Офіційний сайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

Інформація про роботу підрозділу

Створено: 2010-02-02 23:15:26Оновлено: 2018-10-04 16:24:57

 Послуги, які надає відділ з питань захисту прав споживачів
апарату міської ради і виконкому

 

Відділ з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому надає такі послуги:

  • здійснення безоплатної первинної правової допомоги та надання такої допомоги з питань, що належать до його компетенції, відповідно до закону:

-  надання громадянам консультацій і роз’яснень з проблемних питань сфери захисту прав споживачів та шляхів їх вирішення;

-  надання громадянам роз’яснень положень законодавства про захист прав споживачів;

- надання громадянам консультацій щодо порядку звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги;

-  аналізування умов договорів, що укладаються продавцями (виконавцями робіт, послуг) зі споживачами, які обмежують права споживачів;

- допомога у cкладанні заяв, претензій, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру) до субꞌєктів господарювання (продавців товарів, надавачів послуг);

- допомога у cкладанні листів правового характеру до органів, що здійснюють захист прав споживачів;

-  надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації;

  • розгляд звернень громадян-споживачів (заяв, скарг, пропозицій) з питань захисту прав споживачів у межах наданих повноважень;
  • надання інформаційно-консультаційних послуг городянам (споживачам й суб’єктам господарювання) за місцем їх роботи та навчання:

-  у виконкомах Криворізької міської ради та виконкомах районних у місті рад;

-  у навчальних закладах;

-  у Територіальних центрах соціального обслуговування одиноких непрацездатних громадян;

-  у районних радах ветеранів;

-  на ринках міста;

- у телефонному режимі;

-  при виступах у засобах масової інформації тощо.


Звіт
про роботу відділу з питань захисту
прав  споживачів
апарату міської ради і виконкому за 9 місяців 2018 року

        Відділ з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому спрямовує свою діяльність на дотримання законних прав громадян, як споживачів продукції (товарів, робіт, послуг): надає консультації з питань захисту прав споживачів, розглядає звернення, надає допомогу у складанні заяв-претензій до суб’єктів господарювання та листів до органів виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів, проводить інформаційно-роз`яснювальну роботу серед населення.

        За 9 місяців 2018 до відділу звернулось понад 1600 громадян з питань, пов’язаних із захистом прав споживачів, у тому числі за телефоном «гарячої лінії», під час проведення інформаційно-роз`яснювальних заходів.  

        Аналіз звернень громадян свідчить, 2% їх стосується якості продовольчих товарів; 64% – якості непродовольчих товарів; 31% – якості наданих послуг (робіт), 3% – якості обслуговування.

        З метою оперативного вирішення проблемних питань громадян-споживачів направлено 62 листа до центральних органів виконавчої влади, правоохоронних органів та до суб’єктів господарювання (продавців товарів, надавачів послуг), що дало можливість громадянам-споживачам у більшості випадків відстояти свої права і інтереси в досудовому порядку або у суді, а також припинити правопорушення.

        Незважаючи на те, що правове забезпечення контрольної функції органів місцевого самоврядування на даний час не закріплено жодним нормативно-правовим актом, більшість питань (повернення грошових коштів, заміна товарів, виконання робіт, надання послуг) вирішено на користь споживачів на загальну суму понад 126 тис. грн., у інших випадках надано роз'яснення відповідно до норм чинного законодавства України.

        Однак, є проблемні питання, які ускладнюють розгляд звернення громадян. Це відсутність розрахункових документів, що засвідчують факт купівлі (замовлення) продукції, відсутність чітких договірних відносин між споживачем та виконавцем робіт (послуг), неможливість визначити місцезнаходження суб'єкта господарювання.

        Слід зазначити, у разі необхідності до вирішення проблемних питань городян залучаються спеціалісти підрозділів виконкому міської ради та районних у місті рад, фахівці Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, Криворізького представництва Дніпропетровської торгово-промислової палати, центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, державного підприємства «Кривбасстандартметрологія», податкової служби, представники правоохоронних органів, мас-медіа, заявники-споживачі (за згодою).

        Не менш проблемним залишається питання функціонування стихійної торгівлі в місті. Воно не регулюється законодавством про захист прав споживачів. Це питання віднесено до повноважень правоохоронних органів.        Однак, відділом проводиться роз’яснювальна робота серед населення, з метою підвищення поінформованості мешканців міста в частині підтримки дій влади і правоохоронних органів, спрямованих на недопущення на території міста торгівлі продукцією з рук у невстановлених місцях.

        Задля вирішення проблемних питань у сферах торгівлі й надання послуг, захисту прав споживачів міською владою розроблено комплекс дій, направлених на удосконалення механізмів припинення правопорушень, збалансування інтересів бізнесу і споживачів.

        З метою припинення правопорушень відділ щотижнево приймає активну участь у рейдових заходах з питань функціонування об’єктів бізнесу, обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів, з формування переліків місць розміщення пересувних тимчасових споруд на об’єктах комунальної власності під час проведення сезонних ярмарків, соціально-економічного захисту найманих працівників, під час яких суб’єктам господарювання надаються роз’яснення норм законодавства та рекомендації щодо усунення виявлених недоліків.

         Проведені спостереження свідчать про необхідність підвищення рівня гарантій прав споживачів стосовно якості й безпеки товарів і надання послуг, отримання повної, достовірної й своєчасної інформації про суб’єкта господарювання та про продукцію (товари, роботи, послуги), правильності здійснення розрахунків.

        Ураховуючи аналіз звернень громадян та результати моніторингу дотримання суб’єктами господарювання норм законодавства, основна робота спрямована на підвищення свідомості суб’єктів господарювання в питаннях дотримання ними прав і інтересів споживачів, а також на посилення пильності та обачності громадян-споживачів при виборі продукції (товарів, робіт, послуг).

        З початку 2018 відділом проведено понад 300 інформаційно-роз’яснювальних заходів для споживачів та суб’єктів господарювання: надання консультацій, проведення інформаційних зустрічей, навчань, семінарів, виступів на теле- та радіопередачах, надання інтерв’ю представникам місцевих мас-медіа.

        При проведенні інформаційних заходів, які проводяться у відповідності до календарних планів виконкому міської ради, у виступах на радіо-, телепередачах товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРШИЙ МІСЬКИЙ ТЕЛЕКАНАЛ. КРИВИЙ РІГ», комунального підприємства телерадіокомпанії «Рудана», філії публічного акціонерного товариства «Національна суспільна телерадіокомпанія України» «Криворізька регіональна дирекція «Криворіжжя», комунального підприємства редакції Криворізької міської комунальної газети «Червоний гірник» постійно надаються поради й застереження щодо правильності придбання продовольчих й непродовольчих товарів, замовлення будь-яких послуг та порядку вирішення спірних питань.

        Уведено в практику проведення інформаційних зустрічей зі споживачами у навчальних закладах, у Територіальних центрах соціального обслуговування одиноких непрацездатних громадян, у районних радах ветеранів, на ринках міста, виступи у «прямих ефірах» засобів масової інформації.

        Для тих городян, які володіють навичками роботи в мережі Інтернет, на офіційному веб-сайті Криворізької міської ради створена сторінка з питань захисту прав споживачів, розміщено понад 600 актуальних інформацій, правил торгівлі й надання послуг, а також корисні поради, зразки заяв-претензій, рекомендації суб’єктам господарювання. Дану інформацію також можна отримати на порталі Криворізький ресурсний центр (krmisto.gov.ua) або у мобільному додатку «Мій Кривий Ріг Smart City» - у програмному модулі «Віртуальний бізнес-інкубатор» - «Навчальний майданчик» - «Захист прав споживачів».

        З метою підвищення рівня інформаційної обізнаності суб’єктів господарювання, у тому числі щодо норм законодавства про харчові продукти, відділ з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому та управління розвитку підприємництва щотижнево здійснюють наповнення сегментів мобільної інформаційної споруди «Рупор для підприємців», створеної у квітні поточного року та розміщеної в приміщенні зали № 3 Центру адміністративних послуг «Віза», актуальними повідомленнями для суб’єктів господарювання (понад 90 інформаційних матеріалів), у тому числі щодо порядку впровадження торговельної діяльності та торговельного обслуговування населення міста.

        Завдяки проведеним інформаційно-роз’яснювальним заходам, забезпечено загальнодоступність і відкритість інформації у сфері захисту прав споживачів, підвищено рівень інформованості та правової обізнаності споживачів щодо їх законних прав та рівень правової грамотності суб'єктів господарювання.

        Діяльність відділу перебуває на постійному контролі постійної комісії міської ради з питань регуляторної політики та підприємництва.

Виконуючи державні обов’язки, відділ і надалі буде всебічно захищати порушені права споживачів та відстоювати їх інтереси.


 

© 2009—2018, Виконком Криворізької міської ради