Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ АПАРАТУ МІСЬКОЇ РАДИ І ВИКОНКОМУ ОЛЕГ БІДНЯК

Створено: 2021-04-06 13:38:01Оновлено: 2021-04-06 13:40:24

 Які права має споживач у разі виявлення недоліку у товарі?

Відповідаємо:

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника :

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Радимо споживачам першочергово звертатися письмово з обґрунтованими претензіями та вимогами до суб’єкта господарювання (продавця товару). Заява-претензія подається у двох примірниках, один з яких повертається споживачеві з відміткою про її прийняття (дати прийняття заяви, прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву та його підписом).

  Які товари не підлягають обміну та поверненню?

 Відповідаємо:

Держава захищає інтереси всіх своїх громадян, тому, щоб не порушувати права інших споживачів, які придбають повернуту ким-небудь продукцію, Кабінетом Міністрів України затверджено «Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)».

У список «неповернення» потрапили всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільна та натільна білизна, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція та інше.

 Які права має споживач у разі придбання акційного товару.

Відповідаємо:

У деяких магазинах можна зустріти напис «Акційний товар поверненню й обміну не підлягає». Чи дійсно товар, придбаний за акцією, не підлягає поверненню та обміну?

Напис «Акційний товар поверненню й обміну не підлягає» суперечить нормам чинного законодавства.

 Керуючись статтею 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

06 квітня 2021

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради