладах I–IV рівня акредитації, осіб з числа учасників антитерористичної операції на сході України та операції об’єднаних сил у Донецькій і Луганській областях, громадян з числа внутрішньо переміщених осіб, оформлення робітника на перше робоче місце. Порядок визначає механізм використання коштів, у тому числі передбачених у міському бюджеті на 2018 рік, на виконання заходів Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в м. Кривому Розі на 2017 – 2020 роки (затверджено рішенням міської ради від 21.12.2016 №1173, зі змінами), що спрямовуються на часткову компенсацію відсоткових ставок за кредитами, які надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого й середнього підприємництва для створення  нових робочих місць (надалі – часткова компенсація).

              4. Строк виконання заходів з відстеження: з 24.11.2018 до 26.12.2018 включно.

5. Тип відстеження: базове

6. Методи одержання результатів:

Відстеження результативності дії регуляторного акта полягає в аналізі  статистичних показників за період з 24.05.2018 до 24.11.2018.

      7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результа-тивність дії регуляторного акта, а також спосіб одержання даних: 

      Відстеження результативності дії рішення виконкому міської ради від 22.05.2018 №251 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 23.05.2017 №253 «Про Порядок використання коштів міського бюджету для надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого й середнього підприємництва» проводиться на підставі аналізу даних Криворізьких управлінь Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, первинних бухгалтерських документів, у тому числі відповідального виконавця бюджетних коштів (управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради).

            Показниками відстеження результативності дії регуляторного акта – рішення виконкому міської ради є:

- чисельність суб’єктів господарювання малого й середнього підприєм-ництва, яким коштом міського бюджету здійснено часткову компенсацію відсоткових ставок за кредитами для реалізації проектів зі створення нових робочих місць;

- розмір надходжень до міського бюджету від сплати суб’єктами господарювання податків до бюджету;

- розмір коштів і часу, що використовується суб’єктом господарювання, пов’язаних з виконанням вимог регуляторного акта;

- кількість створених робочих місць;

- рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням.

            8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного акта:

            Удосконалений Порядок набув чинності 24.05.2018. У ньому відпрацьо-ано механізм використання коштів міського бюджету для надання часткової компенсації  переможцям конкурсу проектів зі створення нових робочих місць (надалі – конкурс). Суб’єкти господарювання – переможці конкурсу отримують часткову компенсацію в розмірі 75% фактично сплачених відсоткових ставок за кредитом через 6 місяців з моменту створення нових робочих місць, за умови їх збереження. У зв’язку з чим порівняльний аналіз показників за аналогічний та попередній періоди не проводиться.

            Чисельність суб’єктів господарювання малого й середнього підприємництва, яким коштом міського бюджету здійснено часткову компенсацію відсоткових ставок за кредитами для реалізації проектів зі створення нових робочих місць:

При запровадженні удосконаленого Порядку з травня 2018 року проведено 9 конкурсів, підтвердили намір узяти участь у конкурсі 25 суб’єктів господарювання. Визнано 17 переможців конкурсу (при запланованих від 7 до 78), якими задекларовано створення  21 нового робочого місця. Уже створено 16 (при запланованих від 21 до 78). Одному переможцю конкурсу через 6 місяців з моменту створення нових робочих місць вже виплачена в грудні 2018 року часткова компенсація разово в сумі 6,3 тис. грн.

            При розгляді наданих суб’єктами господарювання документів на конкурс з’ясовано, що:

- 5 суб’єктів господарювання через труднощі з наявністю фахових спеціалістів за відповідним кваліфікаційним рівнем ініціювати питання створення нових робочих місць будуть розглядати в разі наявності кадрів;

            - 3 суб’єкта господарювання за даними Криворізьких управлінь Головного управління ДФС у Дніпропетровській області підпадають під дію ст.13 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні» (здійснюють реалізацію алкогольних напоїв, тютюнових виробів, мають заборгованість перед бюджетом), тобто не можуть бути учасниками конкурсу.

Відповідно до Порядку з переможцями конкурсу укладаються угоди про надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитом (надалі – угоди), згідно з якими суб’єкти господарювання протягом місяця від дати їх підписання створюють нові робочі місця.

На підставі особистих заяв трьох суб’єктів господарювання було виключено зі списку переможців конкурсу через те, що 2 переможцями, які мали намір створити по одному новому робочому місцю у сфері торгівлі, не виконано умови угоди (не створили нове робоче місце/допустили зменшення чисельності найманих працівників), а одним не підписано угоду.

            За весь період дії Порядку, затвердженого рішенням виконкому міської ради від 23.05.2017 №253, зі змінами, з травня 2017 року проведено 20 конкурсів, підтвердили намір узяти участь у конкурсі 52 суб’єкти госпо-дарювання. При проведенні конкурсів визнано 32 переможці, якими за-декларовано створення 47 нових робочих місць (у сфері інжинірингу, геології та геодезії, дизайну, ремонту і технічного обслуговування електричного устаткування, торгівлі будівельними матеріалами, санітарно-технічними виро-бами тощо),  у тому  числі: одне – перше робоче місце.  Виключено зі списку  11 переможців конкурсу, які мали намір створити 15 нових робочих місць у сферах дитячого розвитку, спорту, торгівлі запчастинами до рухомого складу залізниці, надання медичних послуг тощо, не виконали умов угод щодо запланованих нових робочих місць/допустили зменшення чисельності найма-них працівників/припинили підприємницьку діяльність. Ними, відповідно до вимог пункту 5.6 Порядку, добровільно повернуто на рахунок відповідального виконавця бюджетних коштів всю суму отриманих коштів на часткову  компенсацію (6,7 тис. грн.). На підставі письмових заяв їх виключено зі списку переможців конкурсу та розірвано угоди. З міського бюджету семи переможцям конкурсу виплачена часткова компенсація на загальну суму 65,8 тис. грн. (у 2017 році – 4,4 тис. грн., у 2018 – 61,4 тис. грн.), з них 5 суб’єктів господарю-вання вже  отримали часткову  компенсацію в повному обсязі (2 переможці в сумі по 4,75 тис. грн., 1 – 6,3 тис. грн., 1 – 8,0 тис. грн., 1 – 9,5 тис. грн.).

            Розмір надходжень до міського бюджету від сплати суб’єктами господарювання податків до бюджету, тис. грн.:

      Переможцями конкурсу в поточному році сплачено податків і зборів до бюджету на загальну суму 2 289,3 тис. грн., у тому числі до міського бюджету єдиного податку –    445,2 тис. грн., податку на   доходи   фізичних   осіб –  286,4 тис. грн. (60%); за працевлаштованих 16 найманих працівників на новостворені робочі місця – понад 56,0 тис. грн, у тому числі: єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування – 30,0  тис. грн. та військового збору – 2,0 тис. грн., податку на доходи фізичних осіб  – 24,0 тис. грн. (при запланованих – понад 194 тис. грн.).

Розмір коштів і часу, що використовується суб’єктом господарю-вання, пов’язані з виконанням вимог регуляторного акта, грн./год.:

При розробці рішення розрахунок витрат суб’єктів господарювання на виконання регулювання здійснено на основі консультацій з представниками:

            - Фонду підтримки та захисту прав підприємництва, малого та середнього  бізнесу в Україні;

            - Криворізького регіонального відділення Українського союзу промисловців і підприємців;

- Криворізької міської громадської організації «СПІЛКА РОБІТНИКІВ СФЕРИ ПОБУТУ ТА ПЛАТНИХ ПОСЛУГ».

            Фактичні витрати коштів і часу, які несуть суб’єкти господарювання на  виконання регулювання,  у тому числі на оформлення  договору з банківськими установами, у яких держава прямо та/або опосередковано володіє 75 чи більше відсотками статутного капіталу та/або голосів, не перевищують заплановані 45,68 грн./0,33 год.  для подання заяви разом з документами на участь у конкурсі, звітності відповідальному виконавцю бюджетних коштів, оформлення угоди. Розмір зазначених витрат зменшується, оскільки переможці конкурсу не несуть матеріальні витрати на проїзд для надання копії звіту (форма Д4) відповідальному виконавцю бюджетних коштів для проведення моніторингу за виконанням результативних показників проектів щодо створення нових робочих місць (звітність надається в електронному вигляді). 

            Кількість створених робочих місць, один.:

З травня 2018 року створено 16 нових робочих місць у сфері виробництва будівельних виробів із пластмас, будівництва, дизайну, торгівлі, ресторанної діяльності тощо (при запланованих від 21 до 78).

Учасники конкурсу не декларували:

- створення нових робочих місць для осіб з числа учасників антитерористичної операції на сході України та операції об’єднаних сил у Донецькій і Луганській областях, громадян з числа внутрішньо переміщених осіб;

- діяльність  у  пріоритетних  напрямах  (виробництво  будівельних   мате-

ріалів, розвиток високотехнологічного машинобудування, ІТ-сфера, транспорт і логістика).

За період уведення в дію рішення виконкому міської ради від 23.05.2017 №253, зі змінами,  створено 29 нових робочих місць, у тому числі одне – перше робоче місце. Нові робочі місця створені в сфері інжинірингу, геології та геодезії, торгівлі деталями й приладдям для автотранспортних засобів тощо.

            Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням:

            Рівень поінформованості є досить високим, що було передбачено при запровадженні регуляторного акта.

            Інформацію про фінансову підтримку при запровадженні Порядку заслу-хано на засіданні постійної комісії депутатами міської ради з питань регуля-торної політики та підприємництва, на якому депутатами було зазначено, шо рішення виконкому міської ради від 23.05.2017 №253, зі змінами, є актуальним.

З метою популяризації Порядку:

- укладено договори про співробітництво з публічними акціонерними товариствами комерційного банку «ПРИВАТБАНК», «Державний ощадний банк України», акціонерного банку «УКРГАЗБАНК», у яких держава прямо та/або опосередковано володіє 75 чи більше відсотками статутного капіталу та/або голосів; відпрацьовуються заходи щодо конструктивних пропозицій, пов’язаних з популяризацією й залученням суб’єктів господарювання до участі в конкурсі;

- проведено робочу зустріч із суб’єктами господарювання;

            - безкоштовно розповсюджуються серед суб’єктів господарювання бро-шури «Крок назустріч бізнесу», видання яких передбачено заходами Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в м. Кривому Розі на 2017 – 2020 роки, затвердженої рішенням міської ради від 21.12.2016 №1173, зі змінами;

            - розміщено в Саксаганському, Довгинцівському, Центрально-Міському районах рекламно-інформаційні конструкції «Крок назустріч бізнесу» про переваги працевлаштування населення на створені робочі місця при залученні кредитних коштів.

З травня 2018 року проінформовано учасників регуляторного процесу через:

- оприлюднення прийнятого рішення виконкому міської ради від 22.05.2018 №251;

            - 44 оголошення  про  Порядок, проведення конкурсу, 18 повідомлень та  4 статті про результати конкурсу, опубліковані в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник», розміщені на офіційному веб-сайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету, офіційному порталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр», модулі «Віртуальний  бізнес-інкубатор», мобільному інформаційному стенді «Рупор для підприємців», телегазеті комунального підприємства «Телерадіокомпанія «Рудана» Криворізької міської ради;

            - 4   виступи    представників     управління    розвитку   підприємництва

виконкому  Криворізької  міської  ради в програмі «Цей день» на комунальному

підприємстві «Телерадіокомпанія «Рудана» Криворізької міської ради.

       Форма заяви та проекту розміщені на:

       - офіційному веб-сайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету;

            - тематичному модулі «Віртуальний бізнес-інкубатор» офіційного порталу міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр» з можливістю їх друку (блок «Навчальний майданчик» розділ «Надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого й середнього підприємництва»).

       QR-код, який зазначено в оголошеннях при проведенні конкурсу, дає можливість ознайомитися з основними положеннями Порядку, формами заяви на участь у конкурсі та проектом зі створення нових робочих місць.

       9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення вищезазначених цілей:

            На реалізацію Порядку впливає:

            - обмеження на законодавчому рівні участі в конкурсі окремих суб’єктів господарювання, які впроваджують діяльність з реалізації алкогольних напоїв, тютюнових виробів, мають заборгованість перед бюджетом тощо (ст.13 Закону України «Про розвиток та державну підтримку малого і середнього підприємництва в Україні»);

            - соціально-економічна ситуація в країні, трудова міграція населення, фахівців;

- відсутність фахових спеціалістів за відповідним кваліфікаційним рівнем.

Для активізації та залучення суб’єктів господарювання до участі в конкурсі на засіданні комісії з відбору проектів зі створення нових робочих місць спільно з банківськими установами, у яких держава прямо та/або опосередковано володіє 75 чи більше відсотками статутного капіталу та/або голосів, було запропоновано:

- ознайомитися з досвідом міст України у сфері реалізації заходів стосовно використання коштів міського бюджету для надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого й середнього підприємництва;

- активізувати промоцію можливостей для суб’єктів підприємницької діяльності у соціальних мережах (Facebook), на веб-сайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету, офіційному порталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр», засобах масової інформації;

      - провести тематичні зустрічи, навчальні семінари із суб’єктами підприємницької діяльності та висвітлювати в засобах масової інформації їх позитивний досвід;

- вивчити доцільність унесення змін до рішення виконкому міської ради від 23.05.2017 №253,  зі змінами, у частині збереження існуючих робочих місць на дату подачі заяви та документів на конкурс.

            Незважаючи на вищезазначене, рішення виконкому міської ради від 22.05.2018 №251 «Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 23.05.2017 №253 «Про Порядок використання коштів міського бюджету для надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проектів суб’єктів малого й середнього підприємництва» є актуальним, сприяє:

            - розвитку та підтримці малого й середнього підприємництва та забезпечення його діяльності як невід’ємного, об’єктивного, необхідного сектора ринкової економіки;

            - підвищенню рівня самозайнятості населення шляхом його залучення до  підприємницької діяльності;

            - створенню нових робочих місць та працевлаштуванню на них мешканців міста.

 

Керуюча справами виконкому                                                     Т.Мала          

 

15 січня 2019

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради