Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

Прес-конференція з Малою

Створено: 2010-02-02 23:15:26Оновлено:

У вівторок 15.12.09 у прес-центрі виконкому Криворізької міської ради відбулася прес-конференція з начальником управління по роботі зі зверненнями громадян Т.В. Малою.

Т.Мала розповіла, що свою діяльність управління по роботі зі зверненнями громадян здійснює згідно з вимогами Конституції України (ст.40), законів України «Про звернення громадян», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про інформацію», Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення громадян до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Постанови Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348 «Про затвердження інструкції з діловодства зі зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації».

Основними завданнями та функціями управління по роботі зі зверненнями громадян виконкому міської ради являється:
- забезпечення реалізації державної та місцевої політики, направленої на дотримання конституційного права громадян на звернення до органів місцевого самоврядування, місцевих органів державного нагляду і контролю, суб’єктів господарювання щодо захисту їх законних прав та інтересів;
- організація роботи зі зверненнями громадян у виконкомі міської ради;
- організація отримання звернень громадян та оперативне реагування на порушені питання через управління, відділи та інші структурні підрозділи виконкому міської ради, виконкоми районних у місті рад, місцеві органи державного нагляду і контролю, суб’єкти господарювання;
- сприяння у вирішені питань, з якими громадяни звертаються до органів та посадових осіб місцевого самоврядування, та супровід звернень до остаточного розв’язання проблем або роз’яснення причин неможливості їх вирішення у межах компетенції міського голови і органів місцевого самоврядування, надання необхідних рекомендацій і порад;
- організація та проведення особистих прийомів громадян керівництвом міської ради та виконкому у приміщенні виконкому міської ради та за місцем роботи і проживання громадян;
- забезпечення контролю за організацією роботи зі зверненнями громадян та оперативне інформування міського голови, секретаря міської ради, заступників міського голови, керуючої справами виконкому міської ради про стан реагування органів і посадових осіб місцевого самоврядування, керівників та відповідальних працівників місцевих органів державного нагляду і контролю, суб’єктів господарювання.

Як відзначила начальник управління Тетяна Мала, протягом січня - листопада поточного року до виконкому міської ради надійшло 6564 звернення, що на 25 % або на 2198 менше, ніж за аналогічний період 2008 року (8762). З усними заявами, скаргами та пропозиціями звернулося 1956 мешканців та отримано 4608 письмових звернень.

Аналіз звернень, отриманих виконкомом міської ради, дає змогу зробити висновок, що запроваджена у місті система дієвих заходів організаційно-методичного спрямування вплинуло на зменшення кількості звернень. В перерахунку на 10 тис. населення найбільше звертаються мешканці Дзержинського (150,7) та Центрально-Міського (142,2) районів.

Середній показник по місту складає 99,6. Із загальної кількості звернень громадян колективні складають 13,5%, що в абсолютних показниках - 887 і менше на 3,5% у порівнянні з 2008 роком (919). Повторних звернень розглянуто 216 (3,3% від загальної кількості).

Органами державної влади вищого рівня розглянуто 716 звернень від мешканців міста, що на 17,3% менше, ніж за той же період 2008 року (866).

Загалом у зверненнях громадян до виконкому міськради було порушено 7240 питань. Найбільше мешканців міста турбують питання комунального господарства – 3000 (41,4% від загальної кількості питань), соціального захисту – 1521 (21%), охорони здоров’я - 487 (6,7%), житлової політики – 454 (6,3%).

Зі слів Т. Малої основними причинами значної кількості звернень з даних питань є нестача бюджетних коштів для вирішення проблем житлово-комунального господарства міста, незадовільний рівень платежів мешканців за надання житлово-комунальних послуг, зношення житлового фонду та комунікацій, відсутність житлового будівництва за державні кошти, недостатнє фінансове забезпечення підприємств житлово-комунального господарства та закладів охорони здоров’я.

Своєчасне реагування та постійно діючий контроль за розглядом звернень громадян з боку керівництва виконкому міської ради, проведення щоденного і щотижневого моніторингу надало можливість у порівнянні з минулим роком зменшити кількість звернень з питань соціального захисту – з 2259 до 1521 (на 32,7%), транспорту і зв’язку – з 705 до 328 (більше ніж у 2 рази), освіти, навчання та виховання дітей і молоді, роботи навчально-виховних закладів – з 117 до 96 (майже на 18%).

Нестабільна економічна та політична ситуація в країні та світі вплинула на динаміку надходжень звернень громадян з питань праці та заробітної плати.

В порівнянні з аналогічним періодом минулого року кількість таких звернень збільшилася більш ніж у 2 рази – з 161 до 352.

Особисті прийоми громадян міським головою, секретарем міської ради, заступниками міського голови, керуючою справами виконкому міської ради проводяться систематично в громадській приймальні виконкому міської ради.

Начальник управління по роботі зі зверненнями громадян розповіла, що інформація про порядок і графік особистого прийому керівництва виконкому міської ради оприлюднюється в засобах масової інформації, розміщується на веб-сайті виконкому міської ради в мережі Інтернет.

На особистих прийомах за даний період було прийнято 1374 громадянина, що становить майже 21% від загальної кількості звернень.

Згідно з графіком було проведено 79 виїзних прийоми за місцем роботи та проживання городян. Прийом інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв України та жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня» проводиться першочергово.

Протягом року на особистому прийомі розглянуто 31 звернення від інвалідів Великої Вітчизняної війни та одне - від жінки, якій присвоєно почесне звання України «Мати-героїня». Всі вони вирішені у межах повноважень органів місцевого самоврядування.

Контроль за виконанням та дотриманням термінів виконання доручень, наданих під час особистого прийому, здійснюється працівниками управління по роботі зі зверненнями громадян виконкому міської ради.

До виконкому міської ради поштою надійшло 3049 звернень, що складає майже 46,5% від загальної кількості.

З метою більш повного забезпечення прав громадян на звернення з жовтня 2003 року працює «прямий» телефон міського голови, а з листопада 2003 розпочали роботу «прямі» телефони голів районних у місті рад.

Завдяки запровадженню «прямих» телефонів мешканці міста мають можливість зателефонувати по окремій телефонній лінії та задати питання міському голові, його заступникам, головам районних у місті рад, керівникам структурних підрозділів виконкому міської та районних у місті рад, директорам комунальних підприємств міста і отримати конкретні відповіді щодо шляхів і термінів розв’язання певних проблем. Окрім того, у такій формі мешканці мають можливість подавати пропозиції з розвитку міста, поліпшення міського екологічного середовища, вирішення нагальних питань.

Функціонування «прямого» телефону міського голови є однією із форм взаємодії з членами територіальної громади міста.

Основна мета – своєчасне вирішення проблем мешканців міста, роз’яснення законодавства України та оперативне надання допомоги тим, хто її потребує.

Спеціалістами управління надаються роз’яснення по телефону, заявникам пропонується звернутися до підприємств, організацій, установ, які спроможні вирішити порушене у телефонному зверненні питання, надаються необхідні контактні телефонів, для письмових звернень - адреси.

До міського голови на „прямий” телефон протягом року зателефонувало 2585 громадян міста, на 582 звернення, в яких вирішення питань потребували втручання міського голови, заведено реєстраційно-контрольні картки.

Розглянуто та виконано всі звернення.

Контрольний строк розгляду звернень на «прямий» телефон міського голови складає від 10 до 30 днів з моменту отримання телефонного звернення, якщо в тексті резолюції не встановлений інший контрольний термін.

Контроль за якістю розгляду звернень на «прямий» телефон міського голови та достовірність наданої виконавцями інформації про вжиті заходи щодо вирішення порушених питань здійснюється шляхом проведення щоденних співбесід із заявниками за телефоном, проведення перевірок з виїздом на місце та участь у комісійних розглядах звернень громадян.

Протягом січня – листопада у спілкуванні із заявниками за телефоном проведено 502 перевірки, з виїздом за адресами заявників - 288. Зняття з контролю звернення на «прямий» телефон здійснюється міським головою після повного та позитивного вирішення порушеного у ньому питання. Аналіз статистичних даних за категоріями авторів звернень свідчить, що значна кількість звернень - 3056 або 46,6% від загальної кількості надійшла від найменш соціально захищених верст населення: інвалідів війни, армії та праці, учасників війни, дітей війни, багатодітних сімей, одиноких матерів, членів сімей загиблих військовослужбовців, учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи.

За соціальним станом заявників більше половини загальної кількості звернень надійшло від пенсіонерів – 3479 (53%). Крім того, частка звернень від робітників складає 8,3% (546), безробітних 4,5% (294), працівників бюджетної сфери – 3,4% (221), підприємців – 2,8% (182), учнів та студентів – 0,4% (29), державних службовців – 0,2% (13).

На завершення Т. Мала сказала, що в поточному році на засіданнях виконавчого комітету міської ради колегіально розглянуто 1559 звернень громадян вищезазначених категорій з питання надання матеріальної допомоги, що становить 23,8% від загальної кількості звернень. Протягом 11 місяців 2009 року за рахунок коштів міського бюджету надано одноразову грошову допомогу 1108 мешканцям міста на суму 830 тисяч 392 гривні.

Надання матеріальної допомоги громадянам здійснюється відповідно до «Положення про надання одноразової грошової допомоги мешканцям міста за рахунок коштів міського бюджету», яке затверджено рішенням міської ради від 23.07.2008 № 2623.

Одноразова грошова допомога надається мешканцям міста, які опинилися в складній життєвій ситуації (внаслідок стихійного лиха, пограбування, у зв’язку з нещасним випадком, значними витратами на лікування, смертю близьких родичів та, як виняток, з інших причин) і призначається у разі, якщо сукупний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні три місяці не перевищує середнього прожиткового мінімуму, встановленого законодавством.

Надання одноразової грошової допомоги затверджується рішенням виконкому міської ради, яке проводиться один раз на місяць, і надається не більше одного разу на рік на одну сім’ю.

В організації роботи зі зверненнями громадян запроваджуються нові форми, які є найбільш сприятливі для громадян.

З метою забезпечення своєчасного розгляду звернень у виконкомі міськради запроваджено та удосконалюється система електронного документообігу, у фойє першого поверху адмінбудинку розміщено інформаційно-довідкові стенди.

З метою об’єктивного і своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення порушених у них проблем, задоволення законних вимог заявників питання роботи зі зверненнями громадян систематично аналізуються, виявляються причини, що їх породжують, вживаються заходи щодо їх усунення.

У поточному році питання роботи зі зверненнями громадян заслуховувалися 12 разів на засіданнях виконкомів міської та районних у місті рад.

На офіційному веб-сайті виконкому міської ради в мережі Інтернет систематично висвітлюється інформація про стан роботи зі зверненнями громадян.

Діяльність управління по роботі зі зверненнями громадян виконкому міської ради спрямовується на об’єктивний, всебічний розгляд звернень громадян, дотримання термінів їх виконання, вирішення порушених у зверненнях питань відповідно до вимог чинного законодавства.

У кінці прес-конференції Т.Мала відповіла на ряд запитань журналістів.
© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради