Офіційний веб-сайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

Інформація про роботу підрозділу

Створено: 2010-02-02 23:15:26Оновлено: 2019-07-01 16:06:59

Послуги, які надає відділ з питань захисту прав споживачів
апарату міської ради і виконкому

Відділ з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому надає такі послуги:

1)      Здійснення безоплатної первинної правової допомоги та надання такої допомоги з питань, що належать до його компетенції, відповідно до закону:

-  надання громадянам консультацій і роз’яснень з проблемних питань сфери захисту прав споживачів та шляхів їх вирішення;

-  надання громадянам роз’яснень положень законодавства про захист прав споживачів;

-  надання громадянам консультацій щодо порядку звернення про надання безоплатної вторинної правової допомоги;

-  аналізування умов договорів, що укладаються продавцями (виконавцями робіт, послуг) зі споживачами, які обмежують права споживачів;

-  допомога у cкладанні заяв, претензій, скарг та інших документів правового характеру (крім документів процесуального характеру) до субꞌєктів господарювання (продавців товарів, надавачів послуг);

-  допомога у cкладанні листів правового характеру до органів, що здійснюють захист прав споживачів;

-   надання допомоги в забезпеченні доступу особи до вторинної правової допомоги та медіації.

2)  Розгляд звернень громадян-споживачів (заяв, скарг, пропозицій) з питань захисту прав споживачів у межах наданих повноважень.

3) Надання інформаційно-консультаційних послуг городянам (споживачам й суб’єктам господарювання) за місцем їх роботи та навчання:

-   у виконкомах Криворізької міської ради та районних у місті рад;

-   у навчальних закладах;

-  у Територіальних центрах соціального обслуговування одиноких непрацездатних громадян;

-  у районних радах ветеранів;

-  на ринках міста;

-   у телефонному режимі;

-  при виступах у засобах масової інформації тощо.



 

Звіт

про роботу відділу з питань захисту прав  споживачів

 апарату міської ради і виконкому за І півріччя 2019 року

 

         Відділ спрямовує свою діяльність на дотримання законних прав громадян, як споживачів продукції (товарів, робіт, послуг).

         Відділ надає  безоплатну первинну правову допомогу, яка включає такі види правових послуг: надання громадянам консультацій з питань захисту прав споживачів, аналізування умов договорів, що укладаються суб’єктами господарювання зі споживачами, надання допомоги у cкладанні заяв-претензій правового характеру (крім документів процесуального характеру) до субꞌєктів господарювання та у cкладанні листів до органів, що здійснюють захист прав споживачів, розгляд звернень громадян-споживачів у межах наданих повноважень.

Так, за І півріччя 2019 року до відділу звернулось 444  громадян, у тому числі на особистий прийом – 377 громадян, письмово – 40, електронною поштою – 27.

Кожного дня за телефоном «гарячої лінії» отримують консультацію понад 15 осіб.

Аналіз звернень громадян свідчить, 1% їх стосується якості продовольчих товарів; 61% – якості непродовольчих товарів; 35% – якості наданих послуг (робіт), 3% – якості обслуговування.

З метою оперативного вирішення проблемних питань громадян-споживачів направлено 20 листів до центральних органів виконавчої влади, правоохоронних органів та до суб’єктів господарювання (продавців товарів, надавачів послуг).

Незважаючи на те, що правове забезпечення контрольної функції органів місцевого самоврядування на даний час не закріплено жодним нормативно-правовим актом, більшість питань (повернення грошових коштів, заміна товарів, виконання робіт, надання послуг) вирішено на користь споживачів на загальну суму понад 150 тис. грн., у інших випадках надано роз'яснення відповідно до норм чинного законодавства України.

Однак, є проблемні питання, які ускладнюють розгляд звернення громадян. Це відсутність розрахункових документів, що засвідчують факт купівлі (замовлення) продукції, відсутність чітких договірних відносин між споживачем та виконавцем робіт (послуг), неможливість визначити місцезнаходження суб'єкта господарювання.

Слід зазначити, у разі необхідності до вирішення проблемних питань городян залучаються спеціалісти підрозділів виконкому міської ради та районних у місті рад, фахівці Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, Криворізького представництва Дніпропетровської торгово-промислової палати, центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, державного підприємства «Кривбасстандартметрологія», фіскальної служби, представники правоохоронних органів, мас-медіа, заявники-споживачі (за згодою).

Не менш проблемним залишається питання функціонування стихійної торгівлі в місті. Воно не регулюється законодавством про захист прав споживачів. Це питання віднесено до повноважень правоохоронних органів.  Однак, відділом проводиться роз’яснювальна робота серед населення, з метою підвищення поінформованості мешканців міста в частині підтримки дій влади і правоохоронних органів, спрямованих на недопущення на території міста торгівлі продукцією з рук у невстановлених місцях.

Задля вирішення проблемних питань у сферах торгівлі й надання послуг, захисту прав споживачів міською владою розроблено комплекс дій, направлених на удосконалення механізмів припинення правопорушень, збалансування інтересів бізнесу і споживачів.

Укладено Угоди про взаємодію з питань протидії незаконному продажу товарів у місті Кривому Розі, укладеної між органами місцевого самоврядування та правоохоронними органами. Відділ приймає активну участь у заходах щодо недопущення порушень чинного законодавства у сфері торгівлі, у т.ч. з продажу алкогольних напоїв, пива  й тютюнових виробів, та про ризики придбання громадянами продукції на стихійних ринках.

Також відділ щотижнево приймає активну участь у рейдових заходах міських робочих груп з питань: функціонування об’єктів бізнесу; обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів; формування переліків місць розміщення пересувних тимчасових споруд на об’єктах комунальної власності під час проведення сезонних ярмарків; соціально-економічного захисту найманих працівників, під час яких суб’єктам господарювання надаються роз’яснення норм чинного законодавства та рекомендації щодо усунення виявлених недоліків.

Проведені спостереження свідчать про необхідність підвищення рівня гарантій прав споживачів стосовно якості й безпеки товарів і надання послуг, отримання повної, достовірної й своєчасної інформації про суб’єкта господарювання та про продукцію (товари, роботи, послуги), правильності здійснення розрахунків.

Забезпечено систематичний моніторинг дотримання суб’єктами господарювання правил торгівлі й послуг, яким за цей період охоплено понад 370 об’єктів бізнесу, що дає можливість оцінити якість продукції й рівень обслуговування, рівень споживчої задоволеності. Результати проведеного моніторингу були розглянуті на засіданні виконкому міської ради, на інформаційних зустрічах з суб’єктами господарювання у виконкомах Інгулецької, Металургійної, Тернівської, Довгинцівської районних у місті рад та на ринках міста.

Тому, основна робота спрямована на підвищення свідомості суб’єктів господарювання в питаннях дотримання ними прав і інтересів споживачів, а також на посилення пильності та обачності громадян-споживачів при виборі продукції (товарів, робіт, послуг).

Так, з початку 2019 року відділом проведено понад 420 інформаційно-роз’яснювальних заходів для споживачів та суб’єктів господарювання: надання консультацій, проведення інформаційних зустрічей, навчань, семінарів, виступів на теле- та радіопередачах, надання інтерв’ю представникам місцевих мас-медіа.

Відділом надаються поради й застереження щодо правильності придбання продовольчих й непродовольчих товарів, замовлення будь-яких послуг, отримання й оформлення споживчих кредитів та порядку вирішення спірних питань, а також рекомендації суб’єктам господарювання щодо дотримання норм законодавства про захист прав споживачів, про звернення громадян, про працю, правил торгівлі й надання послуг та належного рівня обслуговування населення.

Уведено в практику проведення інформаційних зустрічей зі споживачами у навчальних закладах, у Територіальних центрах соціального обслуговування одиноких непрацездатних громадян, у районних радах ветеранів, на ринках міста, виступи у «прямих ефірах» засобів масової інформації.

Понад 600 видів актуальної інформації з питань захисту прав споживачів розміщено на офіційному веб-сайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету. З цієї інформацією можна також ознайомитися й на офіційному порталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр», і в мобільному додатку «Мій Кривий Ріг Smart City».

Для більш активного просування та розповсюдження інформації сфери захисту споживачів створено сторінку відділу у Facebook.

З метою підвищення рівня інформаційної обізнаності суб’єктів господарювання відділ щотижнево здійснює наповнення сегментів мобільної інформаційної споруди «Рупор для підприємців», розміщеної в приміщенні зали № 3 Центру адміністративних послуг «Віза», актуальними повідомленнями для суб’єктів господарювання. За цей період розміщено понад 100 інформаційних матеріалів, які стосуються порядку впровадження торговельної діяльності, надання послуг та належного рівня обслуговування населення міста.

Завдяки проведеним інформаційно-роз’яснювальним заходам, забезпечено загальнодоступність і відкритість інформації у сфері захисту прав споживачів, підвищено рівень інформованості та правової обізнаності споживачів щодо їх законних прав та рівень правової грамотності суб'єктів господарювання.

Діяльність відділу перебуває на постійному контролі постійної комісії міської ради з питань регуляторної політики та підприємництва.

 

 

 


 

© 2009—2019, Виконком Криворізької міської ради