Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

Інформація про роботу підрозділу

Створено: 2010-02-02 23:15:26Оновлено: 2021-02-19 08:38:33

Послуги, які надає відділ з питань захисту прав споживачів
апарату міської ради і виконкому

Відділ з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому надає такі послуги:

1)      Здійснення безоплатної первинної правової допомоги та надання такої допомоги з питань, що належать до його компетенції, відповідно до закону:

-  надання громадянам консультацій і роз’яснень з проблемних питань сфери захисту прав споживачів та шляхів їх вирішення;

-  надання громадянам роз’яснень положень законодавства про захист прав споживачів;

-  надання громадянам консультацій щодо порядку звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги;

-  аналізування умов договорів, що укладаються продавцями (виконавцями робіт, послуг) зі споживачами, які обмежують права споживачів;

-  допомога у cкладанні заяв, претензій, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру) до субꞌєктів господарювання (продавців товарів, надавачів послуг);

-  допомога у cкладанні листів правового характеру до органів, що здійснюють захист прав споживачів;

-   надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.

2)  Розгляд звернень громадян-споживачів (заяв, скарг, пропозицій) з питань захисту прав споживачів у межах наданих повноважень.

3) Надання інформаційно-консультаційних послуг городянам (споживачам й суб’єктам господарювання) за місцем їх роботи та навчання:

-   у виконкомах Криворізької міської ради та районних у місті рад;

-   у навчальних закладах;

-  у Територіальних центрах соціального обслуговування одиноких непрацездатних громадян;

-  у районних радах ветеранів;

-  на ринках міста;

-   у телефонному режимі;

-  при виступах у засобах масової інформації тощо.



Звіт
про роботу відділу з питань захисту
прав споживачів
апарату міської ради і виконкому за  2020 рік

Пріоритетними напрямками роботи відділу є розгляд звернень громадян і консультування їх з питань захисту прав споживачів, попередження правопорушень у сфері захисту прав споживачів, поширення споживчих знань та систематичне інформування про стан захисту прав споживачів товарів (робіт, послуг) населення міста.

У відділі створені зручні умови для прийому громадян з питань захисту прав споживачів, які, в свою чергу, мають можливість отримати наступні послуги:

  • консультація з питань захисту прав споживачів – надання роз'яснень норм законодавства про захист прав споживачів, які регулюють взаємовідносини споживача і суб'єкта підприємницької діяльності;
  • надання інформаційної правової допомоги, в тому числі про права та способи захисту інтересів споживачів;
  • складання листів до продавців товарів та виконавців послуг про поновлення прав і інтересів споживачів;
  • складання заяв до контролюючих органів у сфері захисту прав споживачів.

         Фахівцями відділу надаються вичерпні і кваліфіковані консультації споживачам, ґрунтовні роз’яснення їх запитань. Графік прийому громадян-споживачів та контактні телефони відділу, зразки заяв-претензій до суб’єктів господарювання розміщені на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету (https://kr.gov.ua).

У зв’язку з установленим Урядом карантину на території України, з метою запобігання виникненню і поширенню коронавірусу, мешканців міста було повідомлено про дистанційне отримання консультацій та порад з проблемних питань, пов’язаних із захистом прав споживачів, у телефонному режимі за номером телефону 493-04-76 або електронною поштою zahyst@kr.gov.ua.

         Ураховуючи, що рівень роботи зі зверненнями громадян є важливим чинником довіри людей до влади, проводиться робота щодо забезпечення кваліфікованого, об'єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення викладених у них питань.

         З початку 2020 року до відділу надійшло понад 600 письмових звернень громадян, 84% з яких вирішено в термін за 1 - 2 дні; 14% - від 3 до 7 днів; 2% - від 8 до 15 днів.

За отриманням консультативної допомоги, відновленням споживчих прав до відділу  за телефоном звернулося понад 3000 громадян.

         Аналіз звернень громадян свідчить, що 1% їх стосується якості продуктів харчування та правил торгівлі продовольчими товарами і ресторанних послуг; 65% – якості непродовольчих товарів (побутової техніки, мобільних телефонів, взуття, одягу тощо) та правил торгівлі непродовольчими товарами, гарантійних зобов’язань; 34% – якості послуг (побутових, житлово-комунальних, транспортних, туристичних тощо) та правил надання послуг (робіт) й умов укладених договорів.

Слід відмітити позитивне вирішення проблемних питань громадян   ̶  на їх користь  вирішено понад 98% від порушених питань. За результатами розгляду звернень суб’єктами господарювання повернуто споживачам кошти, замінено та відремонтовано неякісні товари, виконано роботи (послуги) на суму понад 500 тис. грн. Це свідчить про дієвість заходів державного захисту на місцевому рівні.

         З метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав та інтересів громадян, усі звернення й критичні зауваження, що містяться в них, систематично узагальнюються й аналізуються та використовуються для формування щомісячних заходів з визначеним терміном їх виконання та відповідальними виконавцями.

Забезпечено значну низку випереджальних дій для недопущення порушень прав споживачів.

Створена система оперативного взаємного оповіщення органів державного нагляду (контролю) про факти порушення прав споживачів, виявлення товарів (робіт, послуг) неналежної якості, фальсифікованих, небезпечних для життя й здоров'я громадян.

  Проводиться велика інформаційна робота, спрямована на підвищення свідомості суб’єктів господарювання в питаннях дотримання ними прав і інтересів споживачів, посилення пильності та обачності громадян-споживачів при виборі продукції (товарів, робіт, послуг).

  З метою подолання негативних тенденцій на споживчому ринку, підвищення правової грамотності суб'єктів господарювання та їх працівників було проведено понад 70 інформаційних зустрічей (консультацій,  зустрічей-навчань, семінарів тощо) з питань дотримання вимог законодавства України, належного рівня обслуговування споживачів.

  Надано практичну інформаційно-методичну допомогу понад 700 суб'єктам господарювання усіх сфер торгівлі і послуг.   

          З метою поширення інформованості споживачів про їх права й обов’язки проведено понад 200 інформаційних зустрічей і навчань з мешканцями міста за місцем їх роботи, проживання, навчання та на ринках міста, понад 30 виступів на теле- та радіопередачах, у тому числі у прямому ефірі, надання інтерв’ю представникам місцевих мас-медіа, а також розміщено у засобах масової інформації понад 20 тематичних матеріалів з актуальних питань захисту прав споживачів.

Понад 900 видів актуальної інформації з питань захисту прав споживачів розміщено на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету (https://kr.gov.ua). З цієї інформацією можна також ознайомитися й на офіційному вебпорталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр» (https://www.krmisto.gov.ua) і в мобільному додатку «Мій Кривий Ріг Smart City».

Щотижнево відділ здійснює наповнення мобільної інформаційної споруди «Рупор для підприємців», розміщеної в фойє Центру адміністративних послуг «Віза», актуальними повідомленнями для суб’єктів господарювання. За цей період розміщено понад 100 інформаційних матеріалів, які стосуються порядку впровадження торговельної діяльності, правил торговельного обслуговування і надання послуг.

Для більш активного просування та розповсюдження інформації сфери захисту споживачів функціонує сторінка відділу на сайті Facebook, де розміщено понад 500 інформаційних матеріалів, у тому числі за 2020 рік понад 300 інформаційних матеріалів. На даний час цією сторінкою користується понад 1000 підписників.

У 2020 році у відділі створено сучасну модель управління шляхом впровадження інформаційно-комунікаційних технологій для підвищення ефективності, якості надання послуг, прозорості та відкритості влади, створені нові канали комунікації з бізнесом та громадянами з напрямку запроваджених міською радою е-платформи «SMART ГРОМАДА-КРИВИЙ РІГ».

Так, активно функціонує е-сервіс «Контакт-центр м.Кривого Рогу» (тел.1520). До Контакт-центру надійшло понад 40 заявок від мешканців міста з питань захисту прав споживачів. Всі вони були опрацьовані та виконані протягом 1-5 днів.

З впровадженням інноваційних технологій, сьогодні є можливість мешканцям міста отримувати необхідну інформацію, консультації без особистих візитів до відділу. Запровадження доступу до низки  електронних сервісів дає змогу зберегти дорогоцінний час та зробити спілкування з мешканцями комфортним і зручним. Особливо актуально отримувати  консультативні послуги не виходячи з дому в період карантину.

 Завдяки проведеним інформаційно-роз'яснювальним заходам забезпечено загальнодоступність, гласність і відкритість інформації у сфері захисту прав споживачів, підвищено рівень інформованості та правової обізнаності споживачів щодо їх законних прав, правової грамотності суб'єктів господарювання.

Скерувати роботу задля задоволення потреб і сподівань місцевої громади дозволяє впроваджена відповідно до міжнародних стандартів система управління якістю та розроблені методики процесів: «Розгляд звернень громадян», «Інформаційно-роз'яснювальна робота», «Контроль за дотриманням законодавства про захист прав споживачів», «Взаємодія з мас-медіа».

  Результати роботи з питань захисту прав споживачів постійно висвітлюються на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету (https://kr.gov.ua), у друкованих засобах масової інформації та Єдиному державному вебпорталі відкритих даних (https://data.gov.ua).

  Питання забезпечення реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів, підвищення рівня захисту здоров’я й безпеки мешканців міста, їх законних прав та інтересів були й залишаються в центрі постійної уваги виконкому міської ради та депутатів міської ради.

 


 

 

 

 

 

 

 


 

© 2009—2021, Виконком Криворізької міської ради
Розробка сайту ФОП Патинко Ю.С.