`ГАРЯЧІ ПИТАННЯ` КРИВОРІЖЦІВ НА `КОНТАКТ-ЦЕНТР 1520`
Створено: 2020-10-12 14:25:10Оновлено: 2020-10-12 14:29:46
Коментує департамент освіти і науки
виконкому Криворізької міської ради
- Яких вимог сьогодні необхідно дотримуватись у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби?
Діяльність закладів дошкільної освіти (далі – ЗДО) на період карантину регламентується рекомендаціями МОН України (лист МОН України від 22.05.2020 №1/9-269 «Щодо відновлення діяльності закладів дошкільної освіти»), рішеннями регіональної та міської комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій.
Обов’язковою для виконання є нова постанова Головного державного санітарного лікаря України від 22.09.2020 №55 «Про затвердження протиепідемічних заходів дошкільної освіти на період карантину у зв'язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID –19)».
Які протиепідемічні заходи виконуються в ЗДО?:
- ранковий прийом дітей до ЗДО здійснює вихователь групи або медпрацівник (бажано до 800) перед входом до закладу згідно з гнучким графіком прийому дітей кожної групи. Батьки, які супроводжують дитину, мають бути у захисній масці чи у респіраторі;
- перед входом на територію закладу дотримуватись дистанціювання у 1,5 м;
- проведення щоденного температурного скринінгу безконтактним термометром спочатку працівникам, потім дітям по мірі їх приходу до закладу (початковий температурний скринінг); вимірювання температури дітям проводиться кожні 4 години з фіксацією у журналі;
- використання засобів індивідуального захисту співробітниками закладу в процесі взаємоспілкування;
- обмеження проведення масових заходів (нарад, зборів тощо);
- провітрювання кімнат протягом дня за відсутності дітей;
- дезінфекція поверхонь не рідше ніж кожні 2 години; вологе прибирання з використанням миючих та дезінфікуючих засобів.
На період карантинних обмежень у закладі забороняється: використання тканинних рушників, м’яких іграшок, килимів з довгим ворсом; перебування у вуличному взутті (без змінного) в приміщенні, присутність сторонніх осіб.
Коментує управління з питань реєстрації
виконкому Криворізької міської ради
- Реєстраційні послуги – одні з найзапитуваніших серед криворіжців.
Як зареєструвати громадське об’єднання (організацію, лігу, спілку тощо)?
ВІДПОВІДАЄМО: Суб’єктами державної реєстрації є:
Міністерство юстиції України – у разі державної реєстрації політичних партій, всеукраїнських професійних спілок, їх об’єднань, всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців; відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, постійно діючих третейських судів, засновниками яких є всеукраїнські громадські організації, всеукраїнських творчих спілок, символіки громадських формувань;
територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі – у разі державної реєстрації первинних, місцевих, обласних, регіональних та республіканських професійних спілок, їх організацій та об’єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об’єднань, постійно діючих третейських судів, громадських об’єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об’єднань, що не мають статусу юридичної особи, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об’єднання.
Суб’єктом державної реєстрації громадських організацій, місцезнаходженням яких є місто Кривий Ріг, є Південно-Східне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Дніпро): 49027, м. Дніпро, пр. Дмитра Яворницького, 21-А, вебсайт: https://psjust.gov.ua. У місті Кривому Розі можливо звернутися до суб’єкта державної реєстрації громадських організацій за адресою: 50036, м. Кривий Ріг, вул. Льотчиків, буд. 36-А, каб. 208, тел.: (056) 409-60-91.
Також, прийом документів здійснюється Центром адміністративних послуг «Віза» за адресою: 50101, м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, буд. 1, тел.: 0-800-500-459, вебсайт: http://viza.kr.gov.ua.
Коментує управління розвитку підприємництва
виконкому Криворізької міської ради
Особливості продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів в кіоску.
До Контакт-центру надходять повідомлення про порушення продажу алкогольних напоїв і тютюнових виробів в кіосках на вул. Січеславській, мкр-ні Сонячному, пр-ті Перемоги.
За результатами відпрацювання цих заявок - суб’єктами господарювання придбано необхідні ліцензії, продаж товарів здійснюється з використання касових апаратів.
Основним документом, яким дозволяється продаж алкогольних чи тютюнових виробів в об’єктах бізнесу є відповідна ліцензія.
Найперше, підприємцям слід розуміти, що для реалізації алкогольних напоїв необхідно мати торговельне приміщення площею не менше 20 кв. м. Законом України від 19.12.95 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» визначено, що місце торгівлі – місце реалізації товарів в одному торговому приміщенні (будівлі) за місцем його фактичного розташування, для тютюнових виробів та пива – без обмеження площі, для алкогольних напоїв, крім пива, – торговельною площею не менше 20 кв. ем., обладнане реєстраторами розрахункових операцій.
Суб’єкт господарювання, який отримав ліцензію на продаж пива у місці торгівлі площею менше 20 кв. метрів, не має права здійснювати продаж інших алкогольних напоїв у такому місці торгівлі. Реалізація пива, тютюнових виробів у будь-якому випадку повинна здійснюватися із застосуванням реєстратора розрахункових операцій, а з 2021 року – із застосуванням програмного реєстратора.
Увага! Державна податкова служба України повідомляє, що документи щодо надання адміністративних послуг, визначених Законом України від №481/95-ВР, на час карантину приймаються виключно через електронні поштові скриньки органів ДПС та поштою. На сьогоднішній день ліцензія оформлюється органом ліцензування в електронному вигляді із записом про видачу ліцензії суб’єкту господарювання в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що відображається у виписці з ЄДР, яка видається ліцензіату безоплатно, та підлягає обов’язковому оприлюдненню на порталі електронних сервісів.
За продаж пива, тютюнових виробів без відповідної ліцензії, без застосування реєстратора розрахункових операцій чинним законодавством передбачено застосування штрафних санкцій щонайменше 17 тис. грн. Під ці штрафні санкції підпадає і реалізація пива, алкогольних напоїв на розлив, незважаючи на наявність ліцензії на їх роздрібний продаж.
Коментує відділ з питань захисту прав споживачів
апарату міської ради і виконкому
- До уваги споживачів: з 2 жовтня 2020 року книга відгуків і пропозицій скасована
Мінекономіки замінило паперову Книгу відгуків та пропозицій на сучасні цифрові інструменти захисту прав споживачів. Так, минулого тижня офіційно набув чинності наказ Мінекономіки від 16.06.2020 р. №1130, який скасовує обов’язковість ведення Книги відгуків та пропозицій (відміняє Інструкцію № 349, яка містила форму і порядок застосування книги відгуків і пропозицій на підприємствах роздрібної торгівлі та в закладах ресторанного господарства).
Це стало черговим кроком в напрямку дерегуляції, цифровізації бізнес-процесів та зменшення застарілих норм. Є більш ефективні та зручні інструменти контролю та захисту прав споживачів. Свідомий та відкритий бізнес, зі свого боку, підтримує зв'язок зі своїм споживачем, зокрема, через «гарячу лінію», класичне листування, соціальні мережі тощо.
Також за захистом своїх прав споживачі можуть звернутися за телефоном до «Контакт-центру м. Кривого Рогу» або зателефонувати до відділу.
Крім того, сьогодні споживачі можуть звернутися до Держпродспоживслужби та її територіальних органів за захистом порушених прав як в паперовому, так і електронному вигляді. В територіальних органах Держпродспоживслужби та в багатьох місцевих держадміністраціях створені та функціонують консультаційно-інформаційні служби, де споживачі можуть отримати інформацію та допомогу по захисту своїх прав.
Така практика цілком відповідає європейським та світовим стандартам, сприятиме налагодженню ефективної комунікації між бізнесом та споживачем.
12 жовтня 2020