Брендбук
Положення про порядок використання
ювілейного бренду до 250-ї річниці заснування міста Кривого Рогу
1. Загальні положення
1.1. Положення про порядок використання ювілейного бренду до 250-ї річниці заснування міста Кривого Рогу (надалі - Положення) визначає єдині вимоги його використання.
1.2. Ювілейний бренд до 250-ї річниці заснування міста Кривого Рогу (надалі – ювілейний бренд) підготовлений з метою збільшення впізнаваності та підкреслення ідентичності Криворізької міської територіальної громади, розроблений фахівцями відділу дизайну та урбаністики Комунального підприємства «Інститут розвитку міста Кривого Рогу» Криворізької міської ради на основі існуючого бренду міста, що був упроваджений у 2013 році в межах демонстраційного проєкту «Маркетингова стратегія міста Кривого Рогу та інструменти її впровадження» за підтримки Проєкту міжнародної технічної допомоги «Місцевий економічний розвиток міст України», пройшов апробацію та успішно впровадився в міське життя.
1.3. Ювілейний бренд є унікальним, упізнаваним і асоціюється з Криворізькою територіальною громадою.
1.4. Рекомендації щодо застосування ювілейного бренду до 250-ї річниці заснування міста Кривого Рогу закріплені в брендбуці, що розміщений на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету.
1.5. Забороняється:
1.5.1 змінювати геометрію, пропорції логотипів брендбуку та шрифтової частини, розтягувати логотипи вздовж будь-якої осі;
1.5.2 спотворювати нарис фірмового шрифту чи заміняти його;
1.5.3 використовувати додаткові ефекти (тіні, обведення тощо);
1.5.4 використовувати поєднання логотипів брендбуку та фону з низькою контрастністю, повне чи часткове забарвлення логотипів у кольори, що не вказані у фірмовій палітрі;
1.5.5 вносити зміни в розташування елементів, колірне та шрифтове зображення логотипів, використовувати чужі елементи.
1.6. Терміни, що використовуються в Положенні, уживаються в такому значенні:
1.6.1 бренд – це міська ідентичність, системно виражена в яскравих і привабливих ідеях, символах, цінностях, образах і максимально повно та адекватно відображена в іміджі міста;
1.6.2 брендбук – це детальна інструкція правил використання ювілейного бренду (логотип, фірмовий шрифт, фірмовий колір тощо);
1.6.3 логотип – унікальний графічний елемент, що використовується як атрибут візуального графічного стилю бренду;
1.6.4 слоган – девіз, що в скороченій формі передає шифровану частину бренду та покликаний привернути увагу цільової аудиторії, підвищити її лояльність до міста.
2. Мета і завдання
2.1. Положення регламентує правильне використання ювілейного бренду, що буде застосовуватися впродовж 2025 року в рекламних, промоційних, інформаційних і інших матеріалах, спрямованих на формування позитивного іміджу міста Кривого Рогу, його потужного промислового потенціалу, культурно-історичних цінностей, туристичної привабливості в Україні та за її межами завдяки уніфікації візуалізованих офіційних і інших матеріалів.
2.2. Основним завданням Положення є регламентація правильного та ефективного використання ювілейного бренду.
3. Опис ювілейного бренду
3.1. Ювілейний бренд – це комбіноване зображення, що поєднує в собі:
3.1.1 логотипний знак – мозаїчне зображення у формі рогу. Логотип має вигляд рогу й символізує унікальну протяжність міста (126 км) і його видовжену форму. Мозаїчне зображення уособлює поклади залізної руди, видобуток якої є основою промисловості міста, а також багату інфраструктуру. Логотипний знак «ріг» символізує достаток і добробут, а також є збірним образом мужності та волі;
3.1.2 шрифтова частина – слоган «Кривий Ріг 250 років» символізує величезну історію міста Кривого Рогу, що розпочалася з козацького поселення і перетворилася на одне з найпотужніших індустріальних міст України з промисловою спадщиною;
3.1.3 форми – зображення геометричних фігур, що асоціюються з містом Кривий Ріг і основними сферами його діяльності;
3.1.4 кольори – палітра з визначеною кількістю кольорів, що дозволені під час використання інших елементів ювілейного бренду.
4. Умови та порядок використання бренду
4.1. Фізичні та юридичні особи будь-якої форми власності, інститути громадянського суспільства для забезпечення промоції міста мають право використовувати складові ювілейного бренду на безоплатній основі.
4.2. Відділи, управління, інші виконавчі органи міської ради, комунальні підприємства, установи, заклади зобов’язані використовувати складові ювілейного бренду під час проведення засідань, зустрічей, презентацій, інших заходів і в рекламних цілях, зокрема, на матеріалах, що анонсують подію, організовану чи ініційовану міською радою та її виконавчими органами, а саме:
як елемент святкового оформлення міста під час державних і міських свят, урочистих церемоній (фестивалів, конкурсів, виставок тощо);
на почесних відзнаках, грамотах, вітальних листах;
на сувенірній продукції;
на поліграфічній продукції, презентаційних матеріалах;
у поєднанні з гербом і прапором міста Кривого Рогу;
у рекламних цілях: на афішах, у соціальній рекламі.
4.3. Вимоги до графічного використання ювілейного бренду, викладені в брендбуці є обов’язковими до виконання.
4.4. Логотипи брендбуку, детальна інформація про використання фірмових шрифтів і кольорів, а також стилістика оформлення візуальних матеріалів розміщується на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету.