Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься звіт про базове відстеження результативності проєкту регуляторного акта

Створено: 2020-06-10 10:19:32Оновлено: 2020-06-10 10:22:13

На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься звіт про базове відстеження результативності проєкту регуляторного акта - рішення Криворізької міської ради «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу у 2021 році».

 

ЗВІТ

про базове відстеження результативності проєкту

регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради

«Про встановлення ставок плати за землю та пільг із

земельного податку на території м. Кривого Рогу у 2021 році»

 

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого від-стежується: проєкт рішення Криворізької міської ради «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу у 2021 році».

 

2. Назва виконавця заходів з відстеження: департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради.

 

3. Цілі прийняття регуляторного акта:

         - установлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку за користування земельними ділянками міста;

         - забезпечення соціально-економічного розвитку міста, регулювання земельних відносин;

         - створення сприятливих, рівних умов для суб’єктів господарювання;

         - отримання додаткового фінансового ресурсу для вирішення соціально-економічних питань розвитку міста, підвищення соціальних стандартів.

 

4. Строк виконання заходів з відстеження: з 23.04.2020 до 25.05.2020.

 

5. Тип відстеження: базове.

 

6. Методи одержання результатів відстеження регуляторного акта: аналіз та прогноз показників щодо чисельності платників податку та надхо-джень до бюджету міста від плати за землю виконувалися за даними Криворізьких управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та шляхом проведення консультацій з представниками громадськості й консультативно-дорадчих органів відносно здійснення державної регуляторної політики щодо витрат суб’єктів господарювання, пов’язаних з виконанням вимог регулювання*.

 

*З метою здійснення оцінювання показників результативності регуляторного акта проведені консультації з представниками громадських організацій та міської галузевої ради підприємців з питань містобудування, земельних відносин і рекламної діяльності.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних: результативність відстежувалася з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308), шляхом аналізу фактичних показників чисельності платників податку і прогнозних показників надходжень до бюджету міста від плати за землю у 2020, 2021 роках та інформації щодо розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконанням вимог акта.

Крім кількісних показників до вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету міста від плати за землю, високий рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта.

Очікуваними вигодами внаслідок дії рішення міської ради є:

         - у сфері інтересів територіальної громади – недопущення збільшення податкового навантаження на землекористувачів шляхом установлення пільг щодо земельного податку для земельних ділянок, зайнятих індивідуальними гаражами, садовими й дачними будинками фізичних осіб, установлення пільг органам місцевого самоврядування. Розвиток інфраструктури, збільшення кількості робочих місць; спрямування фінансового ресурсу, отриманого за рахунок забезпечення стабільних податкових надходжень від плати за землю, на вирішення соціальних проблем населення;

         - у сфері інтересів суб’єктів господарювання – установлення ставок плати за користування земельними ділянками міста, створення сприятливих, рівних умов для суб’єктів господарювання;

         - у сфері інтересів органів місцевого самоврядування – удосконалення системи місцевого оподаткування, підвищення рівня використання економічних ресурсів міста, забезпечення надходжень до бюджету міста від плати за землю, що можуть бути спрямовані на виконання цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

        

8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта

До кількісних показників належать: чисельність платників податку,  надходження коштів до бюджету міста від плати за землю, розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв'язку з виконанням вимог акта. До вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок стабільних надходжень коштів до бюджету міста від плати за землю.

 

Кількість платників плати за землю, на яких поширюватиметься регуляторний акт

За інформацією Криворізьких управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області станом на 01.01.2020 у м. Кривому Розі чисельність платників податку становить 24 769, з них фізичних осіб – 22 550, юридичних осіб – 2 219, на 2021 рік чисельність платників за землю прогнозується на тому ж рівні (листи Криворізького північного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 16.01.2020            №252/9/04-36-57-30-10, Криворізького південного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 04.03.2020            №23698/04-36-56-30).

 

Надходження коштів до бюджету міста від плати за землю

         За інформацією Криворізьких управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за результатами декларування податкових зобов’язань з плати за землю землекористувачами міста розмір прогнозних надходжень від плати за землю у 2020 році становить 1 571,30 млн грн (листи від 04.03.2020 Криворізького північного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1287/9/04-36-57-30-10, Криворізького південного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №23698/04-36-56-30).

         У результаті ухвалення рішення Криворізької міської ради «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу у 2021 році» розмір надходжень від плати за землю у 2021 році прогнозується на рівні 1 592,43 млн грн.

     Надходження до бюджету міста від плати за землю можливо буде спрямувати на виконання соціально важливих міських цільових програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

 

     Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв'язку з виконанням вимог акта

         При розробці проєкту регуляторного акта на 2021 рік на основі інформації Криворізьких управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за результатами декларування податкових зобов’язань з плати за землю землекористувачами міста (листи від 04.03.2020 Криворізького північного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1287/9/04-36-57-30-10, Криворізького південного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №23698/04-36-56-30) та консультацій з громадськістю обраховано витрати коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання у зв’язку з виконанням вимог акта, а саме: витрати на сплату податків і зборів та на ознайомлення з вимогами регуляторного акта (0,1 год. + 0,5 год.).**

 

**Для розрахунку витрат використовується орієнтовний розмір мінімальної заробітної плати на 2021 рік 5 003,00 грн (лист Міністерства фінансів України від 17.05.2019 №04110-09-10/13084), у погодинному розмірі – 31,27 грн (5 003,00 грн / 160 год.).

            Розмір часу і коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання на виконання вимог акта:

            - 0,1 год. – витрати часу на отримання інформації про регулювання (за даними фокус-групи), у вартісному вираженні становлять 3,13 грн (0,1 год. х 31,27 грн);

            - 0,5 год. – орієнтовний розмір витрат часу на процедуру адміністрування заходів державного нагляду (контролю) за інформацією Криворізьких управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (листи Криворізького північного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 16.01.2020 №252/9/04-36-57-30-10, Криворізького південного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 04.03.2020 №23698/04-36-56-30), у вартісному вираженні становить 15,64 грн          (0,5 год. х 31,27 грн).

           

         Рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта

         Інформування суб'єктів господарювання та фізичних осіб про проєкт регуляторного акта відбулося шляхом опублікування в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» від 23.04.2020, тираж якої 14 081 примірник, і його розміщення 23.04.2020 на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету в підрозділі «Регуляторна політика» розділу «Інформаційна база» www.kr.gov.ua і на вебсайтах виконкомів районних у місті рад.

         Повідомлення про оприлюднення проєкту регуляторного акта та проведення базового відстеження його результативності оприлюднено у формі відкритих даних на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.

Рівень поінформованості є досить високим, оскільки мешканці корис-туються не тільки паперовими носіями Криворізької міської газети «Червоний гірник», але і її електронною версією (статистичні дані не обраховуються), офіційними сайтами Криворізької міської ради та її виконавчого комітету, виконкомів районних у місті рад.

Крім того, 07.05.2020 у виконкомі міської ради в режимі відеоконференції проведено громадські слухання з обговорення проєкту регуляторного акта й аналізу регуляторного впливу та оцінки стану суспільних відносин, на регулювання яких спрямована дія акта. У заході взяли участь члени територіальної громади, суб’єкти господарювання, представники органів місцевого самоврядування та громадськості, що забезпечило поінформованість громади й суб’єктів господарювання з основних положень акта.

Після ухвалення Криворізькою міською радою рішення буде оприлюднено в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник», на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету, на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних, направлене на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в установлений законодавством термін.

 

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

Проєкт регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу у 2021 році» сприятиме забезпеченню соціально-економічного розвитку міста, підвищенню рівня податкової дисципліни платників податку; створенню сприятливих, рівних умов для суб’єктів господарювання; дозволить отримати стабільні податкові надходження до міського бюджету для вирішення соціально-економічних питань розвитку міста, підвищення соціальних стандартів.

Надходження плати за землю від запропонованих розмірів ставок як одного з джерел наповнення бюджету міста сприятиме забезпеченню фінансування бюджетної сфери у галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо, виконанню міських цільових програм.

Аналіз і прогноз показників, визначених для відстеження результативності регуляторного акта, свідчать, що вони є актуальними та залишаються на рівні, запропонованому при його розробці.

 

 

 

 

Міський голова                                                                    Юрій Вілкул               

 

 

10 червня 2020

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради