Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

Обговорення проекту регуляторного акту

Створено: 2011-10-12 07:44:30Оновлено:

У В А Г А !

На публічне обговорення (оприлюднення) виноситься проект рішення міської ради «Про затвердження Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста» та аналіз його регуляторного впливу на розвиток територіальної громади та бізнес-середовища. Пропозиції та зауваження до нього будуть прийматися від громадян, суб’єктів господарювання, їх об’єднань, наукових установ та консультативно-дорадчих органів у здійсненні державної регуляторної політики протягом місяця (крім вихідних та святкових днів) розробником та управлінням розвитку підприємництва виконкому міськради (50101, м.Кривий Ріг, пл.Радянська,1, каб. №№ 505, 513, тел. 74-12-03, 74-70-63) на електронні адреси виконкому міської ради [email protected] і виконкомів Дзержинської, Довгинцівської, Жовтневої, Інгулецької, Саксаганської, Тернівської, Центрально-Міської районних у місті рад: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected] в мережі Інтернет.


КРИВОРІЗЬКА МІСЬКА РАДА

Дніпропетровська область

ПРОЕКТ РІШЕННЯ

Про затвердження Положення
про порядок оформлення оренди
об’єктів комунальної власності
міста

З метою подальшого вдосконалення організації порядку оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста, забезпечення ефективного їх використання, відповідно до Цивільного, Бюджетного кодексів України та Законів України «Про оренду державного та комунального майна», «Про страхування», «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», «Про пожежну безпеку», керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада вирішила:

1. Затвердити Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста (додаток).

2. Управлінням комунальної власності міста, розвитку підприємництва, організаційно – протокольної роботи, відділам з питань внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю, інформатизації виконкому міської ради (Федоренко Л.В., Рижкова І.О., Мала Т.В., Полтавець А.А., Білогай О.Ю.) забезпечити в 5-денний термін, згідно з регламентом, інформування населення міста про зміст рішення та внесення його до реєстру документів виконкому міської ради.

3. Управлінню комунальної власності міста виконкому міськради забезпечити виконання заходів щодо проведення базового, повторного та періодичного відстежень результативності дії цього рішення відповідно через шість місяців, один рік та раз на кожні наступні три роки. Звіт оприлюднити у Криворізькій міській комунальній газеті «Червоний гірник» та на офіційному веб-сайті виконкому міськради у мережі Інтернет у терміни, визначені чинним законодавством.

4. Вважати такими, що втратили чинність, рішення міської ради від 25.03.2009 № 3163 «Про затвердження Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста», від 23.12.2009 № 3630, від 23.06.2010 № 3917 «Про внесення змін до Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста», від 22.06.2011 № 455 «Про призупинення окремого абзацу Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста», від 27.07.2011 № 498 «Про внесення змін до Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста та Порядку проведення конкурсу на право укладення договору оренди об’єктів комунальної власності міста», виконкому міської ради від 12.01.2005  № 36 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на право укладення договору оренди об’єктів комунальної власності міста» зі змінами і доповненнями, унесеними рішенням виконкому міськради від 19.07.2006 № 462.

5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань регулювання земельних відносин, планування та забудови міста, міської комунальної власності (Іванов Ю.О.), координацію роботи – на заступника міського голови Гальченка А.В.



Додаток
до проекту рішення
міської ради

П О Л О Ж Е Н Н Я
про порядок оформлення оренди об’єктів
комунальної власності міста

1. Загальні положення

1.1. Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста (надалі – Положення) розроблено з метою вдосконалення порядку оформлення оренди, забезпечення належного утримання, ефективного використання та збереження комунального майна, відповідно до Цивільного, Бюджетного, Податкового кодексів України, Законів України «Про оренду державного та комунального майна», «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», «Про страхування», «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», Методики оцінки об’єктів оренди, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.1995 № 629, Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 № 786 (зі змінами та доповненнями), керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

1.2. Положення регулює:

- організаційні заходи, пов’язані з передачею в оренду майна, що перебуває в комунальній власності міста;

- майнові відносини між орендодавцем та орендарями щодо використання майна комунальної власності міста;

- договірні відносини орендодавця з обслуговуючим комунальним підприємством (надалі – ОКП), яке визначене відповідним рішенням міської ради або уповноваженим нею органом управляти комунальним майном, та іншими балансоутримувачами орендованих об’єктів комунальної власності міста.

1.3. Об’єктами оренди за цим Положенням є:

1.3.1. Цілісні майнові комплекси підприємств комунальної власності міста, їх структурних підрозділів (цехів, філій, дільниць).

Цілісним майновим комплексом є господарський об’єкт із завершеним циклом виробництва продукції (робіт, послуг) із наданою йому земельною ділянкою, на якій він розміщений, автономними інженерними комунікаціями, системою енергопостачання.

1.3.2. Нерухоме майно комунальної власності міста (нежилі приміщення, будівлі, споруди, об’єкти незавершеного будівництва тощо).

1.3.3. Інше окреме індивідуально визначене майно підприємств, установ, закладів (надалі – майно), що належить до комунальної власності міста.

1.3.4. Майно, що не увійшло до статутних фондів господарських товариств, створених у процесі приватизації (корпоратизації).

1.4. Об’єктами оренди не можуть бути:

- захисні споруди цивільної оборони;

- автомобільні дороги, крім тих, що належать підприємствам до першого розгалуження їх за межами території цих підприємств;

- злітно-посадкові смуги, що мають стратегічне значення;

- захисні гідроспоруди (греблі, дамби, вали, моли, насипи) та системи сигналізації, споруди зв’язку, енерговодопостачання та водовідведення, залізнічні колії;

- магістральні електричні мережі (лінії електропередачі) та інші об’єкти, передбачені чинним законодавством.

1.5. Суб’єктами оренди за цим Положенням є:

1.5.1. Орендодавець - управління комунальної власності міста виконкому міськради (надалі – УКВМ).

1.5.2. Орендарі – господарські товариства, створені членами трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу, інші суб’єкти господарювання, громадяни України та іноземних держав, міжнародні організації та особи без громадянства.

Фізичні особи (громадяни), які бажають укласти договір оренди комунального майна з метою використання його для підприємницької діяльності, до укладення договору зобов’язані зареєструватися як суб’єкти господарювання.

1.6. Особливості оренди майна для здійснення підприємницької та іншої діяльності громадянами та юридичними особами іноземних держав, особами без громадянства визначаються законодавством України.

1.7. Єдиним документом, що свідчить про орендні відносини між орендодавцем та орендарем, є договір оренди (додатки 1-4) із доданими до нього розрахунками орендної плати та актом приймання-передавання об’єкта оренди.

2. Розгляд заяви про оренду

2.1. Суб’єкти господарювання (крім органів виконавчої влади та місцевого самоврядування), які бажають укласти договір оренди, надають до відділу дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради відповідну заяву на ім’я начальника УКВМ, в якій зазначається об’єкт оренди, його балансоутримувач, місцезнаходження, площа, мета використання, інші суттєві пропозиції щодо його використання.

Підставою для прийняття від суб’єктів господарювання заяви про оренду конкретного об’єкта є наявність його в переліку вільних приміщень, який

розміщується на офіційному веб-сайті виконкому міської ради в мережі Інтернет та у приміщенні єдиного дозвільного центру м. Кривого Рогу.

Допоміжні приміщення багатоквартирного будинку включаються до переліку вільних приміщень за наявності згоди всіх його співвласників, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (надалі – ОСББ) за умови наявності частки комунального майна у багатоквартирному житловому будинку.

За поданням інформації виконкомів районних у місті рад станом на перше число наступного місяця (з урахуванням попереднього узгодження об’єктів із відповідними галузевими підрозділами виконкому міськради) УКВМ щомісяця формує перелік вільних приміщень та передає його до відділу дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради на наступний день після першого робочого дня наступного місяця з метою надання їх в оренду. Зазначений перелік може бути переглянутий протягом місяця у разі надання додаткової інформації від виконкомів районних у місті рад.

В останній день місяця відділ дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради надає до УКВМ інформацію про об’єкти, що знаходяться в стадії оформлення договору оренди, з метою вилучення зазначених приміщень із переліку, що формується на наступний місяць.

Заява погоджується відділом дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради з відповідним галузевим підрозділом виконкому міської ради до трьох робочих днів та головою районної у місті ради за місцем розташування об’єкта оренди протягом трьох робочих днів. Галузевий підрозділ виконкому міськради попередньо погоджує заяву з балансоутримувачем та підпорядкованим підприємством. У разі відмови галузевого підрозділу виконкому міської ради або голови районної у місті ради у погодженні заяви, відділ дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради не пізніше наступного робочого дня після повернення заяви від зазначених структур передає її разом із мотивованою відповіддю відповідного підрозділу та супровідним листом до УКВМ для прийняття рішення та надання остаточної відповіді суб’єкту господарювання.

Суб’єкти господарювання самостійно звертаються до суб’єкта оціночної діяльності, якого визначено за конкурсом, та замовляють послуги з проведення незалежної оцінки об’єкта оренди.

Органи виконавчої влади та місцевого самоврядування подають заяви про оренду об’єктів комунальної власності міста безпосередньо до УКВМ.

Громадянин України, який бажає використовувати об’єкт комунальної власності міста не для комерційної діяльності, подає заяву, попередньо погоджену з головою районної у місті ради за місцем розташування об’єкта оренди, про оренду зазначеного об’єкта також безпосередньо до УКВМ.

У разі, якщо протягом місяця з моменту звернення суб’єкта господарювання повний пакет документів не надано до відділу дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради, орендодавець письмово повідомляє про це заявника. Після вичерпання місячного терміну з дати повідомлення об’єкт вважається вільним та включається до переліку вільних приміщень.



2.2. Суб’єкт господарювання до заяви подає:

копію витягу або виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;

копію довідки про взяття на облік платника податків у місті за формою 4-ОПП;

відомості про фінансовий стан (платоспроможність);

умови отримання дозволу від органів державного пожежного нагляду (крім випадків, коли ведення господарської діяльності, яка буде здійснюватися в об’єкті оренди, можливе за декларативним принципом, що визначається законодавством);

рішення виконкому районної у місті ради за місцем розташування об’єкта оренди про узгодження релігійній організації проведення публічних богослужінь поза межами культових будівель;

згоду співвласників будинку (крім ОСББ) на оренду приміщення та згоду щодо передачі права на укладення від їх імені договору оренди УКВМ відповідно до чинного законодавства (якщо об’єктом оренди є допоміжне приміщення багатоквартирного будинку);

звіт про незалежну оцінку об’єкта оренди, яку на підставі замовлення суб’єкта господарювання виконує суб’єкт оціночної діяльності;

копію ліцензії (для суб’єктів господарювання, підприємницька діяльність яких підлягає ліцензуванню), у разі продовження договору оренди на новий термін;

довідку комунального підприємства або балансоутримувача, які нараховують та отримують кошти від оренди, про стан розрахунків з орендної плати, у разі продовження договору оренди на новий термін.

Бюджетні установи до заяви подають витяг з установчих документів щодо видів діяльності та джерел фінансування, засвідчений їхньою печаткою.

2.3. Попередньо погоджена заява на укладення договору оренди з додатками до неї передається протягом одного робочого дня відділом дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради до УКВМ.

УКВМ протягом 15 днів після дати її реєстрації розміщує в Криворізькій міській комунальній газеті «Червоний гірник» та на офіційному веб-сайті виконкому міськради в мережі Інтернет оголошення про наміри передати майно в оренду. Протягом 10 робочих днів після розміщення оголошення, відділом дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради приймаються заяви від інших суб’єктів господарювання про оренду відповідного майна. Протягом трьох робочих днів після закінчення приймання заяв, УКВМ приймає рішення за результатами вивчення попиту на об’єкт оренди. У разі, якщо подано лише одну заяву, конкурс на право оренди не проводиться і договір оренди укладається із заявником.

УКВМ протягом п’яти робочих днів оформлює проект договору оренди, який підписується та завіряється його печаткою (у трьох примірниках), з додатками до нього і передається до відділу дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради для підписання орендарем.

Відділ дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради пропонує належним чином оформлений проект договору орендарю для підписання.

У разі підписання орендарем договору протягом п’яти робочих днів відділ дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради повертає:

- один примірник – орендарю;

- два примірники із відповідним пакетом документів – орендодавцю- УКВМ, один з яких орендодавець надсилає балансоутримувачу або ОКП відповідно.

Проекти договорів оренди, які протягом п’яти робочих днів не підписані суб’єктами господарювання у відділі дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради, повертаються до УКВМ для подальшого їх направлення супровідним листом заявнику за його місцезнаходженням.

Суб’єкти господарювання та громадяни, які надали заяву на укладення договору оренди безпосередньо до УКВМ, підписують та отримують один примірник договору в орендодавця.

У разі надходження заяви про оренду майна на короткий строк (не більше п’яти днів та без права продовження строку дії договору оренди) або заяви від бюджетної установи, музею, підприємства чи громадської організації у сфері культури і мистецтв (у тому числі національної творчої спілки або її члена під творчі майстерні), релігійної організації для забезпечення проведення релігійних обрядів та церемоній, громадської організації ветеранів або інвалідів, реабілітаційних установ для інвалідів та дітей інвалідів, державних та комунальних спеціалізованих підприємств, установ та закладів соціального обслуговування, що надають соціальні послуги відповідно до Закону України «Про соціальні послуги», Пенсійного фонду України та його органів, державних видавництв і підприємств книгорозповсюдження, вітчизняних видавництв та підприємств книгорозповсюдження, що забезпечують підготовку, випуск та (чи) розповсюдження не менш як 50% книжкової продукції державною мовою (за винятком видань рекламного та еротичного характеру), оголошення про намір передати майно в оренду не розміщуються і договір оренди укладається з таким заявником без проведення конкурсу.

2.4. Пріоритетне право на оренду майна, у т.ч. об’єктів нерухомості, мають бюджетні установи.

2.5. Для опрацювання проекту договору оренди об’єкта комунальної власності у разі необхідності балансоутримувачі (або ОКП) надають до УКВМ копію інвентарної справи нежилого приміщення (споруди, будівлі), довідку про розподіл місць загального користування, якщо об’єктом оренди є приміщення або частина приміщення у будівлі, копії інвентарної картки, технічного паспорта автотранспортного засобу тощо.

2.6. Орендодавець може відмовити в оренді, якщо об’єкт:

- включено до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, або знаходиться в передприватизаційній підготовці;

- знаходиться у заставі або під арештом;

- необхідно надати в користування суб’єктам господарювання під розміщення соціально важливих служб, у тому числі бюджетних установ, для обслуговування населення міста, за умови наявності клопотання відповідного структурного підрозділу виконкому міськради.

2.7. Відмова у наданні об’єкта в оренду має бути обґрунтована відповідно до чинного законодавства України і в письмовому вигляді протягом п’яти робочих днів від дня надходження заяви про оренду до орендодавця та направлена до:

- відділу дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради для подальшої видачі суб’єкту господарювання, у разі його звернення через цей відділ;

- заявника, якщо заява надійшла від нього до УКВМ безпосередньо.

2.8. Об’єкти комунальної власності міста можуть бути надані в оренду за конкурсом:

- у разі надходження до відділу дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради заяв про оренду одного й того ж об’єкта від двох або більше суб’єктів господарювання протягом десяти робочих днів після розміщення оголошення на цей об’єкт, про що спеціаліст відділу дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради вносить до переліку вільних приміщень примітку «конкурс»;

- за пропозиціями галузевих структурних підрозділів виконкому міськради та виконкомів районних у місті рад;

- за ініціативи орендодавця.

Попередньо погоджені відповідними галузевими структурними підрозділами виконкому міськради та виконкомами районних у місті рад заяви на оренду з приміткою „конкурс” передаються відділом дозвільно-погоджувальних процедур виконкому міської ради до УКВМ для проведення конкурсу.

Інші суб’єкти господарювання, які бажають взяти участь у конкурсі, подають заяви безпосередньо до УКВМ як учасники конкурсу від дня публікації оголошення в засобах масової інформації.

Конкурс на право укладання договору оренди проводиться відповідно до Порядку проведення конкурсу на право укладення договору оренди об’єктів комунальної власності міста (додаток 5).

За результатами проведеного конкурсу складається протокол, який є підставою для укладення договору оренди з переможцем конкурсу.

Після отримання повідомлення про результати конкурсу суб’єкт господарювання, який є його переможцем, самостійно замовляє послуги з проведення незалежної оцінки та надає орендодавцю супровідним листом:

- звіт про незалежну оцінку;

- умови отримання дозволу від органів державного пожежного нагляду (крім випадків, коли ведення господарської діяльності, що буде здійснюватися в об’єкті оренди, можливе за декларативним принципом, що визначається законодавством).

3. Порядок погодження

передачі об’єктів оренди та їх використання

3.1. Рішення про надання об’єктів оренди приймається:

3.1.1. Виконавчим комітетом міської ради щодо:

- передачі в оренду цілісних майнових комплексів, структурних підрозділів підприємств, організацій та установ комунальної власності міста;

- передачі в оренду нерухомого майна та окремого індивідуально визначеного майна терміном більше трьох років.

3.1.2. Орендодавцем щодо передачі в оренду нерухомого майна та окремого індивідуально визначеного майна комунальної власності міста терміном дії до трьох років.

3.2. За попереднім погодженням з орендодавцем, балансоутримувачем та відповідним галузевим структурним підрозділом виконкому міської ради, якому підпорядковується балансоутримувач об’єкта оренди, орендар має право здійснювати реконструкцію, розширення та технічне переобладнання об’єкта оренди згідно з чинним законодавством.

Поточний та капітальний ремонти об’єкта оренди проводяться орендарем за його рахунок на умовах, визначених у договорі оренди.

4. Оцінка об’єктів оренди та порядок унесення плати за оренду комунального майна міста

4.1. Оцінка об’єкта оренди передує укладенню договору оренди і здійснюється за Методикою оцінки об’єктів оренди. У разі якщо на момент продовження дії договору оренди остання оцінка об’єкта оренди була зроблена більш як три роки тому, для продовження (поновлення) договору оренди провадиться оцінка об’єкта оренди.

Незалежну оцінку об’єкта оренди здійснюють суб’єкти господарювання, яких щорічно визначає постійно діюча комісія з проведення конкурсів суб’єктів оціночної діяльності-суб’єктів господарювання. Переможці конкурсу протягом року здійснюють послуги з проведення незалежної оцінки об’єктів оренди. Вартість робіт з оцінки оплачується замовником за домовленістю сторін договору оренди.

Порядок проведення незалежної оцінки визначається відповідно до Закону України “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні” і цього рішення. Відповідальність за достовірність даних незалежної оцінки об’єктів оренди несуть суб’єкти господарювання, які визначені за конкурсом.

Оцінка об’єктів оренди проводиться з метою визначення їх вартості згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку та використання її для розрахунку орендної плати.

Термін дії незалежної оцінки об’єктів оренди – шість місяців від дня її проведення, якщо інший термін не передбачено у звіті з незалежної оцінки.

У разі, коли термін оренди менший чи більший за одну добу, або менший за один місяць, орендна плата розраховується, виходячи із залишкової вартості об’єкта, згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку та застосуванням відповідних ставок орендної плати.

4.2. Орендар вносить орендну плату у грошовій формі незалежно від наслідків господарської діяльності з урахуванням щомісячного індексу інфляції, відповідно до договору оренди, у визначені орендодавцем строки.

4.3. До орендної плати не включається оплата інших послуг, у т.ч. плата за землю.

4.4. Орендар здійснює оплату за спожиті комунальні послуги, енергопостачання, послуги зв’язку шляхом укладення договорів безпосередньо з виконавцем зазначених послуг, а витрати щодо утримання орендованого приміщення відшкодовує балансоутримувачу або управителю (ОСББ).

Орендар бере участь у загальних для всієї будівлі, в якій розташований об’єкт оренди, експлуатаційних витратах пропорційно загальній площі, що використовується на умовах оренди.

У разі розміщення орендованого приміщення в окремо розташованій нежилій будівлі, орендар укладає договір на його обслуговування з управителем, за місцем розташування об’єкта.

У 15-денний термін від дня укладення договору оренди орендар окремо укладає договір на одержання зазначених послуг з постачальником, балансоутримувачем або управителем.

5. Укладення договору оренди

5.1. Договір оренди вважається укладеним із моменту досягнення домовленості з усіх істотних умов і підписання його сторонами.

5.2. Передача об’єкта оренди орендодавцем орендареві здійснюється шляхом підписання акта приймання-передавання між балансоутримувачем або ОКП та орендарем у терміни і на умовах, визначених у договорі оренди. Акт приймання-передавання передається до УКВМ балансоутримувачем або ОКП у 5-денний термін.

У разі виділення для передачі в оренду цілісного майнового комплексу структурного підрозділу підприємства складається розподільчий баланс.

5.3. Договір оренди укладається за згодою сторін:

5.3.1. Терміном дії до трьох років;

5.3.2. На три роки і більше відповідно до чинного законодавства та цього рішення.

5.4. Істотними умовами договору оренди є:

- об’єкт оренди (склад та вартість майна з урахуванням її індексації);

- термін, на який укладається договір оренди;

- орендна плата з урахуванням її індексації;

- порядок використання амортизаційних відрахувань;

- відновлення орендованого майна та умови його повернення;

- виконання зобов’язань;

- відповідальність сторін;

- страхування орендарем орендованого майна;

- зобов’язання сторін стосовно забезпечення пожежної безпеки орендованого майна.

За згодою сторін у договорі оренди можуть бути передбачені й інші умови згідно з чинним законодавством.

5.5. Зміна орендарем мети використання орендованого об’єкта комунальної власності міста, його площі та інших умов договору можлива лише за погодженням орендодавця шляхом унесення змін до чинного договору оренди.

5.6. З моменту укладення договору оренди орендар повинен:

- застрахувати об’єкт оренди на користь орендодавця від вогневого діяння, стихійного лиха, водяної аварії (заливання), протиправних дій третіх осіб та надати орендодавцю копію страхового полісу, засвідченого в установленому порядку;

- надати дозвіл органів державного пожежного нагляду (крім випадків, коли ведення господарської діяльності, яка буде здійснюватися в об’єкті оренди, можливе за декларативним принципом, що визначається законодавством).

5.7. У разі відсутності заяви однієї зі сторін про припинення або зміни умов договору оренди протягом одного місяця після закінчення терміну його дії, він вважається продовженим на той самий термін і на тих самих умовах, які були ним передбачені, про що орендодавець повідомляє орендаря листом.

5.8. Після закінчення терміну дії договору оренди, орендар, який належним чином виконував свої обов’язки за договором, має переважне право за інших рівних умов на укладення договору оренди на новий термін, крім випадків, якщо орендоване майно необхідне для потреб його власника. У разі, якщо власник має намір використовувати зазначене майно для власних потреб, він повинен письмово попередити про це орендаря не пізніше ніж за три місяці до закінчення терміну договору.

5.9. Реорганізація орендодавця не є підставою для зміни умов чи розірвання договору оренди.

У разі зміни власника майна, переданого в оренду, до нового власника переходять права і обов’язки за договором оренди. Сторони можуть зазначити в договорі оренди, що в разі відчуження власником об’єкта його дія припиняється.

6. Припинення та розірвання договору оренди

6.1. Одностороння відмова від договору оренди не допускається.

6.2. Договір оренди припиняється у разі:

- закінчення терміну, на який його було укладено;

- приватизації об’єкта оренди орендарем (за участі орендаря);

- загибелі об’єкта оренди;

- достроково за взаємною згодою сторін або за рішенням суду;

- відкриття провадження по справі про банкрутство орендаря;

- використання орендарем об’єкта оренди не за призначенням, у тому числі у випадку незаконної передачі об’єкта оренди в суборенду;

- в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.

6.3. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірвано за рішенням суду у разі невиконання та/або неналежного виконання сторонами своїх зобов’язань, а також з інших підстав, передбачених законодавчими актами України.

6.4. У разі розірвання договору оренди, закінчення терміну його дії та відмови від його продовження або банкрутства орендаря орендар зобов’язаний повернути об’єкт оренди за актом приймання-передавання, який підписується ОКП або балансоутримувачем та орендарем на умовах, зазначених у договорі оренди. Якщо орендар допустив погіршення стану орендованого майна або його загибель, він повинен відшкодувати орендодавцю збитки якщо не доведе, що погіршення або загибель майна сталися не з його вини.

7. Суборенда

7.1. Передача цілісних майнових комплексів у суборенду забороняється.

7.2. Питання передачі комунального майна в суборенду вирішується згідно із законодавством за попереднім погодженням з орендодавцем.

8. Відповідальність за утримання та збереження майна, що підлягає оренді

8.1. Орендодавець здійснює контроль за утриманням та збереженням комунального майна відповідно до чинного законодавства через виконкоми районних у місті рад, балансоутримувачів та ОКП.



8.2. Орендодавець веде реєстр укладених договорів та здійснює постійний контроль за виконанням їх умов, уживає передбачених законодавством заходів щодо стягнення наявної заборгованості з орендної плати та порушує питання про дострокове припинення договорів оренди у разі невиконання їх умов.



8.3. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договорів оренди, утримання та збереження об’єктів комунальної власності несуть балансоутримувачі та ОКП на підставі відповідних договорів щодо утримання і збереження майна, укладених згідно з чинним законодавством України.

8.4. Щомісячно, до 10 числа, балансоутримувачі та ОКП звітують орендодавцю про стан сплати орендарями за оренду, контролюють своєчасність надходження орендної плати, цільове використання об’єктів оренди та вживають заходів до боржників об’єктів оренди щодо стягнення наявної заборгованості з орендної плати відповідно до чинного законодавства.

8.5. Відповідальність за збереження та утримання орендованого майна і використання його за призначенням покладено на орендаря згідно з чинним законодавством. У разі зміни функціонального призначення орендованого приміщення орендар повинен здійснити його реконструкцію відповідно до чинного законодавства.

Якщо орендодавець або балансоутримувач майна, переданого в оренду, не здійснив капітальний ремонт майна і це перешкоджає його використанню відповідно до призначення та умов договору, орендар має право відремонтувати майно, зарахувавши вартість ремонту в рахунок орендної плати, або вимагати відшкодування вартості ремонту в разі визначення порядку відшкодування витрат на законодавчому рівні.

Спори, які виникають за договорами оренди або у зв’язку з невирішенням їх шляхом переговорів, вирішуються в судовому порядку.

Невиконання орендарем суттєвих умов договору є підставою для розірвання договору оренди згідно з чинним законодавством.

9. Порядок спрямування і використання плати за оренду комунального майна міста

9.1. Орендна плата визначається з урахуванням Методики розрахунку і порядку використання орендної плати за користування майном комунальної власності міста, затвердженої відповідним рішенням міської ради, та Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного майна, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 № 786, зі змінами та доповненнями, на підставі діючих у місті ставок орендної плати за використання об’єктів оренди, затверджених рішенням міської ради.

Плата за оренду (включно з нарахованими штрафними санкціями) спрямовується таким чином:

9.1.1. За нерухоме та окреме індивідуально визначене майно, балансоутримувачем якого є УКВМ або управління благоустрою та житлової політики виконкому міської ради (надалі – УБЖП) через розрахункові рахунки ОКП: 50 % до міського бюджету, 50 % підприємству на підставі договірних відносин між УКВМ, УБЖП та ОКП.

Контроль за своєчасною сплатою орендної плати та перерахуванням її до міського бюджету здійснює УКВМ.

За поданням УКВМ балансоутримувачі та ОКП виготовляють інвентарні та землевпорядні справи на об’єкти комунальної власності, забезпечують схоронність об’єктів, що не перебувають в орендному користуванні.

9.1.2. За об’єкти нерухомості та інше окреме індивідуально визначене майно бюджетних установ комунальної власності, балансоутримувачами яких є ці установи, – повністю балансоутримувачу.

Контроль за своєчасною сплатою орендної плати здійснюють галузеві структурні підрозділи виконкому міськради, яким підпорядковуються балансоутримувачі.

9.1.3. За об’єкти нерухомості та інше окреме індивідуально визначене майно комунальних підприємств, балансоутримувачами яких є ці підприємства, – 50 % до міського бюджету та 50 % балансоутримувачу з використанням коштів на його утримання.

Контроль за своєчасною сплатою орендної плати та перерахуванням її до міського бюджету здійснюють галузеві структурні підрозділи виконкому міськради, яким підпорядковуються балансоутримувачі.

9.1.4. За об’єкти нерухомості та інше окреме індивідуально визначене майно комунальної власності міста, що перебуває на балансовому обліку державних підприємств, закладів установ, об’єкти незавершеного будівництва, що перебувають на балансовому обліку управління капітального будівництва виконкому міськради, – до міського бюджету в повному обсязі з використанням цих коштів згідно з чинним законодавством України.

9.2. Якщо орендар, визначений виконавчим комітетом міської ради, приймає в строкове платне користування на умовах відповідного договору оренди цілісний майновий комплекс комунального підприємства, плата від оренди спрямовується до міського бюджету.

10. Прикінцеві положення

Взаємовідносини між орендодавцем і орендарями, не врегульовані цим Положенням, регулюються чинним законодавством України.

Секретар міської ради                                                                                           С.Маляренко




Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5

Аналіз регуляторного впливу







© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради