Офіційний веб-сайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

Про впровадження системи НАССР в закладах ресторанного господарства

Створено: 2019-10-08 16:39:49Оновлено: 2019-10-08 16:41:34

(коментує управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради)

З 20 вересня 2019 року в Україні набули чинності норми, що передбачені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо харчових продуктів» щодо обов’язкового запровадження системи  НАССР (Hazard Analysis and Critical Control Points) для малих потужностей - останньої категорії операторів ринку, які провадять діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є неперероблені інгредієнти тваринного походження (яйця курячі, м‘ясо тварин та птиці, мед тощо, які не піддавалися термічній обробці). До них  відносяться ресторани, кафе, бари, закусочні,  кулінарії, кондитерські, їдальні,  буфети, кіоски чи інші заклади швидкого приготування їжі та напоїв.

 

Заклад ресторанного господарства відноситься до малої потужності, якщо він сукупно відповідає наступним критеріям:

  • постачає харчові продукти кінцевому споживачу,
  • має не більше ніж 10 осіб робочого персоналу,
  • займає площу не більше ніж 400 кв.м.

 

Запровадження системи управління безпечністю харчових продуктів на підприємстві - тривалий процес, який стосується всіх служб і всього персоналу. Він не обмежується лише розробкою документацій, алгоритмів виконання окремих процедур, заміною технологічних процесів, виробничого устаткування, переглядом постачальників сировини чи переплануванням приміщень. Найважливішим є те, що в процесі запровадження системи змінюється психологія працівників усіх рівнів, приходить усвідомлення важливості питань, пов'язаних з безпечністю продукції, формується розуміння, яким має бути сучасний заклад ресторанного господарства.

Для впровадження системи управління безпечністю харчових продуктів необхідно реалізувати 7 принципів НАССР: 1) провести аналіз небезпечних чинників; 2) визначити критичні точки керування (КТК); 3) установити критичну межу; 4) установити систему моніторингу КТК; 5) провести коригувальну дію, яку буде виконано, коли моніторинг покаже, що конкретна КТК перебуває поза керуванням; 6) здійснити процедури перевірки для підтвердження, що система НАССР функціює результативно; 7) розробити порядок документування всіх процедур та алгоритмів дії щодо їх застосування.

Система НАССР – перелік правил і дій, які необхідно постійно дотримуватись відповідно до алгоритмів задокументованих процедур.

Звертаємо увагу, що норма про запровадження НАССР в закладах ресторанного господарства стала обов’язковою.

Невиконання вимог чинного законодавства щодо впровадження на потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи НАССР тягне за собою накладення штрафу на юридичних осіб - у розмірі від тридцяти (125,2 тис.грн) до сімдесяти п’яти мінімальних зарплат (313 тис.грн), на фізичних осіб - підприємців у розмірі від трьох (12,5 тис.грн.)  до  п’ятнадцяти  (62,6 тис.грн) мінімальних зарплат та зупинення роботи потужності.

Більш детальну інформацію про реєстрацію потужностей оператора ринку та запровадження системи НАССР можна отримати в Центрі адміністративних послуг «Віза» у представника Криворізького міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області, години прийому якого: перший четвер місяця з 9.00 до 16.00 та управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради:           щодня з 09.00 до 12.00, четвер: з 09.00 до 16.00, перерва: з 12.00 до 13.00, вихідні: субота, неділя, або за тел.: (0564) 92 13 76, (068) 946 67 39.

 

Контакти управління розвитку підприємництва:

телефон: 74-69-43, 068-946-67-39;

e-mail: urp@kr.gov.ua.

08 жовтня 2019

© 2009—2019, Виконком Криворізької міської ради