УВАГА! На публічне ознайомлення виноситься звіт про базове відстеження результативності проєкту регуляторного акта -
Створено: 2021-07-01 09:53:56Оновлено: 2021-07-01 09:56:10
УВАГА! На публічне ознайомлення виноситься звіт про базове відстеження результативності проєкту регуляторного акта - рішення Криворізької міської ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі», який підписано 25.06.2021 постійними комісіями міської ради з питань планування бюджету, економіки та регуляторної політики; підприємництва.
ЗВІТ
про базове відстеження результативності проєкту регуляторного
акта – рішення Криворізької міської ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі»
1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: проєкт рішення Криворізької міської ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі».
2. Виконавець заходів з відстеження: управління розвитку підприємництва, економіки, департамент фінансів виконкому Криворізької міської ради.
3. Цілі прийняття акта: установлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті Кривому Розі, відповідно до вимог Податкового кодексу України (надалі – Кодекс).
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 24.05.2021 до 24.06.2021.
5. Тип відстеження: базове.
6. Методи одержання результатів відстеження: аналіз показників за період базового відстеження:
- статистичних – фактичних та прогнозних надходжень до зведеного бюджету Криворізької міської територіальної громади від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, (надалі – податок), за інформаціями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (листи від 20.01.2021 №156/5/04-36-04-10, 25.01.2021 №310/5/04-36-11-08) та обрахунків розробників регуляторного акта, чисельності платників податку у 2020–2022 роках;
- оціночних – розміру коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаних з виконанням вимог акта, за результатами консультацій з представниками консультативно-дорадчих органів у здійсненні державної регуляторної політики під час підготовки аналізу регуляторного впливу проєкту рішення Криворізької міської ради, рівня поінформованості.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність регуляторного акта, а також способи одержання даних: базове відстеження здійснюється з метою оцінки стану суспільних відносин, на регулювання яких спрямована дія акта, та проводиться на підставі:
- інформацій Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо чисельності платників податку, прогнозних надходжень до зведеного бюджету Криворізької міської територіальної громади від сплати податку, аналітичних розрахунків відповідальних за розроблення регуляторного акта;
- консультацій з членами міської координаційної ради з питань розвитку підприємництва, суб’єктами господарювання, членами міських консультативних рад суб’єктів господарювання за відповідними напрямами діяльності щодо визначення розміру ставки податку в межах максимально допустимого розміру, визначеного Кодексом (1,50%), за класифікацію будівель та споруд, передбаченою Постановою Кабінету Міністрів України від 24 травня 2017 року №483 «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки». З метою отримання інформації для здійснення обрахунків для суб’єктів господарювання, що виникнуть унаслідок упрова-дження регулювання та виконання вимог регуляторного акта платниками – юридичними особами залежно від ресурсів, якими вони розпоряджаються, проводилися консультації з представниками Територіального відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України», Криворізького представництва Дніпропетровської торгово-про-мислової палати, Криворізької міської громадської організації «Спілка робітників сфери побуту та платних послуг» (листи від 02.02.2021 №0202/1, 01.02.2021 №225/6 відповідно).
Ураховуючи практичний досвід міста в застосуванні незмінного з 2019 року розміру ставок податку, вимоги Закону України «Про захист економічної конкуренції», у проєкті рішення міської ради запропоновано:
- зберегти пільгу в розмірі 100% для господарських (присадибних) будівель – допоміжних (нежитлових) приміщень, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо, що перебувають у власності пенсіонерів;
- установити розміри ставок податку на об’єкти нерухомості, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, залежно від місця їх розташування (зональності):
- нежитлової:
* для грального бізнесу – 1,50%;
* для інших об’єктів – від 0,49% до 0,51%;
* для будівель музеїв та бібліотек, архіву, спеціальних навчальних закла-дів для дітей з особливими потребами, пам’яток історії та архітектури, меморіалів, археологічних розкопів – від 0,09% до 0,11%;
- житлової – від 0,19% до 0,21%.
Згідно з підпунктом 266.4.1 пункту 266.4 статті 266 Кодексу база оподаткування об’єкта / об’єктів житлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:
- для квартири/квартир незалежно від їх кількості на 60 кв. метрів;
- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості на 120 кв. метрів;
- для різних типів об’єктів житлової нерухомості, у тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток) на 180 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта: платниками податку є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розташованих на території міста Кривого Рогу.
Станом на 01.01.2021 у м. Кривому Розі обліковано платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, 11 491, які є власниками житлової/нежитлової нерухомості, з них фізичних осіб – 10 109, юридичних осіб – 1 382. На 2022 рік прогнозована кількість платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, складає 11 705 осіб, з них юридичних осіб – 1 382, фізичних осіб – 10 323. Прогнозована кількість платників податку збільшиться за фізичними особами на 214 (за інформаціями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області).
Аналітика є обмеженою, оскільки державні податкові служби відповідно до пункту 63.6 статті 63 Кодексу облік платників податку ведуть за податковими номерами платників, а не за об’єктами нерухомості. Податкове програмне забезпечення не передбачає угрупування об’єктів нерухомості за їх типами.
У 2020 році надходження до бюджету міста від сплати податку склали 77,32 млн грн, з них від фізичних осіб – 13,71 млн грн, за ставками, що встановлено на 2019 рік від розміру мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2019, – 4 173,00 грн.
Надходження від сплати податку на нерухоме майно на 2021 рік очікую-ться в сумі 91,00 млн грн, у тому числі від юридичних осіб – 76,77 млн грн, фізичних – 14,23 млн грн. Порівняно з 2020 роком надходження у 2021 році очікується на 13,68 млн грн більше за рахунок зростання на законодавчому рівні розміру мінімальної заробітної плати, від якої залежить розмір сплати податку (станом на 01.01.2021 – 6 000,00 грн), зміни чисельності платників – фізичних осіб на 214 осіб.
Ураховуючи розміри ставок податку, що застосовуються з 2022 року, прогнозний обсяг надходжень до зведеного бюджету Криворізької міської територіальної громади очікується в сумі 111,40 млн грн (обраховано з прогнозною мінімальною заробітною платою на 2022 рік – 6700,00 грн), у тому числі від юридичних осіб у 2022 році – 89,39 млн грн, фізичних у 2023 році – 22,01 млн грн. Обсяг надходжень є розрахунковим і може змінюватися від зміни на законодавчому рівні розміру мінімальної заробітної плати, чисельності платників та виконання ними обов’язків щодо податку.
Відповідно до статті 266 Кодексу фізичні особи сплачують податок у плановому періоді за попередній звітній період. Тобто, у 2022 році сплата відбудеться за ставками на 2021 рік, у 2023 році за ставками на 2022 рік і далі відповідно. Юридичні особи сплачуватимуть податок у звітному періоді за ставками, діючими в цьому періоді.
Під час розробки проєкту регуляторного акта проведено консультації з представниками Територіального відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» у Дніпропетровській області (лист від 02.02.2021 №0202/1), Криворізького представництва Дніпропетровської торгово-промислової палати (лист від 01.02.2021 №7/14-12), Криворізькою міською громадською організацією «Спілка робітників сфери побуту та платних послуг» (лист від 11.02.2021), членами міської координаційної ради з питань розвитку підприємництва та обраховано витрати коштів і часу, пов’язані з виконанням вимог акта, що виникають у суб’єктів господарювання. У 2022 році вони складуть 12,57 грн/ 0,30 год. на одного суб’єкта господарювання.
Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути скоригований при зміні розміру мінімальної заробітної плати на відповідний бюджетний період, а час залишається незмінним.
Поінформовано суб'єктів господарювання, фізичних осіб про оприлюднення проєкту регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі» та аналізу регуляторного впливу на офіційних вебсайтах Криворізької міської ради та її виконавчого комітету в підрозділі «Регуляторна політика» https://kr.gov.ua, виконкомів районних у місті рад, на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних https://data.gov.ua.
Крім того, 17.06.2021 у виконкомі міської ради проведено громадські слухання у форматі відеоконференції (платформа «Zoom») з обговорення проєкту регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі» й аналізу його регуляторного впливу та оцінки стану суспільних відносин, на регулювання яких спрямована дія акта.
Учасники заходу підтримали проєкт регуляторного акта із запропонованими розмірами ставок податку на житлову/нежитлову нерухомість, що перебуває у власності юридичних та фізичних осіб, пільги для господарських (присадибних) будівель – допоміжних (нежитлових) приміщень, що перебувають у власності пенсіонерів, а також аналіз його регуляторного впливу, надали позитивну оцінку стану суспільних відносин, на регулювання яких спрямована дія акта.
З метою забезпечення інформованості громади та суб’єктів господа-рювання ухвалене рішення Криворізької міської ради буде оприлюднено на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету в підрозділі «Регуляторна політика» https://kr.gov.ua, на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних https://data.gov.ua, у засобах масової інформації, направлене на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
в установлений законодавством термін.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей: проєкт регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі» є актуальним та забезпечить дотримання норм чинного законодавства у сфері податкових відносин як органами державної податкової служби, місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання та громадянами, які є власниками об'єктів нерухомості, у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим регуляторним актом.
Заступник голови постійної комісії Криворізької міської ради з питань планування бюджету, економіки та регуляторної політики
Тетяна Малихіна |
Голова постійної комісії Криворізької міської ради з питань підприємництва
Андрій Юріс
|
01 липня 2021