МІСТО В УМОВАХ «ЖОВТОГО» РІВНЯ НЕБЕЗПЕКИ. УВАГА ПІДПРИЄМЦЯМ ТА МЕШКАЦЯМ МІСТА
Створено: 2021-12-14 15:55:42Оновлено: 2021-12-14 15:57:03
Коментує начальник управління розвитку підприємництва управління розвитку виконкому Криворізької міської ради Ірина Рижкова
Рішеннями Державної комісії ТЕБ та НС від 06.12.2021 № 47, Дніпропетров-ської регіональної комісії ТЕБ та НС від 06.12.2021 № 36 на території Дніпропетровської області, у тому числі у місті Кривому Розі, з 07 грудня 2021 року встановлено «жовтий» рівень епідемічної небезпеки поширення COVID-19 (http://surl.li/awvat). Нагадуємо, що на території України адаптивний карантин діє до 31 грудня 2021 року.
У межах «жовтого» рівня заборонено:
- проведення всіх масових заходів;
- робота кінотеатрів, театрів та інших закладів культури із заповненістю понад 50%;
- закладів громадського харчування (окрім роботи на винос та доставки); спортзалів, басейнів;
- діяльність закладів з розміщення (крім готелів, санаторних і соціальних закладів).
Дозволено безперешкодно працювати у «жовтому» рівні, якщо всі працівники та відвідувачі матимуть один із документів:
- «жовтий» COVID-сертифікат або паперову довідку 063-О (чинні 30 днів);
- «зелений» COVID-сертифікат (чинний 365 днів);
- міжнародне свідоцтво про вакцинацію (чинне 365 днів);
- іноземний COVID-сертифікат про щеплення вакцинами, дозволеними ВООЗ (чинний 365 днів);
- негативний результат ПЛР або експрес-тесту на визначення антигена (чинний 72 години).
- сертифікат про одужання від COVID-19 (чинний 105 днів із дати встановлення діагнозу).
Термін дії «жовтого» сертифіката – 30 днів (раніше він був чинним 120 днів).
Зауважимо, що окрім того, чинними для будь-яких рівнів епіднебезпеки зали-шаються норми щодо обов’язкового носіння маски у громадських приміщеннях і транспорті та заборона перебування на вулицях без документів, що посвідчують особу.
Важливо, що для зчитування QR-коду не потрібно додаткових додатків чи засобів – достатню його зчитати застосунком «Дія». Тобто, представники закладів мають не просто запитувати про наявність сертифікатів чи перевіряти їх візуальну наявність, а й уповноважений працівник закладу має на вході до приміщення та зчитати QR-код його COVID-сертифікату.
У випадку відсутності у відвідувачів чи співробітників необхідних документів, власник закладу може понести відповідальність за статтею 44³ КУпАП «Порушення правил щодо карантину людей». Порушення цієї статті тягне за собою відповідальність у вигляді штрафу, а саме: для громадян це від 17 до 34 тис. гривень, для посадових осіб - від 34 до 170 тис. гривень.
Обмеження використання пластикових пакетів
Законом України №1489-ІХ «Про обмеження обігу пластикових пакетів на території України» (надалі – Закон), передбачено ряд заходів, направлених на припинення використання пластикових пакетів в Україні. Законом передбачено, що перший етап обмежень вже діє з 10 грудня цього року. Статтею 3 Закону уведено заборону на безоплатне розповсюдження пластикових пакетів. Мінімальні роздрібні ціни на пластикові пакети встановлюються Кабінетом Міністрів України. На теперішній час розроблено проєкт постанови КМУ «Про встановлення мінімальних роздрібних цін на пластикові пакети», яким передбачені ціни на пластикові пакети у формі рукава, з дном та відкритою горловиною із стінками товщиною понад 50 мікро-метрів у таких розмірах, гривень за один пакет з ПДВ: 2,0 грн. – без ручок (без бокових складок); 2,50 грн. – без ручок (з боковими складками); з ручками (без бокових складок); 3,0 грн. – з ручками (з боковими складками).
Ці ціни є мінімально допустимим рівнем цін на пластикові пакети (незалежно від ширини, довжини, глибини бокових складок, нанесеного маркування), який може застосовуватися суб’єктом господарювання, що здійснює розповсюдження пластикових пакетів.
Не розповсюджуються обмеження першого етапу на: біорозкладні пластикові пакети;надтонкі пластикові пакети шириною до 225 міліметрів (без бокових складок), глибиною до 345 міліметрів (з урахуванням бокових складок), довжиною до 450 міліметрів (з урахуванням ручок), що призначені для пакування та/або транспортування свіжої риби, м’яса та продуктів із них, сипучих продуктів, льоду та розповсюджуються в об’єктах роздрібної торгівлі як первинна упаковка.
Другий етап обмежень почне діяти з березня 2022 року, і передбачено, що в об’єктах роздрібної торгівлі, громадського харчування та надання послуг не можна буде отримати пакети не тільки на безкоштовній основі, а й не можливо буде придбати за кошти: надтонкі пластикові пакети; тонкі пластикові пакети; оксорозкладні пластикові пакети. Заборона не поширюється на біорозкладні пластикові пакети.
З початком 2023 року третім етапом обмежень передбачено заборону й на використання надтонких пластикових пакетів що призначаються для пакування та/або транспортування свіжої риби, м’яса та продуктів із них, сипучих продуктів, льоду в об’єктах роздрібної торгівлі як первинна упаковка.
Контроль за виконанням норм Закону покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.Передбачено, що за поширення пластикових пакетів, порушники платитимуть штраф від 1700 до 3400 грн. За повторне порушення - 3400-8500 грн.
Облік товарних запасів
Обов’язок вести облік товарних запасів визначено Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР. Відповідно до цієї норми суб'єкти господарювання, які ведуть розрахункові операції у готівковій або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), під час продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також під час проведення операцій з приймання готівки для її подальшого переказу, зобов'язані вести облік товарних запасів і здійснювати продаж тих товарів (послуг), що відображені у такому обліку.
З 26 листопада 2021 року облік товарних запасів фізичними особами-підприємцями має здійснюватися згідно із вимогами наказу Міністерства фінансів України, яким затверджено Порядок ведення обліку товарних запасів для фізичних осіб - підприємців, у тому числі платників єдиного податку (далі - Порядок № 496), та Форма ведення обліку товарних запасів.
Важливо! До 26 листопада підприємці могли вести облік товарних запасів у будь-якій формі, а з 26 листопада цього року підприємці мають дотримуватися вимог затвердженої форми Порядку № 496.
Під час здійснення розрахунків облік товарних запасів повинні вести підприємці: на загальній системі оподаткування у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг; єдинники, які є платниками ПДВ, зокрема, єдинники 3 групи; єдинники ІІ - ІV груп, які не є платниками ПДВ, але продають технічно - складні побутові товари, на які діє гарантійний ремонт, ліки і вироби медичного призначення, ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів та каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Підприємець може обирати форму обліку самостійно - електронну або паперову. Кожен запис у форму обліку потрібно вносити залежно від надходження/вибуття товарів на основі первинних документів за місцем продажу.
Зауважимо, що Порядок № 496 не поширює свою дію на платників єдиного податку І групи.
Збільшення мінімальної заробітної плати з 01 грудня –
збільшення суми на соцстрахування
Відповідно до норм Держбюджету на 2021 рік з 1 грудня 2021 року мінімальна заробітна плата становить 6500 грн. З 1 січня до 1 жовтня 2022 року розмір мінімальної заробітної плати залишиться на рівні 6500 грн на місяць. У результаті збільшення мінімальної заробітної плати збільшуються розрахункові показники щодо суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Мінімальний розмір єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з 01.12.2021 становить 1430 грн, як для роботодавців, так і для фізичних осіб – підприємців при сплаті єдиного внеску за себе.
Мінімальний розмір заробітної плати впливає також на фінансові штрафи за порушення трудового законодавства. Їх застосовує Держпраці за результатами перевірок, відповідно до статті 265 Кодексу Законів про Працю. Наприклад, за кожного неоформленого працівника штраф становить 65 тис. грн, а у разі не нарахування індексації чи за недотримання інших мінімальних державних гарантій в оплаті праці штраф 13 тис. грн за кожного працівника.
14 грудня 2021