Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

ЗВІТ про базове відстеження результативності дії регуляторного акта

Створено: 2018-10-11 10:18:23Оновлено: 2018-10-11 10:20:55

ЗАТВЕРДЖЕНО

  Рішення виконкому міської ради

  від 10.10.2018 №451

ЗВІТ
про базове відстеження результативності дії регуляторного акта – рішення виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 «Про конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання об’єктів благоустрою в   м. Кривому Розі»

 

1. Назва регуляторного акта, результативність якого відстежується:

рішення виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 «Про конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання об’єктів благоустрою в   м. Кривому Розі».

 

2. Назва виконавця заходів з відстеження: управління розвитку підприємництва, департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради.

 

3. Цілі прийняття регуляторного акта: установлення для суб’єктів господарювання при розміщенні пересувних тимчасових споруд конкурсних засад, у тому числі щодо утримання об’єктів благоустрою.

 

4. Строк виконання заходів з відстеження: з 22.08.2018 до 24.09.2018 включно.

 

5. Тип відстеження: базове.

 

6. Методи одержання результатів:

         Відстеження результативності дії рішення виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 «Про конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання об’єктів благоустрою в м. Кривому Розі» здійснюється за статистичною інформацією, даними, отриманими за результатами роботи конкурсної комісії з визначення переможців конкурсу серед суб’єктів господарювання, які мають наміри розміщувати пересувні тимчасові споруди на об’єктах комунальної власності під час проведення сезонних ярмарків,  інспекції з благоустрою виконкому Криворізької міської ради, виконкомів районних у місті рад,  підприємців – переможців конкурсу, які розміщують пересувні тимчасові споруди під час проведення сезонних ярмарків. 

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результа-тивність дії регуляторного акта, а також спосіб одержання даних:

          Показниками відстеження результативності дії регуляторного акта – рішення виконкому міської ради є чисельність суб’єктів господарювання, охочих розміщувати пересувні тимчасові споруди, розмір надходжень до бюджету міста від сплати суб’єктами господарювання за право користування об’єктами благоустрою, розмір коштів та часу, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаних з проходженням етапів регулювання, кількість укладених договорів про користування об’єктами комунальної власності, на яких розміщено пересувні тимчасові споруди під час проведення сезонних ярмарків, та складених протоколів за порушення у сфері благоустрою за ст.152 Кодексу України про адміністративні правопорушення; рівень поінфор-мованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням, а також відсоток населення, задоволеного станом благоустрою.

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного акта:

     Конкурсні засади, затверджені рішенням виконкому Криворізької міської ради від 14.02.2018 №66, вступили в дію з моменту оприлюднення рішення, тобто з лютого 2018 року. Під час розробки проекту рішення прогнозовані показники розраховані на один рік, проте найперші конкурсні процедури розпочато в березні 2018 року. Відповідно у квітні підприємці оформили договори на користування об’єктами комунальної власності під час проведення сезонних ярмарків. З огляду на зазначене, базове відстеження здійснюється за наявними показниками про діючі об’єкти бізнесу в період з травня поточного року.

До кількісних показників, що аналізуються, не ввійшли показники відносно окремих об’єктів, які розміщуються в зимовий період і протягом року й за якими ще не проведено конкурси, не укладено відповідні договори. Тобто, при базовому відстеженні дії упровадженого регулювання отримана інформація лише за період дії рішення після проведення конкурсних процедур, у зв’язку з чим порівняльний аналіз показників за аналогічний та попередній періоди не проводиться.

 

Показники результативної дії регуляторного акта:

 

Чисельність суб’єктів господарювання, які виявили бажання розмі-щувати пересувні тимчасові споруди

За період аналізу проведено 10 засідань комісії з визначення переможців конкурсу серед суб’єктів господарювання, які мають наміри розміщувати пересувні тимчасові споруди на об’єктах комунальної власності під час проведення сезонних ярмарків, на яких розглянуто пропозиції щодо розміщення 81 пересувної тимчасової споруди під час проведення сезонних ярмарків. Зазначені місця формуються за пропозиціями виконкомів районних у місті рад, попередньо погоджених з уповноваженими підрозділами Національної поліції України. 

За результатами проведених конкурсів визнано 75 переможців, які отримали  право встановлювати пересувні  тимчасові споруди на об’єктах комунальної власності під час проведення сезонних ярмарків з продажу овочів, плодів, ягід,  безалкогольних напоїв, квасу, морозива, друкованої продукції.

При розробці проекту рішення виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 «Про конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання об’єктів благоустрою в м. Кривому Розі» було заплановано організацію роботи 325 сезонних ярмарків.

На сьогоднішній день результативно упроваджено  напрям організації роботи ярмарків з продажу безалкогольних напоїв, квасу, морозива, баштанних культур, товарів шкільного асортименту (сезонного значення).

 

Розмір надходжень до бюджету міста від сплати суб’єктами господарювання за право користування об’єктом благоустрою

При запровадженні регулювання очікувалося розміщення пересувних тимчасових споруд для організації сезонних ярмарків на 325 місць.

Крім того, при прогнозуванні передбачалися середня площа об’єктів комунальної власності для розміщення пересувних тимчасових споруд для організації ярмарку з продажу овочів, плодів, ягід у розмірі 20 м2, безалкогольних напоїв, квасу, морозива – 50 м2, баштанних культур – 75 м2, хвойних дерев – 75 м2. Проте, на початковій стадії регулювання, керуючись економічною доцільністю, суб’єкти господарювання виявили бажання організовувати роботу пересувних тимчасових споруд площею в середньому             9 м2.

Відповідно до укладених договорів, суб’єктами господарювання сплачено понад 120,00 тис. грн.

До кінця 2018 року заплановано отримати надходження  коштів у розмірі 123,82 тис. грн. за користування об’єктами комунальної власності для розміщення пересувних тимчасових споруд під час проведення сезонних ярмарків з продажу хвойних дерев, період на які установлюється  з 01 грудня та триває до 01 січня. Конкурси на такі місця буде проведено протягом  жовтня й листопада.

 

Розмір коштів та часу, що витрачаються суб’єктами господарю-вання, пов’язаних з проходженням етапів регулювання

При розробці рішення розрахунок сумарних витрат суб’єктів господа-рювання на виконання регулювання здійснено на основі консультацій з представниками підприємництва, міських галузевих рад підприємців, координаційної ради з питань розвитку підприємництва.

Витрати суб’єктів господарювання, пов’язані з проходженням етапів, визначених конкурсними засадами, складаються з проведення незалежної оцінки вартості об’єкта комунальної власності міста, подачі документів на участь в конкурсі, оформлення  паспорта прив’язки, монтажу та демонтажу пересувної тимчасової споруди після закінчення строку дії договору.

Запроваджене рішенням регулювання дає можливість зменшення фінансового навантаження на суб’єктів господарювання тому, документи для участі в конкурсі можуть подаватися в конверті в довільній формі, а для розроблення паспорта прив’язки переможці конкурсу на свій розсуд звертаються до суб’єктів господарювання, які мають передбачене чинним законодавством України право на розробку містобудівної документації. Ураховуючи зазначене, суб’єкти господарювання мають змогу мінімізувати витрати на проходження етапів регулювання. Так, за інформацією, отриманою від користувачів пересувних тимчасових споруд – переможців конкурсу, середній розмір витрат одного суб’єкта господарювання становить 3 185 грн., що на 30,46% менше запланованих витрат – 4 155,00 грн. Крім того, фактичні витрати часу, які несуть суб’єкти господарювання на проходження етапів регулювання, не перевищують заплановані 2,4 год. Такий показник свідчить про досягнення цілей, задекларованих при регулюванні. 

 

Кількість укладених договорів про користування об’єктами кому-нальної власності, на яких розміщено пересувні тимчасові споруди під час проведення сезонних ярмарків

Суб’єкти господарювання, після визнання їх переможцями конкурсу  отримують право на укладання відповідного договору на користування об’єктом комунальної власності для розміщення пересувної тимчасової споруди та організацію роботи сезонного ярмарку.

За результатами проведених конкурсів визначено 75 переможців. На сьогоднішній день виконкомом Криворізької міської ради укладено 71 договір (у тому числі для організації сезонних ярмарків з продажу безалкогольних напоїв, квасу, морозива – 7 договорів, овочів, плодів, ягід, друкованої продукції – 64). Четверо переможців конкурсів не уклали договори. 

 

 Кількість складених протоколів за порушення у сфері благоустрою за ст.152 Кодексу України про адміністративні правопорушення

Протягом 2017 року виконкомами районних у місті рад за ст. 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення «Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів» розглянуто 51 адміністративний протокол за порушення правил благоустрою внаслідок несанкціонованої сезонної торгівлі.

Після ухвалення рішення виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 уповноважені служби (виконкоми районних у місті рад, правоохоронні органи, інспекція з благоустрою виконкому Криворізької міської ради) отримали повноваження щодо забезпечення контролю за дотриманням благоустрою при здійсненні сезонної торгівлі. Особливу  увагу, завдяки введеному регулюванню,  звернуто на посилення напряму протидії розвитку несанкціонованим осередкам стихійної торгівлі. Так, з моменту дії регуляторної процедури інспекцією з благоустрою виконкому Криворізької міської ради, представниками виконкомів районних у місті рад, Національної поліції складено 84 адміністративні  протоколи. На підприємців, які працюють у пересувних тимчасових спорудах на договірних засадах, складено лише 3 адміністративні протоколи. Відносно решти 68 суб’єктів господарювання, на яких розповсюджується регулювання рішення виконкому міської ради від 14.02.2018 №66, зауваження щодо порушення благоустрою мали разовий характер та виправлялися оперативно.

 

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням, є достатньо високим. Рішення виконкому міської ради  від 14.02.2018 №66 оприлюднено в Криворізькій міській комунальній газеті «Червоний гірник» від 22.02.2018 (аудиторія друкованого видання – понад 16 тисяч осіб, опубліковано на паперових носіях, крім того, наявна електронна версія на офіційному веб-сайті редакції), офіційних веб-сайтах Криворізької міської ради та її виконавчого комітету й районних у місті рад (середньорічна чисельність користувачів сайтів становить понад 200 тисяч осіб).

З метою широкої інформованості суб’єктів господарювання про можливі місця організації роботи пересувних тимчасових споруд для проведення сезонних ярмарків на порталі «Криворізький ресурсний центр» у розділі «Малий бізнес» створено спеціальний підрозділ «Тимчасові споруди» з відображенням наочної інформації на мультимедійній мапі ресурсів міста. У ресурсі у вільному доступі розміщено інформацію про діючі тимчасові споруди, суб’єктів господарювання, які організували їх роботу, спеціалізацію об’єктів торгівлі та площі, а також вільні місця, на яких можливо організувати роботу таких об’єктів торгівлі.

За період дії рішення опубліковано 10 оголошень у Криворізькій міській комунальній газеті «Червоний гірник», на офіційному веб-сайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету, порталі «Криворізький ресурсний центр» про проведення 10 конкурсів з інформацією про місця розміщення споруд. Результати проведених конкурсів оприлюднюються в засобах масової інформації.

 

Відсоток населення, задоволеного станом благоустрою

При оцінці показника задоволеності населення станом благоустрою проаналізовано кількість звернень від мешканців міста на роботу об’єктів торгівлі, установлених  відповідно до затвердженої процедури. Таких звернень протягом періоду аналізу до виконкому міської ради та районних у місті рад не надходило. Таким чином, відсоток населення задоволеного станом благоустрою міста зростає і його можна вважати високим.

 

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення вищезазначених цілей:

Розміщення пересувних тимчасових споруд на конкурсних засадах передбачає обов’язкове дотриманням їх користувачами чинного законодавства України у сфері земельних, трудових, податкових відносин, правил благоустрою тощо. 

Умовами розміщення та подальшого функціонування пересувних тимчасових споруд є їх відповідність визначеному архітипу, наявність  технологічного оснащення для товару, розміщення інформації про їх власника (користувача), режим роботи, тип ярмарку. Передбачено обов’язкове дотримання  вимог благоустрою.

Для організації якісної роботи сезонних ярмарків, переможцями конкурсів, з якими укладено договори, додатково створено 37 нових робочих місць. Із найманими працівниками відповідно до чинного законодавства України офіційно оформлено трудові відносини.

Результати базового відстеження дії регуляторного акта – рішення виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 «Про конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання об’єктів благоустрою в м. Кривому Розі», громадських слухань з означеного питання, проведених 19.09.2018,  свідчать про позитивний ефект від його впровадження та про досягнення цілей, задекларованих при його ухваленні. Таким чином, регуляторний акт є мотивованим, актуальним, відповідає основним нормам законодавства та не потребує внесення змін.

 

 

Керуюча справами виконкому                                                    Т.Мала     

11 жовтня 2018

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради