Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

ЗВІТ про періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта –

Створено: 2020-10-28 10:23:21Оновлено: 2020-10-28 10:28:09

ЗВІТ

про періодичне відстеження  результативності дії регуляторного акта –

рішення міської ради від 24.07.2013 №2109 «Про внесення змін до

Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної

власності міста»

 

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: рішення Криворізької міської ради від 24.07.2013 №2109 «Про внесення змін до Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста».

 

2. Виконавець заходів з відстеження: управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради.

 

3.    Цілі прийняття регуляторного акта: упорядкування орендно-договірних відносин при наданні в оренду майна комунальної власності міста.

 

4. Строк виконання заходів з відстеження:  з 01.09.2020 до 01.10.2020.

 

5. Тип відстеження: періодичне                        

 

6. Методи одержання результатів відстеження:  статистичні дані отримані управлінням комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради від обслуговуючого Комунального підприємства «Парковка та реклама» Криворізької міської ради, балансоутримувачів  комунального майна – комунальних підприємств, закладів, установ.         

     Відстеження очікуваної результативності дії регуляторного акта проводилося за періоди з 30.01.2018 до 30.07.2018, з 30.01.2019 до 30.07.2019, з 30.01.2020 до 30.07.2020 в порівнянні з показниками повторного відстеження з 30.01.2014 до 30.07.2014.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність дії регуляторного акта, а також засоби їх одержання: 

       Основними показниками результативності дії  регуляторного акта є упорядкування орендно-договірних відносин при наданні в оренду майна комунальної власності міста відповідно до Цивільного, Бюджетного, Податкового кодексів України та Закону України «Про оренду державного та комунального майна», зі змінами, (кількість суб’єктів господарювання на яких поширюється дія акта, рівень їх проінформованості,  витрати та час на одного суб’єкта господарювання, які виникають внаслідок дії регуляторного акта).  

         Наслідки періодичного відстеження  свідчать, що з ухваленням  рішення міської ради від  24.07.2013   №2109    «Про   внесення змін до  Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста»   чинне  Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста було приведено у відповідність до вимог  Податкового  кодексу України та Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності».         

        Упорядковано орендно-договірні відносини при наданні в оренду майна комунальної власності міста, визначено процедуру сплати орендарями за земельні ділянки, на яких розташовані об’єкти оренди, забезпечено захист майнових інтересів територіальної громади міста Кривого Рогу.

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного  акта:  

Показники

Одиниці виміру

Періоди відстеження

повторне

періодичні

з 30.01.2014 до 30.07.2014

з 30.01.2018 до 30.07.2018

з 30.01.2019 до 30.07.2019

з 30.01.2020 до 30.07.2020

Кількісні показники

Сума надходжень у вигляді плати за оренду майна, що належить до ко-мунальної  влас-ності міста Кривого Рогу,

у т.ч. надходження до міського бюджету

 

тис. грн,

 

 

 

 

 

 

тис. грн

12 982,8,

 

 

 

 

 

 

9 151,4,

17 440,1,

 

 

 

 

 

 

11 274,4,

16 843,2,

 

 

 

 

 

 

10 125,1,

11 819,2,

 

 

 

 

 

 

8 821,5,

Сума надходжень у вигляді відшко-дування земель-ного податку

тис. грн

1 390,0

1 857,7,

2 431,9,

2 029,0

 

         З метою здійснення оцінювання якісних показників проведені консультації з міською галузевою радою підприємців з питань страхування, фінансового посередництва, операцій біржових та з нерухомим майном.

 

Показники: упорядкування оформлення орендних/орендно-договірних відносин щодо майна комунальної власності; збереження та відновлення експлуатаційного стану, цільового використання об’єктів комунальної власності міста;  у порівняльних періодах оцінено на 5 та 4 бали відповідно.       

 Примітка:   

          Оцінка здійснена за 6-бальною системою, де 6 балів – досягнуто у високій мірі результат якісного показника; 5 балів – досягнуто на 100% результат якісного показника; 4 бали – досягнуто не менше 75% результат якісного показника; 3 бали – досягнуто 50% результату якісного показника; 2 бали – досягнуто на 25% результат якісного показника; 1 бал – практично не досягнуто результату.

 

         Якщо порівняти кількісні значення показників результативності регуля-торного акта в порівняльних періодах вбачається коливання  надходжень загальної суми коштів від орендної плати за використання об’єктів комунальної власності в порівнянні між періодами  відстеження.    Так у періоди 2018 та 2019 років надходження  в порівнянні з повторним   збільшуються з                12 982,80 тис. грн  до 17 440,10 тис. грн та 16 843,20 тис. грн. Значне зменшення надходжень загальної суми коштів від оренди відбувається в період 2020 року у зв’язку з уведенням у місті карантинних заходів з протидії поширенню гострої  респіраторної хвороби COVID-19 та ухваленням міською радою рішення від 22.04.2020 №4608 «Про внесення змін до рішення міської ради від 26.06.2019 №3849 «Про встановлення ставок єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва м. Кривого Рогу на 2020 рік» та заходи щодо підтримки малого й середнього бізнесу на період карантину», відповідно до якого було звільнено від орендної плати в розмірі 100% та 50% суб’єктів господарювання мікро-, малого й середнього підприємництва – орендарів нерухомого майна  на період з 01 березня 2020 до останнього календарного дня місяця (включно), у якому завершується дія карантину, установленого Кабінетом Міністрів України на території України. Кількість суб’єктів господарювання, які підлягали звільненню від орендної плати,  – 777, сума незарахованих коштів склала 4 165,11 тис.  грн.  Аналогічна ситуація вбачається з аналізу надходження загальної суми коштів від орендної плати за використання об’єктів комунальної власності, що надходять до міського бюджету, у тому числі через розрахункові рахунки Комунального підприємства «Парковка та реклама» Криворізької міської ради, інших комунальних підприємств, закладів, установ.  У порівнянні з повторним  періодом з 9 151,40 тис. грн. надходження  збільшилися до 11 274,40 тис. грн та 10 125,10 тис. грн, але значно зменшилася   в період 2020 року. Сума втрат міського бюджету від звільнення від орендної плати в розмірі 100% та 50% суб’єктів господарювання мікро-, малого й середнього підприємництва – орендарів нерухомого майна становить  2 690,13 тис. грн.

           Надходження загальної суми коштів відшкодування земельного податку за використання об’єктів комунальної власності, що надходять до міського бюджету, у тому числі через розрахункові рахунки управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради та інших балансоутримувачів – комунальних підприємств, закладів, установ, у порівнянні з повторним  періодом збільшилися з 1 390,0 тис. грн   до      2 431,90 тис. грн. Коливання надходжень між періодами 2020 року та аналогічним періодом 2019 року, а саме: зменшення з 2 431,90 тис. грн  на 2 029,0 тис. грн, відбулося у зв’язку зі звільненням орендарів від сплати коштів відшкодування земельного податку за березень 2020 року згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв’язку з поширенням короновірусної хвороби (COVID-19)».

 На теперішній час управлінням комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради укладено і діє 1 631 договір оренди комунального майна загальною площею 270,0 тис. кв. м. терміном до трьох років. 

         Для збереження цілісності вільних об’єктів комунальної власності, а саме – окремо розташованих споруд та комплексів, що тривалий термін не користуються попитом у суб’єктів господарювання, з міського бюджету виділялися кошти, що забезпечували виконання комплексу заходів, спрямованих на схоронність та унеможливлення доступу сторонніх осіб до об’єктів нерухомого майна.

  За Програмою управління комунальним майном територіальної громади міста Кривого Рогу на 2016–2020 роки у 2018 році фактично профінансовано 2 253,33 тис. грн, у 2019 –  2 767,30 тис. грн.

  Для здійснення контролю  за виконанням  договірних  зобов’язань  управлінням комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради спільно з обслуговуючим Комунальним підприємством, балансоутримувачами об’єктів оренди постійно здійснюється аналіз дотримання орендарями умов договорів оренди.  Більшість орендарів належним чином виконують умови договорів оренди, зобов’язання щодо проведення  ремонтних робіт об’єктів оренди. Виконання орендарями зобов’язань згідно з договором оренди щодо здійснення ремонтних робіт орендованих приміщень дозволяє забезпечувати належний рівень та умови обслуговування населення в орендованих об’єктах, покращити умови праці та норми експлуатації  об’єктів  комунальної  власності  міста.

 До управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради щомісяця обслуговуючим Комунальним підприємством та балансоутримувачами надаються звіти про стан розрахунків  з орендної плати  та наявної заборгованості. У разі виявлення порушень  виконання орендарями умов договорів оренди та за результатами щомісячних звітів про стан розрахунків, управлінням комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради, обслуговуючим Комунальним підприємством та балансоутримувачами  здійснюється претензійно-позовна робота для вирішення  питань розірвання договорів оренди, витребування майна з безпідставного користування орендарями, які не виконують зобов’язань, передбачених договорами, та стягнення заборгованості з орендної плати.

Порівнюючи періоди з 30.01.2019 до 30.07.2019 та з 30.01.2014 до 30.07.2014, слід зробити висновок, що суттєво  зменшені випадки порушень умов договорів. Так, протягом періоду повторного відстеження управлінням комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради було підготовлено та направлено до суду 58 позовних заяв, з них 39 про стягнення заборгованості з орендної плати на суму 520,70 тис. грн, за аналогічний період 2018 року було направлено до суду  9 позовних заяв, з них 6 про стягнення заборгованості з орендної плати на суму 60,84 тис. грн.

     Протягом періодичного відстеження регуляторного акта – рішення міської ради від 24.07.2013   №2109    «Про   внесення змін до  Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста», порівнюючи дані чотирьох періодів: 30.01.2014–30.07.2014, 30.01.2018– 30.07.2018, 30.01.2019–30.07.2019, 30.01.2020 – 30.07.2020, вбачається, що процес передачі в оренду об’єктів комунальної власності в місті до набуття чинності з 01.02.2020 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» у новій редакції відбувався прозоро завдяки здійсненню публікацій і  інформування населення та суб’єктів господарювання в засобах масової інформації про наміри передати в оренду об’єкти комунальної власності міста, проведення конкурсів на право укладання договорів оренди. Так, протягом періодів відстеження було надано 24 (241 об’єкт), 35 (309 об’єктів), 39 (352 об’єкти)  оголошень про наміри передати в оренду об’єкти комунальної власності міста та про конкурс на право укладання договору оренди в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» і на офіційній вебсторінці Криворізької міської ради та її виконавчого комітету. Наведені дані свідчать про високий рівень проінформованості суб’єктів господарювання.

            Регуляторний акт – рішення міської ради від 24.07.2013   №2109    «Про   внесення змін до  Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста»  мав вплив на 1 498 суб’єктів господарювання та громадян України, які на умовах оренди користуються об’єктами нерухомості та окремим індивідуально визначеним майном комунальної власності територіальної громади міста Кривого Рогу. Витрати на одного суб’єкта господарювання та громадянина України, які виникають внаслідок дії регуляторного акта складають  34,71 грн (0,25 год. * 4 723,0 грн : 22 роб. дні :   8 роб. год. + 28,0 грн = 34,71  грн, де 0,25 год. – затрати часу на подачу пакета документів та отримання проєкту договору оренди; 4 723,0 грн  –  мін. заробітна плата за місяць, 28,0 грн – вартість проїзду у громадському транспорті), окрім плати за оренду, послуг з виготовлення незалежної оцінки об’єкта оренди та його страхування.

           З метою здійснення оцінювання показників проведені консультації з міською галузевою радою підприємців з питань страхування, фінансового посередництва, операцій біржових і з нерухомим майном та отримано позитивний висновок про досягнення цілей, задекларованих при ухваленні регуляторного акта – рішення міської ради від 24.07.2013   №2109    «Про   внесення змін до  Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста».

 

        9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:

       Результати аналізу даних, необхідних для періодичного відстеження результативності регуляторного акта – рішення міської ради від  24.07.2013   №2109    «Про   внесення змін до  Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста», підтверджують, що з його ухваленням було  чітко прозоро визначено механізм  упорядкування орендно-договірних відносин при наданні в оренду майна комунальної власності міста, процеду-ру сплати орендарями за земельні ділянки, на яких розташовані об’єкти оренди, забезпечено захист майнових інтересів територіальної громади міста Кривого Рогу, створено сприятливі умови для розвитку підприємництва.

        Законом України «Про оренду державного та комунального майна», що набув чинності 01 лютого 2020 року,  Порядком передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 03 червня 2020 року №483, Примірним договором оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 2020 року №820, урегульоване питання відшкодування витрат балансо-утримувача зі сплати земельного податку, на утримання орендованого майна та наданих комунальних послуг орендарю.  Тому, рішенням міської ради від  23.09. 2020 №5017 «Про врегулювання деяких питань оренди комунального майна територіальної громади міста Кривого Рогу» визнано таким, що втратило чинність, рішення міської ради від  24.07.2013   №2109    «Про   внесення змін до  Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста».  

 

 

 

 

Міський голова                                                                Юрій Вілкул

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

28 жовтня 2020

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради