Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

ЗАПИТАННЯ КРИВОРІЖЦІВ ДО КЕРІВНИКІВ ВИКОНКОМУ МІСЬКОЇ РАДИ У ПРЯМОМУ ЕФІРІ 1520

Створено: 2021-05-14 16:24:22Оновлено: 2021-05-14 16:28:32

У Контакт-центрі 1520 на цьому тижні криворіжці отримали онлайн консультації від начальника управління розвитку підприємництва, директора департаменту соціальної політики та начальника управління охорони здоров’я  виконкому Криворізької міської ради.

          З початком весняно-літнього періоду запитання криворіжців до начальника управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради  ІРИНИ РИЖКОВОЇ були такими:

  • Чому не можна встановлювати палатку для продажу овочевої продукції ?

Порядок розміщення пересувних тимчасових споруд під час проведення ярмарків з продажу овочів, плодів, ягід регулювався  рішенням виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 «Про конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання об’єктів благоустрою в  м. Кривому  Розі».  У грудні  2020 році  дане рішення скасовано, так як протягом 2020-2021 років здійснюється регуляторна процедура за новим проєктом рішення міської ради «Про користування елементами благоустрою та їх частинами при розміщенні тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності на територіях адміністративних районів м. Кривого Рогу». Наразі відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторний акт проходить громадське обговорення. Після його прийняття  буде можливим законно встановлювати  тимчасові споруди.

Проте, ніхто не забороняє підприємцям встановлювати пересувні тимчасові споруди на спеціально відведених земельних ділянках або в межах земельних ділянок біля об’єктів бізнесу.

  • Які вимоги до облаштування літніх майданчиків?

Улаштування майданчиків для сезонного розміщення додаткових столиків на відкритому повітрі  (літніх майданчиків) передбачено вимогами ДБН В.2.2-25 «Підприємства харчування (заклади ресторанного господарства)». Відповідно до ДБН облаштування літніх майданчиків можливе лише біля стаціонарних об’єктів громадського харчування (ресторани, кафе, бари, закусочні, буфети) зі збереженням вільних проходів у вхідні (в'їздні) брами будинків у межах відведеної земельної ділянки.

        Функціонування літніх майданчиків повинно здійснюватися із додержанням вимог Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» із змінами та доповненнями (далі - Закон № 481), нормативно правових актів щодо додержання тиші у громадських місцях та протиепідемічних вимог, передбачених Постановою Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», зі змінами від 17.02.2021 № 104, Поста-новою Головного державного санітарного лікаря України від 30.12.2020 № 57 «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах громадського харчування на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)».

         Зокрема, відповідно до ст.15 Закону №481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, має здійснюватися суб'єктами господарювання за наявності відповідної ліцензії. Продаж алкогольних напоїв (у тому числі пива) на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб'єктам господарювання, що мають статус стаціонарних об’єктів громадського харчування. На літні майданчики ліцензія не видається.

         Стосовно розміщення закладів громадського харчування на перших поверхах житлових будинків інформуємо наступне. Відповідно до вимог ДБН В.2.2-25  у житлових будинках допускається розміщувати вбудовані або прибудовані заклади громадського харчування місткістю не більше 50 посадочних місць, з режимом роботи до 22 години без музичного супроводу. Не допускається розміщувати підприємства харчування на прибудинкових територіях житлових будинків, проте це має бутим спеціально відведена територія. Таким чином, улаштування літніх майданчиків біля таких об’єктів не можливе.

  • Які умови повернення коштів за товар, оплачений банківською

платіжною карткою, у разі його повернення покупцем!

       Зараз майже за кожну покупку в магазині споживач розраховується платіжною карткою.

        Відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06 липня 1995 року №265/95-ВР під розрахунковою операцією розуміють приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, тощо за місцем реалізації товарів /послуг, видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (не надану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

       Крім того, п.1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 №22 визначено, що безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів.

         Зауважимо, що вимогами  п. 7 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» встановлено, що при розірванні договору розрахунки із споживачем, у разі підвищення ціни на товар, провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

          Таким чином, якщо оплата за товар/послугу здійснювалась у безготівковій формі, то повернення коштів здійснюється теж у безготівковій формі через установу банку. У випадку використання банківської платіжної картки без видачі готівкових коштів, кошти повертаються на розрахунковий рахунок покупця, відкритого у банку.

          Як завжди затребуваним був онлайн-прийом директора департаменту соціальної проклітики виконкому Криворізької міської ради ІНЕСИ БЛАГУН в ході якого найбільш цікавило таке:

  • Який порядок призначення житлової субсидії і з 1 травня 2021 року? 

ВСІ без виключення громадяни, які бажають отримувати субсидію, з травня 2021 року мають ОБОВ'ЯЗКОВО надати нові заяві та декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

Прийом документів для призначення субсидії з 1 травня 2021 року проводитиметься протягом 5 місяців (до 30.09.2021).

Подати документи можна:

- онлайн (офіційний сайт Міністерства соціальної політики України - https://subsidii.mlsp.gov.ua);

- поштою (направивши листа);

- звернувшись особисто до управління соцзахисту за попереднім записом.

  • Чому не прийшла субсидія за квітень місяць 2021 року?

          На жаль, станом на 12.05.2021 до міста ще не надходили кошти для виплати громадянам житлової субсидії та пільг.

Повідомляємо, що субсидії фінансуються Міністерством соціальної політики України за рахунок коштів державного бюджету. Після надходження відповідних коштів, управління соцзахисту протягом одного робочого дня перераховують їх безпосередньо отримувачам.

          Не менш очікуваним криворіжцями був онлайн-прийом начальника управління охорони здоров’я виконкому Криворізької міської ради КОСТЯНТИНА МУРАШКО. Найактуальнішими питаннями  були наступні:

  • Пільгове  медикаментозне забезпечення

           КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» КМР тимчасово укладено угоди з аптеками приватної форми власності, для забезпечення мешканців міста лікарськими засобами за пільговими рецептами.

Надаємо перелік вищезазначених підприємств:

ТОВ «Аптеки медичної академії»:

- м. Кривий Ріг, вул. Петра Калнишевського, буд.13, приміщення 49

- м. Кривий Ріг, пр. Миру, буд 28 приміщення 601

- м. Кривий Ріг, вул. Володимира Великого, буд 19 приміщення 71

ТОВ Медична Компанія «Іріс»:

-м. Кривий Ріг, вул. Едуарда Фукса,36 Аптека №27

-м. Кривий Ріг, вул. Соборності,38 Аптека №88

 -м. Кривий Ріг, вул. Сергія Колачевського,100А Аптека №32

ТОВ «Регіональна аптечна мережа «Руан»:

-м. Кривий Ріг, вул. Мусоргського,24 Аптека №50

 -м. Кривий Ріг, вул. Чарівна, 5 Аптека №87

 -м. Кривий Ріг, вул. Доватора,2 Аптека №79

 -м. Кривий Ріг, вул. Кузнецова,2 Аптека №80

 -м. Кривий Ріг, вул. Свято-Георгіївська,23 Аптека №88

-м. Кривий Ріг, вул. Петра Калнишевського,11 Аптека №126

 -м. Кривий Ріг, вул. Ватутіна,70 Аптека №14.

  • Порядок надання медичної допомоги на первинній ланці

          Згідно Наказу МОЗ України від 19.03.2018 № 503 зі змінами «Про затвердження Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та форми декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу» пацієнт має право обрати лікаря, який надає первинну медичну допомогу, за умови, що кількість пацієнтів, які вже обрали такого лікаря, не перевищує оптимальний обсяг практики первинної медичної допомоги (одна тисяча вісімсот осіб на одного лікаря загальної практики - сімейного лікаря; дві тисячі осіб на одного лікаря-терапевта; дев’ятсот осіб на одного лікаря-педіатра), або іншу кількість, встановлену відповідно до договору про медичне обслуговування населення за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення, укладеного надавачем первинної медичної допомоги, у якому зазначений такий лікар.

          Пацієнт, який не обрав лікаря та перебуває у невідкладному стані, має право отримати безперервну та безоплатну первинну медичну допомогу у державних і комунальних закладах охорони здоров’я, а також звернутися до Національної служби здоров’я України або його територіальних органів за роз’ясненнями стосовно надавачів первинної медичної допомоги для забезпечення можливості реалізувати своє право на вибір лікаря.

          У період тимчасової відсутності лікаря, який був обраний пацієнтом, у зв’язку з відпусткою чи іншими обставинами, що зумовлюють тимчасову неможливість здійснювати прийом пацієнтів лікарем, пацієнт має право на отримання медичних послуг ПМД у іншого лікаря того самого надавача ПМД без подання нової декларації. 

 

Ми дуже вдячні за Вашу активність!

Щоб не пропустити  наступний онлайн-прийом,

  слідкуйте за нашими анонсами на сайті

                                                spilkuisia.kr.gov.ua!

14 травня 2021

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради