Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

ЗРОБИМО НАШЕ МІСТО БІЛЬШ КОМФОРТНИМ І БЕЗПЕЧНИМ! НА ЗАХИСТІ ПРАВ МЕШКАНЦІВ МІСТА

Створено: 2021-10-29 12:16:36Оновлено: 2021-10-29 12:23:04

НАЧАЛЬНИК ІНСПЕКЦІЇ З БЛАГОУСТРОЮ ВИКОНКОМУ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ АНДРІЙ НИЧИПОРОВ

  • Про виконання заявок мешканців міста з питань, що відносяться до повноважень інспекції з благоустрою виконкому Криворізької міської ради.

Від мешканців міста до Контакт-центр з питань, що належать до повноважень інспекції з благоустрою виконкому Криворізької міської ради з початку вересня 2021 року  надійшла 51 заявка.

В ході опрацювання яких, інспекцією здійснено перевірки з виїздом за вказаними адресами та направлено виконавцям робіт 18 приписів щодо відновлення благоустрою після виконання  ремонтних робіт, 57 приписів щодо здійснення благоустрою та приведення території до належного санітарного стану. Серед них: АТ «Криворізька теплоцентраль», КПТМ «Криворіжтепломережа», КП «Кривбасводоканал», АТ «ДТЕК Дніпровські електромережі», ТОВ «Житлосервіс-КР», ТОВ «Сітісервіс-КР», ТОВ «Екоспецтранс», ТОВ «Житлокомцентр», ТОВ «УЮТ-2011», ТОВ «Дивобуд».  

Питання знаходяться на контролі інспекції з благоустрою, по завершенню термінів виконання приписів здійснюється перевірка. 

Фото на виконання заявок  мешканців:

 

 

НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ

АПАРАТУ МІСЬКОЇ РАДИ І ВИКОНКОМУ ОЛЕГ БІДНЯК

Що робити споживачу, якщо ціни на ціннику і в чекові не співпадають?

Мабуть, кожен з нас стикався з ситуацією, коли купуючи якийсь товар у магазині помічаєш, що на ціннику одна ціна, а в чекові – інша. Як діяти споживачу в такій ситуації та як захистити свої права?

Споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги) (ч.1 ст.15 Закону України «Про захист прав споживачів»).

Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).

Відповідно до пункту 8 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані реалізовувати товари (надавати послуги) за умови наявності цінника на товар (меню, прейскуранта, тарифу на послугу, що надається) у грошовій одиниці України.

На жаль, дуже часто трапляється ситуація, коли споживач бачить одну ціну на ціннику певного товару і, власне, розраховує сплатити саме таку ціну, однак під час розрахунку на касі виявляється, що ціна на вибраний товар є іншою, як правило, більшою. Без сумнівів, у такому випадку порушені ваші права як споживача.

Також слід пам’ятати, що відповідно до частини 8 статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів» нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.

Отже, при виникненні відповідних непорозумінь при розрахунку за товар насамперед слід звернутися до адміністрації магазину з вимогою повернення різниці між ціною на ціннику та ціною, зазначеною у чеку. Відмова продати вам товар за такою ціною є знову ж таки порушенням вашого права споживача.

Також не зайвим буде одразу ж зібрати докази порушення ваших прав: сфотографувати цінник і, звичайно ж, зберегти чек.

Споживач може також звернутися із відповідною заявою про порушення своїх прав до Держпродспоживслужби України (01001, м. Київ, вул. Бориса Грінченка, 1).

Чи обов’язково суб’єкт господарювання повинен видати, без нагадування споживачем, розрахунковий документ?

Відповідно до ч.11 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів», під час продажу товару продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.

Така норма передбачена і правилами торгівлі як продовольчими товарами, так і непродовольчими.

Якщо суб’єкт господарювання не видав покупцю розрахунковий документ, то у цьому випадку покупець повинен вимагати його видачу.

Чек для споживача – це гарантія права на звернення до суб’єкта господарювання щодо усунення виявленого недоліку товару, заміни товару або повернення коштів та до органів, що здійснюють захист споживачів, а також – для вирішення спірного питання у суді.

Відповідно до ч.11 ст.8 даного Закону, вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Нагадуємо, що отримати консультацію та поради з проблемних питань, пов’язаних із захистом прав споживачів, допомогу у складанні заяви-претензії до суб’єкта господарювання та листа-звернення до Держпродспоживслужби можна отримати у відділі з питань захисту прав споживачів апарату Криворізької міської ради і виконкому за номером телефону (056) 493-04-76.

29 жовтня 2021

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради